En wat te doen als het doosje binnen komt

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja dat mis ik hier nog, de mijne is onderweg van Cardwriter naar mijn huis.
Als deze aankomt wat dan, hoe ga ik het allemaal doen, wat is er nog nodig.

Okay mijn TV is een LG LCD HD Ready, dus niet meer als 728 lijnen dacht ik.
Er zit een HDMI op, die wordt nu nog gebruikt door UPC, maar dat is vlug veranderd.

Is het zinvol om een backup te maken van de db7000 die ik heb.
Wat kan ik nog vragen voor een db7000 met 120 GB harddisk.

Misschien heb ik nog veel meer vragen, maar die komen wel wanneer het doosje arriveerd.
 
db7000 met 120 GB is niet veel meer waard, maar ook hier geldt: hij is zoveel waard als iemand ervoor wilt geven

Nieuwe 500 HD binnen, ik zou hem aansluiten en nog niet aanzetten.
Dan een andere image downloaden (bijv OoZooN, maar wel de state of the art versie: hier; dan ben je voorlopig klaar en ben je helemaal bij; de meeste andere images lopen al een tijdje achter de feiten aan ;)) en die er op zetten
Wij hebben die image via de browser er op gezet; dus niks dreamup of zo. Zelfs bij 2 stuks 500 HD hebben we het draadloos gedaan (van browser naar de ontvanger).
 
Ik heb vandaag dat kleine speeltje ontvangen , en deze avond word het playtime
 
@luca: We weten niet welk type box je eerst had, maar vergeet geheel enigma1, want enigma2 is compleet anders.

@Bert50: bewust hebben we je verwezen naar de laatste OoZooN image welke oe 1.6 (open embedded) heeft en dus die nieuwste kernel want als je met enigma2 gaat beginnen heeft het geen zin om nog deoude oe 1.5 te gebruiken omdat een aantal dingen in de oe 1.6image echt anders zijn, bijvoorbeeld plugins installeren/verwijderen via het menu, mounten is anders zowel harddisk, als usb, als cf, als nfs, als cifs. Daarnaast start bij een aantal mensen, die het goed hebben ingesteld, de oe 1.6 image zo'n 30 seconden sneller op, is het zappen veel sneller enz,enz. Het is nog steeds een beta, omdat we met DMM nog steeds aan het testen en verbeteren zijn, maar momenteel is die toch behoorlijk stabiel voor de eindgebruiker; daarom dus die link er naar toe.

Suk6
 
Ik heb een 7000 , en nu dus het klein dingetje , die Ozoon heb ik gedownload
Mac adres heb reeds in mijn router gezet , en de 500HD reeds een vast ip toegekend, de rest is voor deze avond
Ik zal eerst mijn settingslijst eens omzetten naar enigma2
 
luca;208514 zei:
Ik zal eerst mijn settingslijst eens omzetten naar enigma2
Dan heb je daarna nog hoop te doen want je mist dan alle HD-zenders en dat zijn er nog al wat. Je kan beter even met Dreamset de laatste zenders van de door jou geselecteerde satellieten downloaden via het internet van KingOfSat en dan category en bouquetlists aanvinken en daarna die ff editten. Let er dan wel op dat als je die gedownload hebt en in DreamSet hebt dat je ze wegschrijft als Enigma2 ver 4.
 
Ik heb de box nog niet geinstalleerd , maar indien ik de zenders zoals ik tot nu deed , gewoon update van de sat zelf , staan de HD's er dan automatisch bij of niet ?
 
Hier heb ik het meeste werkend gekregen , maar met een iets heb ik een probleem , nml met mijn draaibaar systeem .
ik heb op disecq 1 mijn draaibare antenne disecq 2 astra , 3 is hotbird 4 asta 23,5

Indien ik alles instel , dan gaat nml alles over mijn draaibare antenne en de andere lnb's waar asta hotbird enz zijn ingesteld bekijkt hij niet , wat zou ik verkeerd hebben staan
 
we weten het fijne niet, maar maak je wel gebruik van usals?
zoek daar eens op met google.
 
Opgelost , in tunerconfiguratie bij de regel "Vastgelegd Disecq commando " moet je de AA , AB , BA of BB selecteren
Dat had ik in mijn haast over het hoofd gezien , maar toch bedankt
 
@Bert50: bewust hebben we je verwezen naar de laatste OoZooN image welke oe 1.6 (open embedded) heeft en dus die nieuwste kernel want als je met enigma2 gaat beginnen heeft het geen zin om nog deoude oe 1.5 te gebruiken omdat een aantal dingen in de oe 1.6image echt anders zijn, bijvoorbeeld plugins installeren/verwijderen via het menu, mounten is anders zowel harddisk, als usb, als cf, als nfs, als cifs. Daarnaast start bij een aantal mensen, die het goed hebben ingesteld, de oe 1.6 image zo'n 30 seconden sneller op, is het zappen veel sneller enz,enz. Het is nog steeds een beta, omdat we met DMM nog steeds aan het testen en verbeteren zijn, maar momenteel is die toch behoorlijk stabiel voor de eindgebruiker; daarom dus die link er naar toe.


@ eendenteam

Is de oozoon ook echt beter als newnigma2, deze heb ik nl op mijn 500 hd, ik heb deze toen op goed geluk gekozen en ben er best tevreden over. Maar vind jij dat het echt de moeite loont om over te stappen naar oozoon? Vreemd overigens dat er nog steeds geen gemini te krijgen is?
 
Om met het laatste te beginnen: het is bekend dat Gemini en PLi achter lopen. Dat is nu eenmaal een keuze. Zij veranderen hun image pas als er een stable versie is en zolang e.e.a. nog in de experimentele tak zit, doen ze niks publiekelijk. Zoals vermeld dat is een keuze van de makers van die images. Je loopt minder risico maar je mist ook een aantal dingen. Wij kijken altijd goed uit wat we doen en houden daarom de lijntjes met de engineers van DMM kort. Zodra die met veel gedrevenheid ergens mee bezig zijn en snel evt. fouten herstellen vinden we het niet erg. Daarom hebben we al een hele tijd een oe 1.6 image er op. We maken daarom gebruik van de voordelen en als er ons iets niet bevalt dan hebben we in 10 minuten weer een nieuwe image geflasht en een backup hersteld. Dus hooguit 10 minuten extra werk.

Betreffende je eerste vraag: we geven geen advies welke image nu beter is want dat is een persoonlijke keus en hangt ook van andere dingen af zoals hoeveel ervaring/kennis heb je om evt. dingen in een image naar je eigen keus aan te passen, te stoeien met skins, cams, etc, etc. Zo hebben we nu de opvolger van Vali KingSize Skin er in zitten: de Vali XD, prachtige skin maar ook hier wordt e.e.a. nog aangepast. Vanaf morgen heeft DMM team het Controller-gedeelte waarschijnlijk in de updates verwerkt en anders begin volgende week. En zo blijf je bezig, toch ;)

Echter indien je niet weet hoe een backup van je image te maken of hoe je een backup snel in je flash is terug te zetten, moet je niet te veel gaan stoeien.
 
Bedankt voor de info, ik ben wel iemand die graag experimenteert met die dingen. Daar zijn dreamboxen ook immers voor met al die mogelijkheden. Met de skins heb ik toevallig gisteren nog liggen klooien, er zijn zoveel te krijgen, waaronder enkele echt mooie zijn. Aangezien ik toch wel tevreden ben over de huidige image, denk ik dat ik deze nog even laat staan tot de gemini uitkomt. Hier ben ik jarenlang zeer tevreden over geweest op mijn oude 500s box.
 
Er wordt veel gesproken over Ozoon ben wel geneigd om naar Ozoon over te gaan.

Maar bij Ozoon moet je bv CCcam zelf handmatig weer installeren,waarom verwerken ze CCcam er niet direct erin,en is toch de meeste voorkomende wat de mensen gebruiken.
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit cccam wel al in oozoon. Dat staat tenminste op die site waar ik de images vandaan haal.
 
Ik wil toch even reageren, draadloos flashen kan ik niet aanraden, als he fout gaat kun je de box opsturen. Neem dus geen onnodig risico. Gewoon netwerk kabeltjes aansluiten.
 
braveheart;208733 zei:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit cccam wel al in oozoon. Dat staat tenminste op die site waar ik de images vandaan haal.

Heb hem geinstalleerd maar kan geen cccam vinden,heb ik maar handmatig gedaan.
 
kjonker;208731 zei:
Maar bij Ozoon moet je bv CCcam zelf handmatig weer installeren,waarom verwerken ze CCcam er niet direct erin,en is toch de meeste voorkomende wat de mensen gebruiken.
Het handmatig installeren is nog geen minuut werk en kan iedereen. Dat het er niet in zit heeft te maken dat op geen enkele manier een link wordt gelegd naar het gebruik van illegale zaken. Ook bij DMM zit er geen enkele emulator in de image.
 
kjonker;208750 zei:
Heb hem geinstalleerd maar kan geen cccam vinden,heb ik maar handmatig gedaan.
CCcam 2.1.4 voor OoZooN images (!!!), geen andere image dus, is bijgevoegd.

1. Kopieer dit bestand naar je dreambox en wel naar: /tmp
2. Telnet naar je dreambox
3. Login als:root
4. Tik in: ipkg install /tmp/*.ipk
5. Druk op <ENTER>

Nu zal de CCcam geinstalleerd zijn op je dreambox
6. Druk dan op de blauwe knop, je komt dan in het user menu
7. Zoek en klik naar/op User Scripts
8. Kies de eerste (execute user scripts from /usr/scripts)
9. Kies CCcam_2.1.4.sh (als je die hebt geinstalleerd)
10. Kies: start autoenable (dan wordt elke keer na een restart CCcam autom gestart)
11. Kies. Start (nu zal CCcam opstarten)
Da's alles

Desgewenst kun je nog je eigen configuratie bestanden kopieren naar je dreambox: /etc
zoals: aangepaste CCcam.cfg, CCcam.prio, CCcam.channelinfo, CCcam.providers
 
Ik heb cccam handamtig geinstalleerd 2.1.3 en draait nu super ben dik tevreden over de ozoon image
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan