een vraag

P

prutserjo

L'ATR

Reset:3b f7 11 00 01 40 96 57 60 14 0e 6c b6 d6 90 00

-- -- -- --

en souligne:mode de fonctionnement de la carte

0E 6C B6 D6 mode normal

A5 69 58 7C mode usine superieur

9B 1B C2 A3 mode usine inferieur

WAT kan een kaart met een van hierboven vermelde ATR

meer of minder dan de andere

gr prutserjo

 
Met deze atr aanpassingen zou je de kaart b.v. in high modus kunnen zetten, dit is nodig wanneer je een dood kaartje weer tot leven zou willen wekken.

Aangezien ik nog geen public progjes ben tegengekomen die dit doen is dit toekomstmuziek.

 
Weet iemand hoe de verandering van de atr in z'n werk gaat. Ik dacht namelijk altijd dat deze string vast in de kaart zit (volgens de iso specs)

maar blijkbaar is het mogelijk om iets met de kaart te doen, of er iets naartoe te sturen (meerdere resets na elkaar bijvoorbeeld ???) om een andere atr tevoorschijn te toveren.

of is het gewoon zo dat de zogenaamde high/programming mode er maar tijdelijk inzit, en dat deze eruit gaat als de kaart -door de fabrikant of klant (lees c+)- geprogt is ?

Groet,

C4

 
Dan geef ik zelf maar even (een gedeeltelijk) antwoord op m'n eigen vraag ;-)

Na de s*cafaq van macdouf nog is te hebben doorgelezen zag ik 'it may be possible to send a command to the card wich changes its mode so that it has a slightly different ATR' enzovoor...

maar de onduidelijkheid blijft grotendeels, want (zelfs) macdouf (die toch een heeeele leuke faq heeft geschreven) heeft het over MAY be possible...

anywayz... we blijven lezen en leren...

Groeten,

C4

 
Kijk eens in de thread "herstellen originele seca kaart, naar mijn toevoeging.

Heb je een kaart die in high mode staat omdat je dat vraagt?

De high mode is niks anders als toestand tijdens produktie, dus voor het serienummer geschreven is.

Het zou bijzonder leuk zijn als de nederlandse kaartjes met een of andere slimme truc daartoe te bewegen zijn ;)

Is zoiets wat "eigenlijk niet kan" en dat zijn de interessantste dingen

 
Nee, satslope, ik heb geen kaartje in highmode, maar was puur nieuwsgierig hoe zoiets in z'n werk gaat vandaar..

onder andere ivm met de interessante dingen die dan mogelijk zijn...

Groeten,

C4

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan