Een scheut Strohrum [80%}

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.182
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Iemand heeft tijdens verjaardag van onze dochter een fles Strohrum gegeven, de echte met 80% alcohol!
Er werd meteen al gevraagd, wat kan ik hier mee?

Ik zei flamberen, pak maar eens een shotglaasje, en een aansteker.
Glaasje gevuld en aangestoken...

Je kunt er mixen mee maken, maar ook gebruiken om te flamberen.

Dit weekend zelf kersenflappen gemaakt.

Als eerste zaterdag kersen gekookt met suiker en een scheut rum, en daarna gebonden met maizena.

Vandaag 10 plakken Roomboterbladerdeeg belegd met de kersen [kaneel bij de kersen], en na het dichtvouwen, even aan 1 kant in een bord suiker gedrukt.

Daarna 15 minuten in een oven van 230 graden.

Even afkoelen, en intussen slagroom kloppen, flappen vullen met slagroom, en poedersuiker er over strooien.

Bak koffie er bij, en smullen maar!



.
 
Ik gebruik dat spul om vuur te spuwen.. Beetje in de mond en dan uitsproeien over een fakkel.
Niet te vaak herhalen, want de binnenkant van je mond gaat er stuk van. :)
(ik heb gekke dingen gedaan met vuur) :biggrin:
 
"(ik heb gekke dingen gedaan met vuur) ":biggrin:
Ja dat hebben we regelmatig meegemaakt op de sat bbq. Ik heb hier in 2004 door jouw toedoen een gezellig kampvuurtje zien veranderen in een vreugdevuur waar ze in den Haag jaloers op zouden zijn. :lol: btw is al weer bijna 20 jaar geleden pfff.









Leuk Multi

Rapporteer
 
Dat kleine vreugdevuurtje kan ik me ook nog herinneren, beetje fatsoenlijk pyro steken zodat je er ook iets aan had.
Hetgeen er toe geleid heeft dat we van het vrouwtje nadien alleen nog in een beperkte pot stoken mochten. :biggrin:

Goh... vuur spuwen... en Stroh Rum. Dat laat me weer aan allerlei andere lekkere dingen denken die je met alcohol kunt maken. Een van de eerste dingen die we bij Drankenkennis leerden op de MHS (ben daar een jaartje aanwezig geweest) was Rübesheimer Kaffee... dju... Lol.. geflambeerd ijs, had ik nog nooit gezien en dat in koffie met slagroom erbij... phuuuu... gelukkig hebben we daarna die dag niet meer veel lessen. Hips.:drinken:
 
Beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Lievelings toetje hier.
Niet te rijpe gewone of bakbanaan, bakken in de koeken pan met wat bruine suiker. afblussen met wat stro rum en dan aansteken.
Pas op kan flinke vlam geven maar is o zo lekker.
Gr Blokker1
 
Klinkt erg lekker @blokker1 , maar haal je de schil er af?

Zonee snijdt de banaan eens over de lengte open, en leg er blokjes chocolade in, wit, melk , en puur.
Rol hem in de aluminiumfolie, en bakken maar.

Rum erover en vlammen maar!
 
Waar krijg je die bakbananen? Want bij de Lidl krijg je alleen gewone.
Zijn die bakbananen ook geschikt om gebakken banaan te maken zoals je dat bij de Chinees krijgt? Is dan weliswaar zonder sterke drank, maar ook lekker! :p
 
Met ananasschijfjes kan het ook. Deze insmeren met bruine suiker en in de rum marineren voor een paar uur, daarna boven de bbq of bakplaat opbakken... hmmmm
 
Schil er af inderdaad, en ik snij ze in de lengte door.
 
Ik bak ze met de schil @blokker1 , in de oven of BBQ op 200 graden.
 
Vandaag boodschappen gedaan, en diverse dingen meegebracht om weer een heerlijk nagerecht te maken dit weekend!

Denk aan bananen, bladerdeeg, Kitkat puur en wit, chocolade, slagroom, en caramelsaus.

Foto's volgen. :sneaky:
 
Waar het hart van vol is misschien? :biggrin:
 
Dat denk ik ook. :biggrin:
Vermoedelijk vond @freggel1 met al die rum zijn vorige nagerechtentopic niet meer. :ROFLMAO:
 
Ahh, hoor net dat mijn vrouw met de Freggelvrouw afgesproken heeft om dit weekend daar op visite te gaan. Jongen jongen dat wordt smikkelen.:caked:
 
Misschien zie ik dat topic idd over het hoofd...

Maar ik ga hier lekker door met de volgende nagerechten, en de proefteams weer uitnodigen
voor wat we gaan eten met de feestdagen. :biggrin:
 
Maar ik ga hier lekker door met de volgende nagerechten
Mooi niet. Hier houden we het op Stroh- en andere rum gerechten.
Maar maak een nieuw nagerecht topic aan, dan kan iedereen daar nagerechten in posten hebben we ook weer iets nieuws.
Anders raak ik dadelijk helemaal in de war. :biggrin:
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan