Emu popups weg bij rudream?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.879
Waarderingsscore
1.036
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Rare jongens die mensen. Op internet willen ze geen popups, en op hun satellietontvanger wel.:biggrin:

Anyway, dit is mijn probleem.
Normaliter als je een emu reset geeft, krijg je mooi die popups met "restarting emu, please wait" en even daarna "emu started successfully".
Dit was ook zo in de april versie van de rudream.

Op een gegeven moment heb ik de mei versie van rudream geprobeerd en vanaf dat moment zijn die meldingen weggebleven. Zelfs na een erase.img en andere truken kwamen ze niet meer terug.
Aangezien er nog een paar rare dingetjes gebeurden met de mei-versie die me stoorden, heb ik de april versie weer teruggezet.

Deze heeft nog 1 of 2 keer die popup laten zien, dus 1x laten zien, paar keer niet meer en toen nog een tweede keer ergens, en sindsdien is het voorbij.

Bij de setup heb ik alles aangevinkt behalve de "don't open serial port" setting, maar die heeft met de seriele poort te maken en stond eerst ook uit dus dat kan het niet zijn.

Wie weet nu waarom die popups verdwenen zijn en/of hoe ik ze weer te zien krijg want het is toch redelijk onhandig als je de emu reset en je ziet niet wat er gebeurd.
Het kan zijn dat misschien een registrysetting terug is gezet omdat ik een restore heb gedaan in de april versie, van een backup die ik van de mei-versie gemaakt heb.

Als ik die popups maar weer krijg ben ik al weer happy, liefst zonder een erase.img te hoeven doen.
Ding kan toch niet zomaar verdwijnen toch?
 
welke emu gebruik je standaard ? newmcamd ? dan heb je waarschijnlijk de config file handmatig aangepast en moet je de daar weer dingen veranderen.
 
Ik heb ook vaak dat bepaalde dingen niet meer werken...

de mappen waar gewoon even kopieren naar c:, en daarna weer terug plaatsten in de dreambox, wil vaak ook nog wel eens helpen...

GR Fred.
 
WARNING!!!
========
only for this image:
1. not use mode OSD for EMU, because of many EMU have bug
2. restore/bakup function is not compatible with old images
3. soundset function work only on some channel, tv1000 (viasat), Swiss channels on HB etc.
 
Bedankt voor de tips alvast.
Ik gebruik newcamd inderdaad, maar bij radegast doet ie ook niet die popups laten zien als ik die ergens gebruik, dus dan zou ik het al vreemd vinden dat het aan de newcamd.conf zou liggen, alhoewel natuurlijk niets uitgesloten is.

OSD voor emu gebruik ik niet.
Restore/backup not compatible is maar deels waar. Als ie er in zit kun je altijd settingslijsten terugzetten, die komen toch weer op dezelfde plaats terecht.
Het zou wel kunnen zijn dat de registry niet compatible is of de emu instellingen op een of andere manier.

Anders gooi ik het ding er gewoon nog eens opnieuw in, misschien helpt het wel. :)
Waarschijnlijk moet ik dat zowieso eens gaan doen want telkens als ik de opgenomen dingen wis, dus dat er niets meer in die folder staat, als dat vanaf de dream gedaan wordt, en ik schakel dan terug naar TV Mode, dan vind ie de kanalen niet en moet ik eerst de dream weer rebooten, dus er zal toch wel ergens iets achter gebleven zijn wat niet lekker is.

In elk geval alvast bedankt voor de adviezen.
 
software word nieuwer en er gaat meer open maar de droomboxen beginnen steeds meer rare trekjes te vertonen het is gewoon niet stabiel meer.
 
Hmmz... even weer terugkomen met de ervaringen.
Dreambox leeg gemaakt. HD geformatteerd, rudream en zooi er weer terug op, popups blijven weg.

Kan het niet zijn dat er misschien een setting in een van de files dit euvel veroorzaakt?

Ohja, was me nog iets opgevallen, de laatste tijd wenst mijn Dreambox ook niet meer uitgeschakeld te worden.
Herstarten gaat prima, maar als ik hem vertel dat ie zich uit moet zetten, start ie meteen na het uitzetten weer op, dus in feite doet ie exact hetzelfde als bij een herstart.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan