Enkele zenders kwijt? Ziggo de oorzaak?

Ja een nieuwe zenderlijst maar zijn alle kanalen er nu weer en zo ja geven de publieke zenders nu ook weer gewoon beeld.

En heb je nog kunnen achterhalen wat het probleem nu was?

 
Dat komt omdat de codering van MPEG2 naar MPEG4 is omgeschakelt

ook is dat bij canaldigitalen tvvlaanderen dito.

En ziggo heeft ook nu nieuwe smartkaarten waar de omschakeling reeds heeft plaats gevonden.

 
Nee Aart, de zenders zijn er bij mij nog niet, want ik krijg om 1 of andere reden de nieuwe zenderlijst niet geladen in de Dreambox, ding is voor mij nieuw ik heb hem net een paar weken, en de opbouiw is weer net iets anders als de 7000 en de 800HD hier.

Maar het zal wel goed gaan komen en dan zetten we het hier wel weer weg.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@GMikelj: Welkom op Satellite Fun en leuk dat je probeert mee te doen.

Maar probeer ook eerst even de berichten te lezen. Ziggo heeft geen nieuwe smartcards en het probleem met deze zenders heeft ook niet te maken met mpeg2 naar mpeg4 want Ziggo zendt gewoon nog in beide formaten uit, Canal Digitaal trouwens ook.

 
Nee dat van Mpeg2 naar Mpeg4 is nog niet aan de orde al gaan ze wel een keer mee beginnen al is niet bekend wanneer klik en klik.

En ja dan zijn ontvangers als de DM500 en DM7025 niet meer te gebruiken en ook de Ziggo Humax ontvangers zijn dan waardeloos geworden maar dat is nog niet aan de orde.

Het enige wat ik kan vinden is dat ze volgens deze site bezig zijn over te gaan naar QAM256.

 
De beide eerste links stammen uit 2009. Hier is er eentje uit 2011, iets recenter dus, maar ook daarin staat ook dat Ziggo voorlopig nog niet aan mpeg4 begint.

Dus dat is goed nieuws. Alhoewel ze verplicht zijn een bepaald pakket gewoon nog analoog uit te blijven zenden, dus goede kans dat ze een bepaald deel net als Canal Digitaal ook nog SD blijven uitzenden. Ziggo heeft geen haast en terecht. Er is al genoeg verandert de afgelopen jaren.

 
Ik snap niet dat als je overgaat naar iets anders dat het dan niet werkt?

Ik heb hier al op alle mogelijke manieren geprobeerd om te scannen op Qam256, maar hij geeft iedere keer een fout.

 
Henkiepenkie .

Ik woon in dezelfde regio, maar ik weet om eerlijk te zeggen niet wat de overschakeling van Qam64 naar Qam256 te betekenen heeft voor mensen die niet kijken met een HD-ontvanger?

Waarschijnlijk hetzelfde als de overschakeling van Cd via de satelliet, stap voor stap alles omzetten naar een nieuw systeem.

Ziggo doet op dit moment hetzelfde maar om hun helpdesk niet te overbelasten maar met een paar kanalen per keer, en niet alle regio's in 1 keer.

 
Zo heb de oorzaak hier gevonden waarom de zenders niet gevonden werden.

Nederland 1,2 en 3 zitten op 474.7500 QAM 256.

Maar kan ze op deze frequentie niet vinden.

Oorzaak is dat je bij de Dreamboxen alleen de eerste 3 cijfers kunt invullen om te zoeken.... dus 474 en 7500 kun je niet invullen.

Dit gaat fout doordat je bijna 1 Mhz te laag zit en daar zal de Dreambox niks vinden.

Ik heb hem op 475 gezet en hupsa ze vlogen me om de oren.

Blijkt ook nog dat één en canvas verdwenen zijn.

Dus ik weer zoeken.

Heb de volgende frequenties ingevuld op de Dreambox.

475 Mhz en 256 QAM ( de Nederlandse omroepen)

372 Mhz en 256 QAM ( de Belgischse omroepen)

Werkt uitstekend hier.

Laat eens horen of dat bij jullie ook zo is?

Mvg, papano

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het meedenken en zoeken!

Alle zenders doen het weer. :applaus:

Of één en Canvas het niet deden weet ik niet, maar na de scan op Qam256 en de frequentie op 475 doen die het bij mij ook.

 
Het zegt me helemaal niks ,maar ik heb het antwoord net doorgestuurd naar de jongen die eea geinstalleerd heeft,die heeft er veel meer kaas van gegeten dan ik.

bedankt alvast !!!

Henk

 
Druk op de afstandsbediening op menu.

Ga daar na instellingen

Daarna Zenders zoeken

Daarna Handmatig zoeken

Zet daar de frequentie op 475

Inversie op 06875

Modulatie op 256-QAM

En daarna Druk ok om te zoeken

 
Aha, dan klopte het dus wat ik dacht, dat de zenderlijsten niet klopten doordat het aan QAM256 zou kunnen liggen.

Mooi om te zien dat je gevonden hebt hoe het toch voor elkaar te krijgen!(Y)

Nu kunnen de makers van zenderlijsten ook de benodigde aanpassingen doen als dit bij de anderen ook zo werkt.

 
Mooi het klopt dus en nu weet ik dit zeker.

Ben niet alleen met dit euvel.

Ik denk dat ik de cable.xml maar ga aanpassen zodat er ook een automatische scan gedaan kan worden.

Alleen moet ik nu eens zoeken naar een goede cable.xml die voor regio 1111 geschikt is.

Anders moet ik de hele lijst aanpassen. (te veel werk.hi)

Succes jongens.

Mvg, papano

 
In onze download sectie staat als het goed is een cable.xml van regio 1111, wel iets ouder.

 
Inmiddels staat er een nieuwe up2date en werkende lijst in.;)

 
Mooi, maar helaas.

Ik heb niks aan die lijst.

Heb een DM8000 en daar moet ook de satellietlijst bij.

Dus scan ik meestal Ziggo handmatig erbij.

Vandaar ook dat ik graag die cable.xml wil gebruiken.

Zal eens kijken of ik wat met die cable.xml kan doen.

Thanks.

Mvg, papano

 
Hoi,

Ik heb een dreambox 500 en een 800 hd (beide clones) en draaien al een tijd goed met pil. Maar sinds (volgens mij) oktober ontvang ik geen nederland 1,2,3 en rtl 4 meer. Op mijn 800HD doen ze het wel nog in HD.

Ik denk dat ziggo de zenders heeft gewijzigd??

Deze had ik al een keer gedownload en erop gezet: E1 Kabel 22-20-1012 regio 1111. Maar deze gaf geen resultaat.

Weet iemand wat ik kan doen hieraan?

Alvast bedankt,

Gr Robke

---------- Post added 24-10-2012 at 12:04 ----------

Excuses, mijn bericht wordt hier al uitvoerig besproken

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14177

 
Ik heb zojuist een handmatige scan uitgevoerd,

op freq: 475

Inv. 06875

256 Qam

Maar binnen een paar seconde zegt hij scan voltooit, resultaat 0 nieuwe zenders of transponders. Zenders werken nog steeds niet dus..

Iemand nog ideeën?

Robke

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan