EMU Implementeren

E

ECHO_DELTA

Heb Radegast 2.2 final gedownload,echter zonder een text bestand over hoe toe te passen!
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze emu implementeren moet in de dreambox??
Is de manier van toepassen van een EMU altijd hetzelfde??

Bvd,......Greetzzz
[ECHO]
 
Zijn de te downloaden EMU`s Op alle bv RuDream Images toe te passen en hoe moet ik dat dan doen??

Greetz,
[ECHO]
 
Ja hoor dat kan. Je kunt ook ruDream 23-12 of 24-12 nemen daar zit de finalp1 standaard in.
Als je desondanks een separate radegast wilt installeren moet je wel weten hoe e.e.a. op je dream in elkaar zit.
Sommige directories waaronder /bin zijn alleen lezen en laat daar nu net rdgd (radegast) in staan. Je zult dus een bypass moeten maken. Wij hebben dat hier ook maar gaat niet zo maar.

Overigens is dat readonly normaal als je op linux gebruikt maakt van compressed images.
 
Bedankt voor de informatie. Waar kan ik beginnen met kennis vergaren over hoe dit dan werkt? Zou namelijk de Radegast 2.2 final op de Sf 14-09 image willen toepassen. Heb mn dreambox nog niet zo lang maar wil er graag alles van weten, en dingen uitproberen. Is zoon leuke Box.

Mvrgr,
[ECHO]
 
Ahja, daarom heb ik hem ook online gezet in de download bij ons, dat wilde ik namelijk ook doen.
Helaas kon me daar ook niemand antwoord op geven, totdat ik van iemand de volgende link kreeg:
http://dream-box.host.sk/emu.html

Dit is een handleiding van hoe het moet met gbox, maar die kun je dus ook toepassen voor radegast als het goed is.
 
Eendenteam zal een stukje uitleg geven zoals wij dat hier gebruiken met de image ruDream. De methode en de fysieke positie van de bestanden kunnen per image verschillen.

Als de db opstart maakt die gebruik van het bestand init dat in /var/etc staat en je dus kunt wijzigen. Als het goed is wordt daar emud vanuit opgestart die op zijn beurt er voor zorgt dat radegast (/bin) wordt aangeroepen. Ook netpilot zal autom. gestart zijn.

Zoals eerder vermeld wordt er op de db gebruik gemaakt van een compressed image (compiled met cramfs), waardoor de bestanden voor jou in /bin alleen lees-rechten hebben. Je kunt dus het radegast bestand (rdgd) dat in /bin staat niet verwijderen/vervangen etc.

Daarom maken we gebruik van een bypass (omleiding). we plaatsen de nieuwe ragedast c.q. de radegast die we willen gebruiken, in een map waar we wel schrijf- en leesrechten hebben: /var/bin. Het radegast bestand heet overigens: rdgd

Kopieer dus de nieuwe rdgd naar /var/bin en geef het de rechten :755. Dat doe je als volgt: ga naar de prompt van de db ga naar de map /var/bin en tik in: chmod 755 rdgd

Nu heb je de nieuwe emu op je db staan, die moet alleen nog even gestart worden en daarna netpilot. Daarvoor moet je eerst de oude, die autom. worden gestart met het opstarten van de dream uitgeschakeld worden. Dat doen we als volgt:

- ga vanaf de prompt in de db naar de map /bin
- tik in: killall -9 rdgd
- tik in: killall -9 netpilot

Nu gaan we de nieuwe rdgd starten:
- ga vanaf de prompt in de db naar de map /var/bin
- tik in: rdgd

Nu alleen nog even netpilot starten zodat het net-verkeer ook goed werkt dat doe je als volgt:
- ga vanaf de prompt in de db naar de map /var/etc
- tik in: ./netpilot [ip van jouw db] 666 dus b.v. ./netpilot 192.168.0.1 666
Vergeet niet te beginnen met ./ (punt-forward slash) omdat je daarmee aangeeft dat je een script wilt starten.

Uiteraard kan dit ook via het bestand init, maar dan moet je die wijzigen met een programma dat de bestanden goed onder linux wegzet, zoals EditPro of UltraEdit, verder gaat het als volgt:

- edit init (met juiste editor)
- tik onder in net voor exit 0 in:

/bin/killall -9 rdgd
/var/bin/rdgd &

Overigens het &-teken (achter) zorgt ervoor dat rdgd op de achtergrond wordt gedraaid.

Nu moet je alleen nog netpilot opnieuw opstarten, dat doen we vanaf de prompt vanuit de map /var/etc en door in te tikken:

./netpilot [jouw ip van de db] 666

Om de een of andere reden krijgen we het hier niet voor elkaar om netpilot als laatste ook via het bestand init te laten starten dus doen we dat steeds als laatste vanaf de prompt.

Suk6

Let wel: we willen niet hiermee aangeven dat dit de enige manier is, het is een manier die hier werkt
 
Ik wil het eendenteam graag bedanken voor deze uitleg. Het zal wel niet direct lukken maar moet er met deze info uit kunnen komen denk ik. Nogmaals hartelijk dank!!!!

Greetz,
[ECHO]
 
Ook dank aan Black Tiger voor de info! Zou nl wel leuk vinden dat de Gbox emu in de RuDream 24-12 zat. Genoeg te doen nu dus.

Bedankt,groeten,
[ECHO]
 
waarvoor heb je gbox dan nodig ?
 
Heb met Radegast in deze image soms problemen met bepaalde zenders (dit komt door omstandigheden die ik hier niet bespreken mag), ben benieuwd of gbox deze problemen ook vertoond in deze image,mits ik het voor elkaar krijg natuurlijk.

Mvrgr,
[ECHO]
 
Met radegast nul problemen hier, welke versie van radegast gebruik je?
 
Hij moet gewoon geupdate zijn. Nu met de nieuwste radegast is het minder, zij het dat in de oudere versies firmwares hij sommige zenders niet pakken wilde en dan werkte gbox beter.

Om terug te komen op je verhaal Eendenteam.
De manier die jij aangeeft werkte bij mij niet, ik kreeg daarna cijfers in de radegast ip config, die er niet meer uit te krijgen waren, ook niet door ze te vervangen door andere en dan te saven.

Als je upgrade van een oudere versie radegast, dan zitten er de volgende files in:
netpilot
netpilot.i386
radegast.cfg
rdgd

De rdgd is de binarie file, waar de radegast.cfg naar toe moet is ook wel bekend en de netpilot die reeds aanwezig is kun je ook overschrijven.
Maar wat gaan we gebruiken, de netpilot of de netpilot.i386 en als je een keuze maakt tussen die 2, waarom gebruik je die wat je kiest dan en niet die andere?
 
Das nou precies de reden waarom ik Gbox implementeren wil. Maar heb het nog nie voor elkaar, dus..............the struggle goes on...................:)
 
Ach troostje, misschien kan ik je binnenkort wel helpen, of jij mij.:)
Die rudream van 24-12 is toch niet zo lekker soepel als iedereen doet voorkomen.
In een andere thread las ik al dat er wat probjes waren met film opnemen en zelf heb ik de ervaring dat de decodeersnelheid nogal erg traag is als je zapt tussen cs en emu kanalen.
Dat werkte bij de BitchX Xmas edition bijv. echt vele vele malen sneller ondanks het feit dat die dezelfde radegast versie had.

Dus vandaar... misschien dat ik die bitchX er weer eens op zet of een andere versie, regelmatig wisselen is een noodzaak, het moet immers een hobbydoos bijven, nietwaar? :biggrin:
 
Peter Pan 25-12-2003...., Te Koop Bij Sjerom!

Deze draaid tot nu toe nog het beste hier...

Geen problemen met 30 west, zoals met de ronald versies!

Gr Fred.
 
Zwarte lola oops zwarte tijger:

je hebt de rdgd nodig om de emu te starten, uiteraard hoort daar een radegast.cfg bij. Normaal komt alles wat je opgeeft in het radegast emu-menu op de db in radegast.cfg te staan. Je kunt die cfg ook editten met een speciale editor (als je dat wilt), heeft soms wel voordelen die hier niet besproken mogen worden.

Daarnaast heb je netpilot nodig die in /bin staat. Meestal staat in /var/etc ook een netpilot maar dat is een script. Open die maar met een editor en je zult zien dat via dat script netpilot uit /bin wordt opgestart met een aantal parameters (zoals eerder door mij aangegeven).

Voordat je dit allemaal handmatig gaat starten, eerst even met het commando: ps -aux kijken welke processen er allemaal actief zijn i.v.m. killall. Normaal moeten we hier eerst de draaiende netpilot killen en daarna de draaiende rdgd. Dan kunnen we de nieuwe rdgd en netpilot vanaf de prompt opstarten en daarna kunnen we netjes via het radegast emu-menu de juiste instellingen in radegast zien (tenzij je speciale dingen handmatig in de cfg hebt opgegeven)
 
Heej kipje.. euh.. ik bedoel eend.:)
De linux commando's zijn me wel bekend uiteraard.
Maar netpilot heb je niet nodig.

In jouw geval wel, maar dat heeft een andere oorzaak.:biggrin:
Hier draait ie dus nog altijd niet en is ook hier niet nodig.

Overigens heb ik nu een ander image erin en zapt de doos wel weer snel tussen cs zenders en emu zenders.
Ook met de radegast 2.2finalp1 erin. Dus het probleem ligt echt wel bij het 24-12 image van rudream.

Maar nu weten we helaas nog altijd niet wat het verschil is tussen netpilot en netpiloti386.
Ze zijn beiden nodig voor cs, de vraag is alleen welke kies je of heb je ze beiden nodig?
Aangezien de i386 dingen op linux voor machines vanaf 386 geschikt zijn en dus compatible met zowat elke machine, kan het zijn dat als er problemen zijn met de "gewone" netpilot, die waarschijnlijk geoptimaliseerd is voor de dream cpu, de i386 geprobeert kan worden als vervanger.
Maar het zou leuk zijn als een echte linux-kenner dit zou kunnen bevestigen.
 
Probeer ook eens Bitch 2004 deze werkt hier super!
 
Heeft al gedraait voordat ik mijn vorige image erin had. Liep inderdaad ook erg lekker.

Nu heb ik er een rudream van 3112 in. Dat is een rudream van 24-12 met een fix erin (weet niet welke fix), heb ik van een of andere italiaanse site afgetrokken die als link gemeld stond op een van de heel bekende dreamboxsites.

En daarmee kan men wel goed per zendre bewaren wat men zien wil en lukt het zappen tussen cs en niet cs zenders op dezelfde emu een heel stuk beter.;)

Maar toch bedankt voor de tip!
 
Iedereen hartelijk dank voor de uiterst leerzame input.
Was nie makkelijk maar de info was voldoende om te slagen.
Dank aan allen,

Greetz,
[ECHO]
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan