R
Ratje
In de lente komt het regelmatig voor dat er hier klachten binnenkomen over de
zogenaamde blokvorming in het beeld.
Blokvorming in beeld is veelal het gevolg van een te zwak signaal.
Wanneer dit euvel in het voorjaar de kop opsteekt, is het meestal te wijten aan
het uitlopen van de bomen.
Een mooie volle kruin kan het signaal signaal dermate verzwakken dat het net niet
sterk genoeg meer is om voor een perfect beeld te zorgen.
Wanneer u gebruik maakt van een kleine schotel is dit probleem meestal snel op te
lossen door een grotere schoteldiameter toe te passen.
In andere gevallen zult u de schotel iets moeten verplaatsen zodat deze langs de
hindernis kan kijken.
Als gevolg van het mooie weer zullen velen het tweede huisje of de caravan weer
opzoeken, om er even lekker uit te zijn.
Nu komt het nogal eens voor dat bij ontvangers welke alleen in de vrije tijd
gebruikt worden de smartcard van Canal Digitaal op zwart gaat.
De oorzaak hiervan is meestal dat de kaart een update heeft gemist, doordat de
ontvanger langer dan een maand niet afgestemd is geweest op een van de Nederlandse
omroepen uit het Canal Digitaal boeket.
Om dit euvel te voorkomen moet u ervoor zorgen dat uw ontvanger ten minste één uur
per maand onafgebroken afgestemd is op een van de door Canal Digitaal aangeboden
kanalen.
Het bespaart u telefoonkosten, en het personeel van de Canal+ helpdesc handenvol
zogenaamde blokvorming in het beeld.
Blokvorming in beeld is veelal het gevolg van een te zwak signaal.
Wanneer dit euvel in het voorjaar de kop opsteekt, is het meestal te wijten aan
het uitlopen van de bomen.
Een mooie volle kruin kan het signaal signaal dermate verzwakken dat het net niet
sterk genoeg meer is om voor een perfect beeld te zorgen.
Wanneer u gebruik maakt van een kleine schotel is dit probleem meestal snel op te
lossen door een grotere schoteldiameter toe te passen.
In andere gevallen zult u de schotel iets moeten verplaatsen zodat deze langs de
hindernis kan kijken.
Als gevolg van het mooie weer zullen velen het tweede huisje of de caravan weer
opzoeken, om er even lekker uit te zijn.
Nu komt het nogal eens voor dat bij ontvangers welke alleen in de vrije tijd
gebruikt worden de smartcard van Canal Digitaal op zwart gaat.
De oorzaak hiervan is meestal dat de kaart een update heeft gemist, doordat de
ontvanger langer dan een maand niet afgestemd is geweest op een van de Nederlandse
omroepen uit het Canal Digitaal boeket.
Om dit euvel te voorkomen moet u ervoor zorgen dat uw ontvanger ten minste één uur
per maand onafgebroken afgestemd is op een van de door Canal Digitaal aangeboden
kanalen.
Het bespaart u telefoonkosten, en het personeel van de Canal+ helpdesc handenvol