Een scheut Strohrum [80%}

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
494
Punten
83
Leeftijd
58
Iemand heeft tijdens verjaardag van onze dochter een fles Strohrum gegeven, de echte met 80% alcohol!
Er werd meteen al gevraagd, wat kan ik hier mee?

Ik zei flamberen, pak maar eens een shotglaasje, en een aansteker.
Glaasje gevuld en aangestoken...

Je kunt er mixen mee maken, maar ook gebruiken om te flamberen.

Dit weekend zelf kersenflappen gemaakt.

Als eerste zaterdag kersen gekookt met suiker en een scheut rum, en daarna gebonden met maizena.

Vandaag 10 plakken Roomboterbladerdeeg belegd met de kersen [kaneel bij de kersen], en na het dichtvouwen, even aan 1 kant in een bord suiker gedrukt.

Daarna 15 minuten in een oven van 230 graden.

Even afkoelen, en intussen slagroom kloppen, flappen vullen met slagroom, en poedersuiker er over strooien.

Bak koffie er bij, en smullen maar!

.

Ik gebruik dat spul om vuur te spuwen.. Beetje in de mond en dan uitsproeien over een fakkel.
Niet te vaak herhalen, want de binnenkant van je mond gaat er stuk van. :)
(ik heb gekke dingen gedaan met vuur) :biggrin:

"(ik heb gekke dingen gedaan met vuur) ":biggrin:
Ja dat hebben we regelmatig meegemaakt op de sat bbq. Ik heb hier in 2004 door jouw toedoen een gezellig kampvuurtje zien veranderen in een vreugdevuur waar ze in den Haag jaloers op zouden zijn. :lol: btw is al weer bijna 20 jaar geleden pfff.

Leuk Multi

Rapporteer

Dat kleine vreugdevuurtje kan ik me ook nog herinneren, beetje fatsoenlijk pyro steken zodat je er ook iets aan had.
Hetgeen er toe geleid heeft dat we van het vrouwtje nadien alleen nog in een beperkte pot stoken mochten. :biggrin:

Goh... vuur spuwen... en Stroh Rum. Dat laat me weer aan allerlei andere lekkere dingen denken die je met alcohol kunt maken. Een van de eerste dingen die we bij Drankenkennis leerden op de MHS (ben daar een jaartje aanwezig geweest) was Rübesheimer Kaffee... dju... Lol.. geflambeerd ijs, had ik nog nooit gezien en dat in koffie met slagroom erbij... phuuuu... gelukkig hebben we daarna die dag niet meer veel lessen. Hips.:drinken:

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z

GamesGames

Advertenties

Kerst 2022Kerst 2022
Terug
Bovenaan Onderaan