EPG FOX

D

digidirk

En ja hoor,

nadat de heren van Canal + per ongeluk de EPG conform de DVB-specificaties hebben uitgezonden, is de knop weer omgedraaid. Wij mogen als eigenaar van een dure ci-ontvanger weer raden naar de programma's op Fox.

Ik was al verbaasd dat ze Fox in irdeto uitzenden...

De EU zou die canalanaloplichters moeten verplichten om nu op alle kanalen eens volgens de DVB-norm EPG uit te zenden in plaats van die shit, die alleen door goldboxjes wordt weergegeven.

Digidirk

 
maar het klopt wel wat je zegt hoor want het loopt langzamerhand de spuitgaten uit

 
Iemand er wel eens 'echt' ingedoken wat ze nu precies anders doen zodat het wel op de +anal-doosjes te zien is en niet op de CI boxen ?

Voor mij meteen vraag,

Waar/hoe wordt deze EPG verzonden. Dit gaat niet zo als bij teletext heb ik begrepen, maar via een apparte kanaal ?(pid ?)

En is dit het zelfde kanaal waar ook alle codes van de seca/irdeto/etc boeren overheen gaan ?

Wie kan dit een beetje in detail hier beschrijven hoe deze text/hex codes over de sat gaan ?

Ben ik wel benieuwd naar :)

WebSel

 
@WebSel

De Channel+ EPG wordt via een apart kanaal uitgezonden (499 op een S*ca-doosje) en is een 'Mediahighway'-applicatie. Per kanaal wordt alleen Now/Next meegestuurd in DVB-norm. ;)

 
Tja een typisch geval van een monopolistisch bedrijf wat doet waar het zelf zin in heeft, maar door het gebrek aan concurrentie lekker kan door gaan met het pesten van irdeto/ci gebruikers.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan