Eerste image met 256 MB Flash !!!

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Ghost van DMM is weer druk geweest ;)
De eerste images voor alleen de dm8000hd waarbij het flash geheugen 4x zo groot is, zijn beschikbaar. De flash is dan 256 MB. Flashen via WebIF kan volgens Ghost met nfi bestanden tot 128 MB. Gelukkig zijn de meeste nfi bestanden thans niet meer dan 50 MB dus dat kan geen kwaad. Anders is er nog dflash om te flashen ;)

Een grotere flash heeft voordelen: meer ruimte dus minder snel je geheugen vol. Je hoeft dan niet meer je picons en coolpicons op een USB, CF, SD of HDD te hebben maar die kunnen makkelijk in de flash. Tevens hoef je dan in voorkomend geval niet de niet benodigde language files te verwijderen om zo meer flash ruimte vrij te krijgen.

Een volledige opstart duurt ietsje langer maar is zeker nog acceptabel.
MultiBoot is niet mogelijk omdat Barry Allen nog niet op deze Jumbo images is afgestemd, maar feitelijk heb je BA niet meer nodig.

Let wel dit is alleen voor de dm8000 momenteel !!!

De jumbo images die beschikbaar zijn momenteel die van OoZooN Beta en Merlin.
 
Kunt uw wat speciefieker zijn kan het niet helemaal volgen.

Moet ik hem opnieuw gaan flashen met de nieuwe Ozoon image ?
 
Nee je moet niks. Het is en blijft ene persoonlijke keuze.
Het voordeel is dat je geen CF kaart e.d. meer nodig hebt omdat de meeste dingen, zoals picons, cool[picons e.d. nu allemaal in de flash passen. Je vindt die image overigens hier, Voordat je die eventueel installeert eerst Barry Allen, mits ge?nstalleerd, verwijderen of tenminste de map /media/ba/MB_Images verwijderen.
 
Ik heb nu deze image erin moet zeggen dat ie goed loopt.

Maar ook nu loop ik tegen deze probleem aan.

Ik heb mijn eigen settling lijst gemaakt en en wil deze ftp'en naar de dreambox 8000.

Alles gaat goed maar als ik op mijn blauwe knopje druk dan zie ik geen mappen met verschillende providers,alleen een tekst mine timer favorites.

Terwijl deze settinglijst wel op een andere engima2 werkt.

Wat doe ik verkeerd of waarom werkt het niet.
 
Schijnt dat ie hier standaard inzit.

####################################################
Newnigma2 team proudly presents:
Newnigma2 v3.2
####################################################

Basics:
Enigma2 2.6: 24.03.2011
Enigma2 Plugins 2.6: 24.03.2011
Newnigma2 Plugins: 24.03.2011

DM 8000 HD PVR
driver: 15.03.2011
secondstage: 83
kernel: 2.6.18

Changes:
Bugfix: some small fixes in ecamdctrl
Update: xmltvimport plugin and sources/channels updated
Added: driver for Realtek 802.11n USB wireless LAN controllers
Added: enigma2-plugin-extensions-serienfilm
Added: enigma2-plugin-extensions-webbouqueteditor



Notice: No update possible. U have to flash our new image. The new kernel and secondstage update for the Dreambox 8000 allows you to use the full flash size of 256MB.

Multiboot: No support for multiboot. Not planned. No need for such a tool.

GP3wizard: No support for gp3wizard. Probably not running. Not needed in Newnigma2 environment.
 
Zoals vermeld er zijn meerdere images die het nu hebben. OoZooN image wordt het vaakst gedownload zeker met 256 MB er in ?n OoZooN staat bekend om de stabiliteit.

Wat de settinglijst betreft heeft kjonker een ander draadje geopend. Gelieve daar commentaar/adviezen te geven en a.u.b. niet in dit draadje.
 
De Oozoon Jumbo versie zit er op en met een klap werd mijn root opgeblazen van 120MB naar 256MB. Image loopt goed en het voordeel van een CF kaartje is dat de picons bewaart blijven waardoor je deze niet opnieuw hoeft te installeren. Na een andere skin werden deze weer zichtbaar.

Bij de installatie kon je kiezen om gegevens terug te zetten (of doorgaan) en de settingslijst stond er weer volledig in. Misschien dat bij de installatie de picons ook teruggezet worden maar dit kan ik niet bevestigen omdat die op mijn CF kaartje staan.

Al met al ik ben tevreden met de Jumbo image.

Grt, Parabolica.
 
Het is mij opgevallen dat de Oozoon jumbo image geen 1080p ondersteund maar alleen 1080i. De (kleinere) Ooozon experimental image ondersteunde wel 1080p als ik mij dit goed kan herinneren. Nadeel hiervan is dat mijn LED TV ook niet meer naar 1080p modus overschakelt.

Ik kan me ook niet herinneren dat bij de installatie van deze jumbo image ik iets over het hoofd heb gezien en dat ik daarbij 1080p kon selecteren. Volgens mij is dit nu het maximale wat je onder DVI kan kiezen qua optie. 720P is wel te selecteren maar dit is geen full HD.

Grt. Parabolica.
 
Dat heeft niets met OoZooN image te maken. Probeer autoresolution plugin eens
 
Autoresolution geinstalleerd en bijvoorbeeld de 720p kanalen opschalen naar 1080i werkt wel, en dit geeft zeker een verbetering, maar de 1080p mode werkt (nog) niet.

In de specificatie van de Dreambox 8000 staat H.264 HDTV 1080i, dus nu begin ik toch echt te twijfelen :)

Maar de plug-in doet zijn werk wel. Ik heb even geen zin om terug te gaan naar experimental want de Jumbo image loopt perfect.
Misschien dat er iemand is die op de DM8000 een OozooN experimental heeft draaien en eens kan kijken of met DVI de optie 1080p daar inderdaad is te selecteren?

Grt. Parabolica.
 
Maar wat moet je met 1080p er wordt helemaal NIETS in 1080p uitgezonden.

Of wil je een blue ray film af laten spelen?
 
Het is een beetje omslachtig om dit uit te leggen aart1944. Net twee weken plat gelegen i.v.m. rugklachten maar ben nu ben ik weer bezig. :)

1080i is interlaced en 1080p is progessive mode en niet interlaced, en inderdaad wordt er niks in 1080p uitgezonden.

Maar als de Dreambox 8000HD alleen 1080i doorgeeft blijft de TV logisch ook de 1080i mode gebruiken, maar ik gebruik natuurlijk liever de 1080p mode. En voorheen, bij het inschakelen van de TV, gaf hij altijd 1080p aan.

Mijn TV heeft nu trillingen in het beeld, iets waar ik eerder geen last van had. En zoek het dan maar uit met de video instellingen als je 3 hardware apparaten hebt die dit kunnen veroorzaken. Met Bleu ray en HD films altijd heel strak beeld. Maar op HD kanalen zoals Astra HD demo trilt het beeld een beetje.

Zoals ik in mijn eerste posting aangaf was ik van mening dat in de eerdere OozooN image experimetal 1080p wel werd ondersteund. Als dit zo is (kan het even niet goed voor me halen), dan is dit alleen maar ten gunste van de TV die dan automatisch meegeschakeld.
Het probleem is dan waarschijnlijk snel opgelost toch? En zou de oudere image voor mij iets meer kwaliteit leveren.

Maar met deze plug-in zie ik al hele grote verbeteringen in de beeldkwaliteit als ik bijvoorbeeld 704p of 720p omzet naar 1080i. Dus toch een flinke stap vooruit.

Grt. Parabolica.
 
Hmmmmm ook met oude image heb ik geen 1080p gewoon 1080i ik kan me niet bedenken dat mijn dm8000 1080p aanbood op mijn scherm gewoon niet opgelet waarschijnlijk.
Ik moet wel vermelden dat ik een DM8000 clone heb mijn andere ontvanger de SAM UNIX F geeft wel 1080p op mijn scherm de astra demo is net wat mooier geen bibber meer.
 
@ The wizzard, bedankt voor jouw reactie, ik laat het nu maar voor wat het is. Ik heb ook wat zitten wijzigen in de configuratie van de TV en nu is het beeld wat strakker op de HD kanalen. Dingen die op automatisch stonden nu maar op een zo hoog mogelijke waarde vastgezet. Het viel me op omdat rondom de logo's het best wel stevig trilde door de interlace mode, nu is het helemaal weg.

Wat ik eigenlijk wel mis in deze jumbo image is de optie om kanalen geheel te verwijderen uit de zenderlijst. Je kan ze wel via 'zenderlijst menu' uit de zelf aangemaakte user bouquets deleten, maar niet uit de provider lijst. Zou een leuke optie zijn om dit bij een volgende image dit eraan toe te voegen. Zo hou je wat makkelijker de lijst update.

Grt. Parabolica
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan