Een paar vraagjes

D

daktary

De eerste vraagen op dit forum,

Ik weet nog weinig van de Dreambox maar ben nog niet te oud om te leren.

Ik heb nu een week een DB500 gekocht bij Cardwriter, nu heb ik deze lui gebeld en het was mogelijk om te ruilen naar een DB7020.

Volgens mijn colega moet ik dit doen, waarom???????

Of kom ik, als ik een paar weken aan het stoeien bent tegen beperkingen aan die ik met een DB7020 niet zou hebben of is alleen de opnamen mogelijkheid de belangrijkste faktor, ik heb ook gehoord dat TV kijken op de computer via stream v/d DB500 niet mogelijk is????

Wat is zoal het belangrijkste verschil????

Ik heb een CCcam geinstalleerd op informatie van anderen, maar wat kan ik daar zoal mee??

Ik weet hier weinig van en kan ook geen informatie vinden, ik zou graag meer weten over de opties die in de Config kunnen worden geschreven.

Waar vind ik die??

Mvrgr Dick

Ik heb je post even hier naar toe gemoved omdat het in het cardsharing intern deel stond en daar gaat je vragen niet over, maar da's verder niet erg.:)

Het omruilen van een 500 naar een 7020 is niet perse nodig, dat ligt aan wat je zelf wilt.

De DB500 is een kleine ontvanger met een paar beperkingen. Zo heeft hij geen USB aansluiting en geen mogelijkheid tot inbouw van een HD.

De 7020 heeft die opties wel. De flash is ook wat groter, de images ook dus hij kan iets meer tegelijk aan. Maar als je niet wilt opnemen en niet teveel emu's gebruikt zodat je geen USBstick of HD nodig hebt, is er niet direct noodzaak om deze om te ruilen.

Het is me niet met zekerheid bekend of je met de 500 ook kunt streamen naar de pc, waarschijnlijk wel als je de schijf gaat mounten, maar dat zou ik even na moeten kijken of misschien weet iemand anders dat wel.

Dat soort beperking zou je tegen kunnen komen.

Maar zoals gezegd, niet alleen HD inbouw mogelijkheid, ook USB aansluiting zit op een 7020 voor bijv. meerdere firmware tegelijk te draaien, grotere flash. Als je echt wilt hobbyen ermee, zou ik de 7020 nemen, gebruik je hem hoofdzakelijk om alleen te kijken, zou ik niet ruilen. Koop dan liever een 7020 erbij en zet de 500 op de slaapkamer.:)

Ligt er dus echt zuiver aan wat je zelf wilt. Misschien dat een van de collega's daar ook nog wat zinnige gedachten over heeft voor je.

Dan CCcam, tja... ik gebruik zelf liever mgcamd, die werkt hier wat soepeler.

Wat je daar zoal mee kunt? Je officiele kaart in draaien, maar het is ook mogelijk daar cardsharing mee te doen, zowel intern alsook extern. Extern is illegaal en kunnen we hier niet bespreken.

Intern wil dat zeggen dat je bjiv. dan met je 7020 en de C+ kaart beneden kunt kijken en dat je dan met de 500 vanaf de slaapkamer kunt verbinden naar je 7020 en zonder kaart kunt kijken, je hebt dan wel een schotel aansluiting nodig voor die slaapkamer aansluiting.

Soms zijn er ook nog keys te vinden (vrij zelden tegenwoordig) waardoor je soms beeld hebt op andere buitenlandse providers.

De opties in de config kan ik je wel uitleggen. De cccam config vindt je als het goed is in /var/keys of /var/etc op je dreambox.

Je maakt het me weer moeilijk, ik wil wel sleutelen aan de DB maar te TV mag staks niet wegvallen als ze sopies zitten te kijken, dan moet ik weer een week de afwas doen (gijntje).

Ik heb 01/01-2006 UPC de deur gewezen en heb als experiment KPN-TV genomen wat ik moet zeggen behoorlijk werkt. Verder heb ik al vele jaren satelliet in de caravan want iets anders werkt daar niet, ook geen KPN-TV, eerst analoog en nu digitaal. Ik heb daar een SAB9000CI en thuis ook (kan ik de software flashen zonder dat ik daar zonder zit) thuis is het hobby en hij staat in mijn hobbykamer waar ook verschillende computers staan.

Het was met de SAB een sport oom naar open kanalen te zoeken te gesloten waren, alleen de SAB gebruikers laten het nu een beetje afweten, en scrips blijven lang weg.

Ze ziet al welke kant ik heen wil, en de DB is denk ik het enige apparaat waar veel mogelijkheden mee mogelijk zijn.

Verder heb ik twee collega's die deze hobby uitvoeren, de één net zo lang als ik, die ook vorige week een DB500 heeft gekocht en de andere die nu 1 jaar met een DB7020 aan het stoeien is. Die laatste zit met smacht te wachten op de DB8000. Hij blijft net zo lang op de knoppen rammen dat de DB doet wat hij ook wil, en ik moet zeggen het lukt ook meestal. Maar als je dan vraag wat heb je gedaan weet hij het echt niet meer, hier heb ik niets aan ik wil er ook van van opsteken.

Hier een korte impressie van mijn verhaal, en daar ik een tweeling bent zou ik wel de helenacht bezig zijn met het beslissen of ik nu de DB-500 moet houden of ruilen. Vanmiddag heeft Cartwriter mij gebeld dat ze morgen weer aanwezig zijn en eventueel mocht ruilen.

Mvrgr Dick

Ik heb de dubbele postings verwijderd.

Mogelijkerwijze heb je een probleem met cookies en verloopt je sessie.

Ik ken zulke problemen niet van internet exploder of van firefox, maar je zou dus eens kunnen nazien of je in de instellingen iets niet lekker hebt staan.

Ik heb die andere 2 weggehaald met de mededelingen van de dubbele post.

Zou inderdaad cookies kunnen zijn of de refresh-instellingen van je browser, standaard staat deze op "automatisch" maar ik heb die bij mij ook al omgezet naar "bij elk bezoek aan een pagina, misschien helpt dat.

Hier hebben we net besloten een Dreambox erbij te gaan halen voor in de slaapkamer, schoteltje hangt er toch al met nu een Nokia 9600 er aan, dus daar komt de 500, hoef alleen maar een netwerkkabel nog te trekken.

Met de beslissing kan ik je helaas niet helpen, dat zul je toch zelf moeten doen.

Wel kan ik je zeggen dat er momenteel best veel stabiele firmware in omloop is dus je hoeft geen sopies te missen. Het enige euvel wat bij de 7020 nogal graag voor komt is dat als je langs kanalen zapt die geen signaal geven, dat hij dan nogal eens raar wil gaan doen.

Maarja, even de aan/uit knop uit en aan zetten en hij werkt weer.:)

Verder slaan zo'n beetje alle Dreams niet altijd goed hun settingslijsten op, een herstart is dan niet voldoende maar nadat alles klaar is kun je dan het beste de Dream even via het menu op de nette manier uitschakelen. Dan is alles goed opgeslagen.

Maar zoiets hoef je normaliter niet te doen of hooguit alleen als je er een nieuwe frequentielijst in zet. Als ie dan eens blijft hangen, dan blijft dat ook allemaal goed bewaard.

Voor de rest draaien ze echt wel stabiel.

Black Tiger,

Ik heb de DB500 geruilt voor de DB7020 en ik moet zeggen dat hij wat anders werkt. De menu structure is wat anders en bij het flachen wordt gewoon geschreven zonder dat er een melding komt, de oude file te deleten.

Dit schijnt te horen.

Ik heb nog geen HD maar er wordt mij aangeraden een WesternDigital. Is er nog iets speciaals voor nodig of is elke HD te gebruiken. Uiteraard een IDE-ATA controler. Hij moet dan zeker geinitaliseerd en geformateerd terwijl hij in de DB zit???

Verder heb ik een Wawefrontier T90 meegenomen van CardWriter, daar kunnen een hoop koppen in, dit is een leuk klusje voor als het weer mooi weer wordt.

Groetjes Dick

----------------------------------------------------------

>>>> Nooit te oud om te leren! <<<<

Hoi Dick.

Wanneer je een HD in je dreambox gaat doen, houd dan rekening met de volgende zaken:

• Het ding staat in je huiskamer, je wil die HD vast niet horen.
  • Je dreambox heeft het met de dagelijkse werkzaamheden al benauwd genoeg, alle extra HD-warmte is teveel.
  • Een snelle HD is leuk, maar ga je die snelheid ook benutten?
    Denk het niet en dan is het niet alleen zonde van het extra geld, maar ook van de extra warmte.
  • Ik denk niet dat jouw box er last van zal hebben, maar vroegere versies konden nog wel eens last hebben van het stroomverbruik van een (stevige) HD

Al deze opmerkingen zouden eigenlijk tot de conclusie kunnen leiden dat je het best een moderne (maar niet tè want je dreambox kan geen S-ATA) laptop HD.

Die zijn stil, en worden niet al te warm.

En ze worden niet op 12 volt maar op 5 volt aangesloten en verbruiken daarbij erg weinig stroom.

Ze kosten wel een lieve duit, en zo heel veel ruimte bieden ze ook weer niet.

De HD zou automatisch herkend moeten worden en je kan 'm in de ontvanger formatteren.

Wave frontier is leuk, maar heb je er verder de spullen ook voor ?

Houd er rekening mee dat je dan ook een behoorlijk uitgebreide switch zult moeten toepassen, afhankelijk van hoeveel LNB's je erin wil hangen.

Bij een laptop HD zul je echter wel aan stroom aansluiting en bekabeling moeten denken.

Standaard word in de 7020 namelijk gewoon 12v geleverd en een gewone brede IDE aansluiting, die van een laptop zijn een stuk sneller, maar wellicht zijn hiervoor wel convertordingetjes te koop.

Een vreselijk grote HD hoef je niet, ik heb zelf een gewone 5400 toeren 40gig HD er in liggen en daar past al meer op dan ik wil opnemen (iets van 39 uur totaal zegt de Dream?).

Dus met een 80 of 120 gig heb je echt meer dan genoeg. Zoals Mas3 al schrijft dus geen SATA ding en 5400 toeren is snel zat en produceert minder warmte.

Het is sowieso al raadzaam om een satellietontvanger zo te plaatsen dat hij fatsoenlijk zijn warme lucht kwijt kan en frisse aanvoer krijgt dus liefst niet op iets anders plaatsen of iets anders (bijv. videorecorder of dvdspeler) erop indien mogelijk en niet in te nauwe kastjes, maar dat geldt voor vrijwel elke ontvanger dus.

Wat betreft de wavefrontier, die is inderdaad erg mooi, werkt uitstekend maar zo gauw je meer dan 4 LNB's erop gaat hangen treedt het advies van Mas3 in werking, uitgebreide switch.

Het kost wat werk en berekenig om het ding goed te plaatsen, om van het gewicht (14 kg dacht ik) nog maar niet te spreken dus handig om dat met 2 man te doen.:)

Mas3,

Ik heb video recorders staan maar eiegelijk nooit gebruikt voor opnemen van TV beelden, misschien dat je met de DB het een en ander gemakkelijker gebruikt. Wordt de HD in de DB alleen gebruikt voor opnamen van TV of wordt hij gebruikt voor allerlij programma's die je via de DB kan downloaden.

Ik ben zaterdag naar een computerbeurs te Goes geweest en heb nog geen beslissing genomen omtrend de HD, hij moet stil zijn en niet warm worden en bijna geen stroom verbruiken, weinig eisen!!

Black Tiger,

Wavefrontier uitgepackt en mijn kamer is vol, ietsiepietsie groter dan ik dacht, ook is hij 15kg leeg, zonder koppen zonder bevestiging. Maar wel een plaatje moet nog wel het een en ander aan gedaan worden. Er worden geen rvs schroeven gebruikt ook geen teflon ringen, daar ga ik eerst aan werken, hij moet wel mooi blijven of hij het nu doet of niet. Ik weet niet hoe het verder gaat maar ophangen is geen probleem en het zicht is vrij van 40 west tot 40 oost, maar dan ik ooit zou kunnen ontvangen. Ook heb ik geen iedee wat je zoal kunt met dit ding buiten hem als een WOK gebruiken maar dat ga wel goed komen, denk ik..

Ik ben nu nog aan het tobben met de DB en heb net pas mogelijk gemaakt dat ik TV kan kijken op de computer. Ik heb de functie Web-X-TV gebruikt (PLI) maar dat geeft geen goed resultaat. Het moet ook met de VLC player kunnen maar dat krijg ik niet aan de praat.

Dick

-----------------------------------------

>>>>>> Nooit te oud om te leren! <<<<<<

De HD kunt je niet alleen gebruiken voor opnames, maar ook voor mp3's op te zetten dacht ik, je kunt ook spelletjes voor de Dreambox downloaden en er op zetten en vele emu's testen.

Normaliter nemen emu's toch wel wat plaats in beslag en is het advies er niet meer dan een stuk of 3 op te zetten. Ga je echter je /var naar de HD verplaatsen, dan heb je veel meer ruimte en kun je bijv. zonder problemen een aantal spellen en 10 emu's erop zetten om ze allemaal eens te bekijken en te proberen.

Maar echt meer nut heeft zo'n HD niet.

Web-X-TV werkt hier wel redelijk goed. VLC player geeft hier ook een probleem, dat werkt als volgt, je moet het aanklikken, dan zie je een bestandje, dat moet je niet uitvoeren maar opslaan op bijv. je bureaublad, als je het dan aanklikt, dan kun je prima kijken, helaas dus alleen maar naar die zender.

Wil je een andere zender dan is het weer afsluiten, bestandje weggooien, nieuwe zender kiezen en het grapje begint weer van voren af aan.

Ik heb zelf diverse malen geprobeerd via de VLC player een verbinding te krijgen met de dreambox zoals dat zou moeten (dus verbinding via netwerk) maar hij blijft dan vragen om gebruikersnaam en wachtwoord.

Dat staat bij mij (net zoals bij velen) standaard op root en dreambox, maar vlcplayer blijft toch terugkomen met die vraag dus ergens zal er iets niet kloppen.

Ik heb overigens Gemini er in zitten, maar volgens mij maakt dat niet zo gek veel uit.

BlackTiger,

Ik blijf tobben met de VLC-player, één computer daar ga het goed bij en de andere werkt alleen maar met de web-X-TV. Nu moet ik zeggen dat web-X-TV beter werkt dan de VLC-player altans dat vind ik, of ik moet iets fout doen! Je kunt hier de kanalen schakelen.

Als het goed is moet je toch met de VLC-player toch kunnen kijken door eerst op [Channel Info] te drukken en dan [VideoCapture] ??? Alleen kan je dan geen kanalen kiezen.

De Wavefrontier heb ik nog niet hangen, ik moet eerst beugels maken maar het is druk op de zaak en moet komende week ook werken. Ik heb hem straks even droog op het dak gelegd, altans zo gehouden dat we er een foto van konden maken om te kijken hoe het een en ander er uitziet. Tijdens deze spiellerei heb ik een jaap in mijn hand gesneden, de schotel is lekker afgewerkt je moet hiermee echt uitkijken voor snijwonden.

Ik heb zonnepanelen op het dak liggen en moet eerst bepalen of de schotel geen storende factor wordt voor deze panelen, daarom maar wat uitproberen.

Alle prettige feestdagen gewenst.

Groetjes Dick

Je hebt gelijk wat dat VLC player gebeuren betreft, alleen krijg ik dat ook niet werkend, althans niet tot nu toe.

Bij mij werkt het ook beter met Web-X-TV dan met VLC Player. Met VLC kan ik alleen kijken, zoals eerder geschreven, door te saven ergens en dan dat bestand te openen, en dan kun je inderdaad geen zender wisselen ofzo.

Overigens heb ik de NL versie en kan Channel info helemaal niet vinden, ook niet ZenderInfo ofzoiets, dus misschien heb ik hem zelf ook wel verkeerd geinstalleerd staan.

Als ik wat meer tijd heb wil ik daar toch eens naar kijken want als het met Web-X lukt moet het met VLC toch ook lukken, niet?

Beugels maken? Waren die niet bijgeleverd dan?

Ajasses zeg, kijk uit met dat snijden hoor want zeker met dat gewicht duwt het lekker door en als je dan net verkeerd zit kan het wel eens tot op het bot gaan.

Mooi zeg met die zonnepanelen, heb je ook gelijk stroom voor de ontvanger.:biggrin:

Ik zal nog eens kijken of er nog wat info op te duikelen is over die VLC, misschien dat de collega's hier daar ook nog wat over vertellen kunnen, ben er zelf ook wel weer een stuk nieuwsgieriger naar geworden.:)

Jij ook prettige feestdagen!

VLC player is een universele video speler die ontzettend veel formaten aan kan en ook via zo ongeveer elke interface (of het nou van de HD, het netwerk of een andere verbinding afkomt) ondersteunt.

Daar zit hem dus de kracht van VLC in.

Die webxtv is als ik het zo lees gemaakt voor de dreambox, en kan m darom ook bedienen.

Das dus niet het geval met VLC, daar laat je de dreambox streamen en VLC pikt m dan op.

Nou weet ik niet of er misschien iets van een plugin is om de dreambox te bedienen met VLC, maar zo ongeveer een jaar of 2 terug toen ik dat probeerde met de Dbox2, was dat wel de manier waarop VLC werkte in ieder geval.

BlackTiger en Mas3,

Even gauw achter de computer, zit nog helemaal vol gevr..eten van gisteren en dadelijk gaan we weer ergens ander verder. De DB staat nu even op een laag pitjes, maar morgen gaan we weer verder. Moet wel eerst werken maar dat geeft niet.

Alle bouten en moeren zijn wel bij geleverd bij de Wavefrontier maar ik heb een dak van eternietplaten die onder een hoek van 45 graden zijn geplaatst, maar ook erg kwetsbaar zijn. Ik moet dus een bevestiging maken die ik door de platen moet boren maar wel zou dat ik goede ondergrond heb en dat ik geen lekkage krijg.

Dit is simpel want zo zijn ook mijn zonnepanelen gemonteerd, maar de schotel moet wel iets kunnen draaien en ik had gedacht de bevestiging van de orginele Wavefrontier niet te gebruiken maar die te vervangen door rvs steunen en draaipunt, moet kunnen !!!

En ik moet rekening houden met de zoninval van de panelen dat deze niet worden gehinderd door de schotel.

Dit is belangrijker dan de schotel want die kan op meer plaatsen worden opgehangen, maar lieft op deze plaats want dan is hij niet zichtbaar voor ons zelf en ook goed bereikbaar is, zonder dat ik capriolen moet uithalen om bij de LNB te kunnen komen. Want onder dit dak bevind zich direct een balkon en daar vandaan kan je veilig bij de schotel komen.

Jongens groetjes, ik moet weer vr..eten, met de kindertjes en vrienden.

Kijk uit en niet achter het stuur, na een gezellige avond!!!!!!!!!!!!!!!

Dick

Hee Dick, allereerst zalig Kerstmis en laat het je smaken.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat werken, doe rustig aan, we volgen je relaas hier wel.:)

Maar waarom wil je er een draaipunt op maken? Die WaveFrontier's zijn net bedoeld om niet draaibaar te zijn, zeker ook gezien hun gewicht maar in eerste instantie vanwege de vele lnb's die er op kunnen.

Wil je hem soms een draaipunt geven om er beter bij te kunnen of zonee, hoezo dan?

Black Tiger,

Orgineel wordt de WaveFrontier gemonteerd op een 60mm vertikale buis, ik moet mijn dak gebruiken dat een hoek heeft van 45 graden, en net niet op 180 graden ligt. Dus ik moet de schotel net iets kunnen verdraaien. Dat zou geen probleem zijn als de schotel is gemonteerd op die 60 mm buis, maar ik kan GEEN buis monteren dit zou te ingewikkeld worden (te veel belasting op één punt) dus ik wil een nieuwe rvs plaat maken die net iets draaibaar is tov het zuiden.

Klinkt vaag, is ook vaag, maar ja ik wil het zo !

Als het ooit af komt zal ik een foto maken.

Dit is toch hobby ik ben NOG niet afhankelijk van de schotel.

Wat is Dreamview voor een programma?? Heb ik gedownload maar werkt niet, dus ik zal wel wat verkeerd doen.

Ik was vanmorgen alleen op de zaak want de rest van mij collega's hadden het voor gezien gehouden, en ik heb ook maar 14 dagen vrij gevraagd. Dus toch maar weer verder met de Dreambox.

Mvrgr. Dick

wat voor foutmelding krijg je bij dreamview te zien?

met vr groet,

opeltje

Opeltje,

Fout melding in programma, dit krijg ik tijdens starten al:

339; Error in Maim(). Error Description: Componentçomdlg32.ocx'or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

Een mond vol!!

Mvrgr. Dick

Of wel aanwezig maar niet correct geregistreerd. Kijk even naar de oplossing van Opeltje, mocht dat niet helpen kun je ook het volgende nog eens proberen.

Start->uitvoeren en daar vul je in:

regsvr32 c:\windows\system32\comdlg32.ocx

Dan op OK klikken, je zou een melding moeten krijgen dat het gelukt is.

Overigens bedankt voor het verhaal omtrent je schotel. Het is niet zo dat iets op een bepaalde manier perse moet, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar beweegredenen om iets anders te doen dan anders en of het dan ook werkt.

Dus ben straks ook echt nieuwsgierig naar de foto's als het af is, ik hoop echt dat het je lukt zoals je graag wilt.

Laatst bewerkt door een moderator:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan