Een opname vooruit programmeren hoe?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.539
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Beste geleerden van dit forum

Volgende week zaterdag MOET ik een programma opnemen.
No problem als je thuis bent maar ik ben dan elders ,

Hoe kan  ik de DM zodanig manipuleren dat hij een opname start en afsluit .

Als ik nu de opname toets indruk dan kan ik  5 keuzes maken:
1) voeg een opname toe (die start gelijk)
2) Voeg een opname doorlopend
3)voeg een opname toe voer de opname duur in
4) voeg een opname toe voer een eindtijd in
5) Niet opnemen

hier kan ik niets mee ik wil gewoon bv morgen een programma opnemen van zender XXX  en dat vandaag programmeren

 
Te laat.......
Heb het zelf al gevonden.
Stem af op de zender, waar het programma opkomt, dan druk je op info knop dan op de gele (zender epg) dan zoek je het desbetreffende programma op, druk de groene knop, zo kom je in de timer, nogmaals de groene knop, zo kom je weer terug in "zender epg" en nu zie je dat het bewuste programma en rood klokje voor het programmarood staat.

als je nu in het menu naar de optie "timer" gaat dan zie je het programma staan dat je wil opnemen, en daar staat dan achter "ingepland
 
We nemen aan dat je OE 2.0 of OE2.2 op je ontvanger hebt. Probeer dan eens de plugin Cool TV Guide (van Coolman). Veel te zien en ook toegang tot timer enz enz. Voor actualiseren van de EPG heb je de plugin EPGrefresh, die bijv. 's nachts je EPG update en bovendien niet elke zender afgaat maar het per transponder doet.

Tip: als je van huis bent, zorg dat je voor die tijd remote toegang tot webif hebt dan kun je alles op je ontvanger doen, desnoods via WebRemote (je AB). Wel in modem/router port forwarden naar poort 80 op je ontvanger en in je ontvanger de http(s) authentificatie aanzetten (om toegang door derden te beletten)

 
Perfecte tips ga ik vandaag allemaal eens uittesten.

Dm800se is voorzien van oe2.0 is er al een image 2.2 hiervoor?
 
het meeste is gelukt en werkt goed
Alleen zit met de authentificatie in applicatie Openwebif , als ik die op nee zet dan kan ik via mijn ddns.net inloggen

Zet ik deze echter op ja dan moet ik een username en password invullen en hier loop ik vast
vul ik die van de dm in dan pikt die dat niet.

Wat doe ik fout of moet ik nog aanpassen ?

 
Authentificatie....? Openwebif is zeker de web interface van je image. Wat daar wordt gevraagd is inderdaad je login (root) en bijbehorend wachtwoord. Als je die gebruikt  moet je gewoon met een dyndns de webif kunnen benaderen. En de authentificatie miet je niet uitzetten, tenzij je een ip-/dyndns based firewall hebt (anders kan iedereen op je ontvanger). Als inloggen niet lukt dan is er iets fout met het ip in je dyndns of in de port forwaring in je modem/router.

Kun je wel door gerbuik te maken van je dyndns via telnet of ssh vanuit remote naaf je ontvanger?

OE 2.2 zal niet draaien op een 800se; ontvanger veel te traag en heeft te weinig vrije ruimte
 
Als ik in de dm auth. Uitzet dan kan ik via ddns in de webif komen (openpli4)
Dus lijkt het me dat zowel de ddns klopt als de port forwarding in de router.
Zet ik auth. aan dan kom ik ook in de webif maar moet me aanmelden als ik de gevraagde username en password van de dm invul dan blijft ie terugkomen met de vraag username en password.

Strange
 
Stompzinniger kan het niet

Lokaal in de DM komen gaat  perfect met WS-FTP pro , ik had de originele passwrd nog nooit veranderd en dus root/dreambox

Via DDNS kwam ik er niet in dus ik dacht laat me er een niet te raden password in zetten (moest toch gebeuren)
Ik veranderde dus dreambox in ******** en warempel nu kom ik wel met DDNS in de webif.

Dit probleem is dus nu opgelost
eendenteam bedankt voor het geduld en de prima tips.

Idd de DM800HD SE behoort niet tot de super machines maar voldoet voor mij  nog prima.

NU eens die  Glass Skin van jou eens installeren
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan