EPG dreambox?

N

nicos

Beste mensen,

Het valt me op dat nadat ik m'n dreambox geupdate heb van Gemini 1.9 naar 2.6 ik bijna geen EPG informatie op de Nederlandse kanalen heb. Alleen het programma wat er nu draait en het volgende programma wordt weergegeven.

Op de Duitse zenders zie ik nog steeds enkele dagen vooruit. Zou dit aan de image kunnen liggen?

Dat kan wel ja.

De uitgebreidere EPG komt in NL via de zogenaamde mediahighway, een aan SECA gerelateerde diensten pakket.

CDS houdt willens en wetens vol dat er geen andere manier is om een fatsoenlijke EPG te beiden, maar we zien al jaren en nog eens jaren dat die mogelijkheid er wel degelijk is.

Dus zit je met je niet 100 % seca compatibele ontvanger opgescheept met de geëisde minimale EPG van nu en volgende.

Gelukkig is het allemaal een kwestie van software, en dus oplosbaar.

Je hebt een plugin nodig die je de MH EPG biedt.

Het kan wel aan je exacte versie van de dreambox (de hoeveelheid geheugen) liggen of je dit er nog bij kunt plaatsen.

Ik kan zo snel niet vinden hoe het ding ook weer heet, maar het is in ieder geval een oplosbaar probleem.

Misschien dat er iemand anders de naam van die plugin wel snel te binnen schiet..

Plugin heb je met Gemini niet nodig, maar werkt misschien beter. Er zit namelijk standaard ook MHW ondersteuning in de Gemini images.

Ga naar setup->expert setup en dan onderaan "enable MHW EPG" moet je een vinkje bij zetten, staat standaard uit als ik me niet vergis.

Dan moet de EPG weer werken.... nja... met dien verstande dat C+ vaak ligt te rotzooien met die EPG en er dus niet altijd EPG te zien is.

Was inderdaad de optie "enable MHW EPG". Nu werkt alles naar behoren.

Thanks!!!!!:tong:

Via de knop "dream" op jou afstandsbediening. ;)

Het komt tegenwoordig ook voor dat op de afstandsbediening de knop "Dream" gewoon "Menu" heet, het kleine ronde grijze knopje een stukje rechts van de OK knop en iets hoger, dus een van die 4 grijze knopjes.

Vermoedelijk heb je de taalinstelling in het Nederlands staan, dan zou je het even moeten vertalen, zo uit mijn blote hoofd:

Eerst menu, dan instellingen en dan geavanceerd of geavanceerde instellingen.

Als ik me niet vergis tenminste, hier staat ie altijd in het Engels.;)

Ik heb sinds een paar dagen geen EPG meer op FILM1, wel op alle andere nederlandse zenders. Is dit te fixen of is het een algemeen probleem?

DB500+ / Gemini

@Wizzofoz,

allereerst welkom op het forum hier, ik heb intussen jou vraag al beantwoord in het andere topic wat je daar voor geopend hebt.

Plugin heb je met Gemini niet nodig, maar werkt misschien beter. Er zit namelijk standaard ook MHW ondersteuning in de Gemini images.Ga naar setup->expert setup en dan onderaan "enable MHW EPG" moet je een vinkje bij zetten, staat standaard uit als ik me niet vergis.

Dan moet de EPG weer werken.... nja... met dien verstande dat C+ vaak ligt te rotzooien met die EPG en er dus niet altijd EPG te zien is.
Hoi alemaal op dit forum. Ik ben nieuw en heb net 2 dagen een dreambox 7000.

Bij mij staat er ook gemini op en heb het zelfde probleem m.b.t. de EPG.

Ik heb het vinkje bijgeplaatst maar er is niks veranderd. Ook niet na opnieuw opstarten. Kan iemand mij helpen waar dit probleem zit. Ik heb maar 1 programma vooruit EPG.

Ik ben nog een Rookie;).

Retteketet added 29 Minutes and 37 Seconds later...

Mensen ik had geen geduld genoeg.

Het duurde gewoon eventjes (ca.5 min). Ik begin steeds meer thuis te raken in het apparaat. Super ding is het! Nu alleen nog het CS onder de knie krijgen.

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan