Einde sat-hobby?

Hier ook ietsje minder.
Paar jaar terug draaibaar naar de milieustraat gebracht en 110 cm met 2 lnbs (19-23) laten staan voor het normale kijkwerk
nl en duitse hd+.
De extraatjes pak ik via je weet wel.
 
Beide Zitten in 1 abonnement bij caiway.
Dat is wel ideaal. Hier kan dat helaas niet. Althans niet bij Ziggo en ik ken geen glasvezel provider op dit moment die dat levert.
Vandaar ook mijn vraag aan Janblues. Want dat zou wel interessant kunnen zijn als dat wel het geval was.
 
Een beetje historie.

Voorheen toen er nog geen glasvezel was , was ziggo hier heer en meester. Kapitaal in aparatuur gestoken om regio twente van internet en tv via kabel aan te bieden.

Toen vond de beheerder van de coax kabel het wenselijk om glasvezel aan de regio aan te bieden. Helaas wilde Ziggo niet einde contract en nam de beheerder caiway als hofleverancier aan.Met de voorwaarde geen tweede glasprovider.

Caiway nam de apparatuur van Ziggo over en was dus een makkie tijdelijk tv en internet op de coax handhaven totdat de beheerder van glas en coax klaar was met kuilen graven.

Je kon destijds kiezen, gratis glas in huis of op coax blijven met beperkte internet. Mocht je later alsnog glas willen dan 💰💰💰

Daarna kwam caiway met glasmodem en kon je een Pakket kiezen tegen dezelfde prijs als coax en dat voor 1 jaar. Ook de betere pakketten kon je nemen voor een prikkie.
Nu is caiway onderdeel van Delta en is het mogelijk over te stappen naar volledig glas.
 
Heb je 2 abo's dan @Guardian? Eentje voor TV en glas voor internet of zo?
Of heeft jouw glasvezel provider DVB-C op het netwerk staan en welke provider is dat dan?
Ja mijn glasvezel-provider heeft dvb-c op het netwerk want mijn glasboer is mijn dvb-c provider ;-)

Kabelnoord - Irdeto 2 - CAID 0612:000000
 
@ the matrix je schreef telefoon via glasvezel.
Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon moet aanschaffen?
 
@ the matrix je schreef telefoon via glasvezel.
Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon moet aanschaffen?
@janblues

Hier was dat niet nodig alle aansluitingen zitten hier op de aangeleverde modem/router
 
Oke bedankt Guardian
 
hier ook van T55 naar T90 gegaan, alle 2 weer weg, nu een bigsat hangen voor mijn Tv Vlaanderen en HD+ kaartje.
 
Ik ga binnenkort verhuizen en heb juist weer een deltastar gekocht welke (waarschijnlijk) zeker aan de muur gezet gaat worden.....al begin ik te twijfelen of het de moeite nog wel waard is, ik heb een BiBigsat met 4 postities middels een Jultec unicable switch en kan op die manier 4 posities op 6 plekken via 1 kabel gelijktijdig bekijken en moet bekennen dat ik daar al meer dan genoeg aan heb, het zijn juiste de exotische posities die ik met een motor zou willen bekijken maar zijn er überhaubt nog wel niet gecodeerde exoten te bekijken.

Guardian, ik snap jouw beslissing wel, M7 heeft echt goed haar best gedaan de Nederlandse schotelaar weg te jagen en probeert het nu via IPTV oplossingen, ik hoop dat ze in de gaten hebben dat je die echt niet meer nodig hebt.

Momenteel heb ik DVB-C (irdeto kaart) en DVB-S (met een paar CD kaarten en een M7 CI), DVB-T2 vind ik de moeite niet waard om in te investeren.
 
Guardian, ik snap jouw beslissing wel, M7 heeft echt goed haar best gedaan de Nederlandse schotelaar weg te jagen en probeert het nu via IPTV oplossingen, ik hoop dat ze in de gaten hebben dat je die echt niet meer nodig hebt.
IPTV oplossingen zonder discovery en F1.... Dat waren voor mij de zenders om M7 aan te houden.
 
ow das wel fijn en dan met coax naar de linuxbak?
vanaf modem met coax bedoel ik dan
Yep met coax vanaf het glasvezel aansluitpunt naar de linux bak.
 
Hoi,

Ik post voor het eerst sinds een hele lange tijd. Was er ook een tijdje uit en had besloten toch weer een setje aan te schaffen. Had altijd draaibaar.

Nu een combo boxje gekocht, dvb t-dvb s -dvb c iptv en native kodi. Heb heerlijk f1 kunnen kijken op de astra 2.
Ik heb het echt gemist en heb nu astra 1;2;3 en de hotb. Komen nog wel wat extra lnb's bij. (config van de e85 van edbe vind ik wel cool en wil ook zoiets bouwen.)

Maar ik vind het anbod zelfs fta nogsteeds super. En kwalitatief echt beter als kabel. Maar da's mijn mening.

Ik zou stiekum toch een schoteltje houden...Als echte hobbyist gaat het vanzelf weer kriebelen geloof me.

Groet,

Bobje
 
Schoteltje blijft ook zeker wel! Er is nog zat FTA te bekijken. Hoewel Engeland het SD pakket wil uitzetten..... Tja, wat blijft er over?
 
  • Cry
Waarderingen: Dr.Z
Bedankt the matrix.
 
Trouwens wat mij opvalt is dat als je die standaard kanalen lijstes uit de images installeerd...Daarna een blind scan doet en op alle transponders.
Gaat er echt een hoop meer open...bij mij tenminste...er blijft zat over Ik was echt verbaasd wat er aan zenders bijkomt na een extra blind scan op elke satelliet. Zeker op astra 2 kijk maar eens....

Groet,

Bobje
 
Gaat het dan om en up to date kanalenlijst @bobje? Want ik had altijd gedacht dat de kanalenlijsten van Hans settings juist door een blindscan gemaakt werden.
Het zou me echter niet verbazen als er dan nog meer open gaat. Welke taal met name?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan