Einde sat-hobby?

Guardian

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
24 aug 2002
Berichten
1.219
Waarderingsscore
106
Punten
63
Gezien er de laatste jaren wel heel erg weing te beleven is in de sat-wereld en koppel daaraan de "verdwenen" kanalen bij M7-group, heeft me doen besluiten om tegen het einde van dit jaar de sat-spullen te laten verdwijnen.
Ik schakel in het geheel over naar dvb-c en haal de schotel van de muur.

Eerlijk gezegd was die beslissing een paar jaar terug al genomen en indertijd mijn E2 boxen ingekocht met dvb-c optie erin.
Met een klein beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van deze " hobby" alhoewel er hobbymatig al weinig meer is te beleven is vergeleken met 20 jaar terug.
 
Qua hobby wordt het steeds minder als je bedoelt ‘veel voor weinig’. De CI+ en gesloten boxen zijn voor die groep de doodssteek.. Toch is er genoeg te beleven/hobby-en over vind ik.. DRM is nu ook mogelijk zodat je ook op Enigma2 deze functies kunt gebruiken. Niet te vergeten de DVB-S2, DVB-C en hybride in één (luxe) box…. Vooralsnog mis ik niks met mijn setup.. Enigma2 zelf is redelijk uitgemolken qua mogelijkheden, maar dat geeft alleen maar aan dat alle functionaliteit is uitgewerkt en dus helemaal niet negatief…
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Qua hobby wordt het steeds minder als je bedoelt ‘veel voor weinig’.
Nee dat bedoel ik helemaal niet en eerlijk gezegd zijn het meer de mensen zoals jij die dit maar steeds weer naar voren brengen.
Ik snap ook niet hoe jij daar nou weer mee kunt komen ( roomser dan de paus noemen we jullie hier)
Hybride box staat al in mijn bericht, DRM voor je E2 ontvanger? waarom alle DRM content hier speelt al met hun eigen app.


Overigens tip voor jou, veel voor weinig is nog volop verkrijgbaar als je het wil kijk maar us op alibaba
 
Eerlijk gezegd was die beslissing een paar jaar terug al genomen en indertijd mijn E2 boxen ingekocht met dvb-c optie erin.
Ik neem aan ook nog een beetje met de goede hoop dat er nog iets van de hobby zou terug komen, maar voor de zekerheid toch al voorbereid op deze beslissing?

Het is jammer maar een heel begrijpelijk besluit wat mij betreft.
Hier staat een mooie draaibare schotel die inmiddels al bijna een jaar niet meer draait na een bliksem inslag. Dat zou vroeger al lang gefixed zijn. De T55 doet het behalve 1 lnb nog wel, ook deze lnb is nog steeds niet vervangen. De enige keer dat er het afgelopen jaar naar de satelliet gekeken is, dat was een race van de Formule 1.
De enige die wel nog veel gebruik maakt van de satelliet hier is mijn vrouw, die op de slaapkamer nog het nodige naar de Duitse zenders kijkt en tevens ook graag naar een of 2 Sky Duitsland zenders, maar dat is gedaan. Echter voor de rest gebruikt ze het nog.

Het forum proberen we juist ook daarom met andere dingen een beetje wakker te houden. Andere onderwerpen, omdat er weinig of niets meer van de sathobby over is zoals wij dat meegemaakt hebben. En dan gaat het inderdaad niet om veel voor weinig. Dat is inderdaad genoeg bij de Chinees of IPTV te krijgen. ;)

Hopelijk zien we je toch nog met enige regelmaat hier verschijnen, maar nogmaals, de beslissing is heel begrijpelijk.
 
Nee dat bedoel ik helemaal niet en eerlijk gezegd zijn het meer de mensen zoals jij die dit maar steeds weer naar voren brengen.
iets met "zoals de waard is..." lol

@Guardian
ik kan je volgen
betrap me er zelf op dat ik veel dvb c kijk / opneem omdat die kaart van canal me steeds op straf modus sprong.
enige wat me nog een beetje tegenhoud om het abo op te zeggen is dat je dan helemaal geen losse kaart meer hebt.
gaan ze die helemaal er uit gooien zeg ik mijn abo per direct op bij hun.
het schotel systeem draait hier nog maar dat is meer voor de vrije zender (FTA! @mimisiku ) meestal duitse

heb nog geen id wat de toekomst brengt kwa abo's want ze zijn bezig met verglazen van de regio
als iemand nog een mooi abo weet voor max 250,- voor een heel jaar..
 
Ik snap ook niet hoe jij daar nou weer mee kunt komen ( roomser dan de paus noemen we jullie
Ik bedoel dit in het algemeen! Die ‘klacht’ krijg ik bij mijn kennissen ook (en die hebben allemaal lijntjes). Dus niets persoonlijk gemeend. Je wil niet weten wat ik op dat gebied allemaal meegemaakt heb.. En Roomser dan de Paus ben ik zeker niet (atheïst). En iedereen weet inmiddels hier dat ik gewoon eigen kaarten heb..
 
Ik heb hier mijn wave ook al een paar jaar geleden van de muur gehaald, want ik deed bijna niets meer met de satelliet.

Er ligt hier nog een 90 cm weg te roesten, maar ik ga daar een boden van maken die in de kachel gaat hier om het hout op te leggen, de beugel en de lnb laat ik uit de kachel steken. :biggrin:

Ik vindt het ook jammer dat het door steeds andere wegen goedkoper en makkelijker gemaakt wordt.

We doen idd zoals @Black Tiger zegt alles om op 1 of andere manier het clubje bij elkaar te houden. ;)
 
We doen idd zoals @Black Tiger zegt alles om op 1 of andere manier het clubje bij elkaar te houden. ;)
ALLES?
hmzz begin eens met rond sturen van pakketjes met al dat lekkers wat je maakt @freggel1 lol
 
de "verdwenen" kanalen bij M7-group
Daarmee bedoel ik Eurosport, Discovery, RTL crime e.d, niet kanalen die op e.o.a manier door coderings wijziging niet zichtbaar meer zijn.
Ik neem aan ook nog een beetje met de goede hoop dat er nog iets van de hobby zou terug komen, maar voor de zekerheid toch al voorbereid op deze beslissing?
Precies niet vastgebonden zijn aan 1 systeem

Hopelijk zien we je toch nog met enige regelmaat hier verschijnen, maar nogmaals, de beslissing is heel begrijpelijk.
Natuurlijk
 
Hoewel ik zelf nog regelmatig gebruik maak van de satelliet, met name het engelse pakket en meer zenders uit het buitenland waarvan het abbo via een alternatieve manier geregeld wordt, kijk ik zelf steeds minder tv vanwege de vele reclames.
Maar ja, de schotel wegdoen is nog even een stap te ver.

Jammer Guardian, maar ik begrijp het wel!

Guardian zei: " Daarmee bedoel ik Eurosport, Discovery, RTL crime e.d, niet kanalen die op e.o.a manier door coderings wijziging niet zichtbaar meer zijn. "

Deze zijn met name in het poolse pakket nog te ontvangen met de engelse taal.
:)
 
Laatst bewerkt:
Deze zijn met name in het poolse pakket nog te ontvangen met de engelse taal.
I know maar ik heb ze op dvb-c gewoon beschikbaar in NL waar ik nu helemaal nix mee doe en nog een extra coax door het huis was moeders iets teveel:ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Hoera het meerendeeel van de blaadjes zijn van de bomen en nu kan ik weer satelliet zenders ontvangen zonder gefrustreerd te raken.
Dus gisteren eens kijken wat het aanbod is.
What the F...
Nog geen beeld. Effe met de diseqc motor liggen klooien en ja hoor daar kwam astra 3 om de hoek kijken. Prachtig stippeltjes beeld en max 45%. Ff gelockt en door naar 19.2, iets beter maar mwah. Volgende satelliet 28.2 nada niks nothing.

Kortom de wok staat hartstikke verkeerd. Crisis overleg met vrouw wat te doen.

Pluspunten ---- veel buitenlandse aanbod. Maar daar zit niks tussen. Voor beiden.
Minpunten . ---- Op de ladder op 7 meter hoogte de schotel gaan afstellen.
Mij niet gezien kreeg met de loop der jaren hoogtevrees. Het duizelt al als ik 2 paar sokken aanheb.
Vrouw kijkt hoofdzakelijk RTL4 ,5 SBS6

Dus. Mooi laten hangen en genieten van het super gemak van DVBC.
Zowel met ontvanger en het basis pakket Caiway regio twente 😢 via coax kabells via digitaal op laptop. Tenzij 😇

En de rest met hoe heet dat ook al weer 🙄 op laptop. Bevalt prima.
Dus ja hier OOK einde DVBS
 
Ik ben ook al jaren van de schotel af.
Toen ons huis net klaar was in 1995 hadden we kabel tv.
We zaten helemaal op het eind en het beeld was bagger.
Toen een hele tijd gekeken via schotel maar toen bij ziggo wel alles beter was weer terug gegaan naar kabel.
 
Persoonlijk ben ik nog blij dat de vrouw schotel kijkt boven. Zelf hier ook DVB-C maar mocht ik overstappen op glas, dan komen er iptv ontvangertjes heb ik begrepen, daar werkt een dvb-c tuner niet op. Vermoedelijk zal dat voorlopig niet het geval zijn zo'n overstap.
Maar dan is het voor de vrouw fijn dat die schotel nog werkt, dus het blijft hier nog wel even hangen. :)
Kijken gebeurt echter meer naar DVB-C, met name opnames en nog meer naar streamingdiensten.
 
@BT Hier wel glas en dvb-c
 
Heb je 2 abo's dan @Guardian? Eentje voor TV en glas voor internet of zo?
Of heeft jouw glasvezel provider DVB-C op het netwerk staan en welke provider is dat dan?
 
Ook ik heb en glas en coax.
Tv en radio ontvangst via de oude coax kabel en internet en telefoon via glas .

Beide Zitten in 1 abonnement bij caiway.
Tja Almelo hè alls dubbel.
En ng sterker deglasbeheerder staat geen andere provider toe dan caiway.

Kpn heeft overal in Almelo glasvezel gelegd maar het laatste stukje is telefoon meen ik gezien de max down en up.
 
Laatst bewerkt:
Jammer Guardian, maar heel begrijpelijk in jouw geval.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan