Een afschuwelijke muur

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
932
Punten
113
Leeftijd
75
Mijn buren hebben een uitbreiding woning uit laten voeren, nou ja een uitbreiding het is meer een bouwkeet aanbouw een houtskelet aanbouw nu kijken wij tegen een afschuwelijk lelijke kunststof profiel muur aan., (Zie foto)
Aan deze optrek mogen wij uiteraard niks hangen geen planthangers posters etc., Muur is 3m breed en 2.7m hoog

Nu is mijn vraag of iemand ideeën heeft deze muur van de bouwkeet enigszins grotendeels aan het zicht te onttrekken, in principe zien de buren de muur niet en zal het hun een zorg zijn. Ook de voorkant lijkt nergens op ook dit profiel tot aan de garage met een schuifpui de garage heeft eennsteens muur zoals naast ons raam behouden.

Vraag me af hoe dicht ik dat bij hun muur mag , volgens mij als ik maar op mijn eigen grond blijf dus ca 5 cm van die muur want dat is er over na de aanbouw.

Moet ik rekening houden dat ze die muur moeten kunnen reinigen want kunststof staat bekend als algen vreters, zie hier in de buurt veel kunststof kozijnen op 2e etage of dakkapellen met veel groen aanslag. .

muur.jpg

Tuinposter met buizen frame in iets van beton voeten

Ja, u mag in principe iets tegen een muur op de erfgrens ophangen, maar er zijn wel enkele voorwaarden. Als de muur op de erfgrens staat, is deze waarschijnlijk mandelig (gezamenlijk eigendom) en mogen u en uw buren er beiden gebruik van maken, zolang dit geen schade veroorzaakt.

Wanneer de muur mandelig is (gedeeld eigendom):
  • U mag balken, ankers en andere voorwerpen aan uw helft van de muur bevestigen, mits dit geen schade veroorzaakt.

• U mag bijvoorbeeld ook een dakgoot tot halverwege de muur plaatsen, mits u het water op uw eigen terrein afvoert.

• Het is verstandig om dit met uw buren te overleggen, om eventuele onenigheid te voorkomen.
Wanneer de muur niet mandelig is (privé-eigendom):
  • Als de muur volledig op het perceel van uw buren staat, is het hun eigendom en heeft u toestemming nodig om er iets tegenaan te bevestigen.
  • Hetzelfde geldt andersom: staat de muur op uw erf, dan mag uw buurman hier geen voorwerpen aan bevestigen zonder uw toestemming.

dus als het op hun grond staat kun je niets . anders er iets voor maken
op jouw stuk grond zodat je hun muur ontrekt van jouw zicht .
Maar ze hadden wel in overleg dit kunnen maken en je had de toegang tot jouw stuk kunnen "verbieden " maar het zijn je buren en je moet er nog een langen tijd naast wonen

Ik zou een kant en klare hedera wand er voor plaatsen.
Met een jaar compleet dicht.

Aan deze optrek mogen wij uiteraard niks hangen geen planthangers posters etc., Muur is 3m breed en 2.7m hoog
De vraag is of ze daar vergunning voor hebben natuurlijk en inderdaad of het op de erfgrens staat of op hun terrein. Maar het ziet er niet uit aan jouw kant, dat klopt.

Jij hoeft geen afstand tot de erfgrens te bewaren, in principe mag je tegen de erfgrens op bouwen. Ik wilde net ook al zoiets zeggen als Jan, maar die postte terwijl ik aan het schrijven was dus we hadden hetzelfde idee.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik zo op het eerste gezicht geen dakgoot zie en zij mogen het regenwater van die aanbouw niet op jouw grond afvoeren, dus aan die kant mag er geen water af komen.

@janblues ik betwijfel of een hedra zich goed hecht aan zo'n wand.

Als dit bij mij was dan ging ik even onder het genot van een bak koffie met de buren aan tafel.
Zeker wat de erfgrens betreft want er zijn zat alternatieven om dit te maskeren zonder aan jou kant centimeters in te leveren..
Ook de heg waar zo te zien meer weg is dan dat de aanbouw lang is.

De hedera wand is en soort van heg door een bouwmat.
Dus staat los van de achterwand freggel.

Dat kan ook, maar dan lever je cm's van je eigen perceel in.
Ik bedoel tegen de wand planten en omhoog laten groeien tegen de wand zonder bouwmat.

Maar momenteel liggen er bij de action mooie nep hedra's.

1 het bouwwerk staat volledig op hun erf. Ca 4 cm vanaf erfgrens
2 het platdak is hoger dan de garage en dus het waterafvoer loopt naar garage en eordt daar afgevoerd naar het riool.
3) de wand is van ribbel kunststof dus erg kwetsbaar en dus op hun erf mag ik er niet bij.

Het voorgestelde scherm met hedera klimop kan je vergeten ik ben gigantisch allergisch voor de sappen. Heb een klimop gehad en na het snoeien 14 dagen horizontale dienst gehad volgepompt met prednison.
4 het gat zal door hen.Opgevuld moeten worden ze hebben 1 beeukhaag teveel weg gehaald.

Dus ideen zijn nog welkom

@the matrix , zitten er bij jou in de buurt boomkwekerijen?
Zoja dan heb ik misschien een tip gezien er een beukenhaag staat.

Hier in Zundert kun je bijvoorbeeld deze plant zo kopen dat hij al gekweekt is en gesnoeid is zodat je deze meteen kunt planten als een mooie haag.

Een ander idee is wellicht een pergola met betonroosters en een paar mooie klimplanten.

In beide gevallen lever je wel een strook van jou grond in.

De beukenhaag liep eerst naar een tussenmuurtje van 2x2 meter. Die bouwvakkers hebben teveel verwijdert. Het gat naast de muur moet nog opgevuld worden. Dat zal wel geregeld worden. Het verwijderde muurtje is met onze toestemming gesloopt. Maar we realiseerden ons niet dat daar zo'n ca 3x 3 muur van pfas pvc neergezet zou worden. Vroeger hadden wij tegen het muurtje bloempot hangers op gehangen en een stduik kamperfoelie. En die kunnen we niet terug hangen of planten. Want aan het muurtje kon je van alles monteren .Nu moet ik een constructie bedenken waar dat weer mogelijk is. En dat betekent crea bea zijn. Mss een rijtje slanke niet snel groeiende bomen.

@the matrix ik denk even mee want dit kan ook.

Haal wat geimpregneerde palen , betongaas en een paar grondpennen bij een bouwmarkt, en maak er een wand van waar je klimop in kunt laten groeien en eventueel ook nog bloembakken aan het betongaas/rooster kunt hangen.

Laatst bewerkt:
ben ik blij dat ik maar aan een kant buren hebt, succes

Ik zou ook gaan voor dat betongaas en er een klimop tegenaan laten groeien, alles beter dan dit bruine foeilelijke front wat in de loop van de jaren alleen nog slechter gaat worden dan dat het nu al is.....

Het hoeft geen hedera te zijn je kan er ook een appel of perenboom door heel geleiden.
Dat hebben wij ook gedaan met een hek.
Maar dat duurt wat langer.
En laat in de winter blad vallen.

Ben voor alle klimop allergisch?

Ook voor rozen, druiven of een passiebloem enz.?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan