EPG werkt niet meer

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo, eerst en vooral aan iedereen hier prettige feestdagen ! Ik heb een vraag, en ik zie mij nog steeds als een beginner daarom post ik ze hier. Indien niet ok mag de admin ze zeker verplaatsen of verwijderen.

Sinds een paar dagen werkt mijn EPG niet meer, ttz bepaalde zenders worden niet meer ingeladen, dat zijn namelijk alle VTM kanalen. ( Ik spreek over het TV Vlaanderen pakket ). Mijn vraag is nu of er iemand tips heeft om dit te verhelpen, en ook kan er mij emand verklaren hoe epg eigenlijk werkt ? Een link naar een of andere website was leuk. De receiver die ik momenteel gebruik voor TV Vlaanderen is een Philips  DSR 8121. Beeld kwaliteit is meer dan 80 %, op 3 satellieten, en alle zenders zijn storingsvrij te bekijken.

Bedankt !

PS op mijn andere receiver in de tweede kamer werkt alles normaal.

 
Ook voor jou nog een fijne 2e Kerstdag alhoewel dat nog maar een paar minuten duurt. :)

Verwijderen doen we alleen in uitzonderlijke gevallen. Indien nodig verplaatsen we het wel voor je, daarom is deze sectie ook dus geen zorg.

De DSR8121 is een beperkte ontvanger. Hij reageert wat minder snel dus misschien is er een korte storing geweest waarbij de andere ontvanger wel meteen weer alles mee pikt en de Philips niet.

Soms kan het helpen om gewoon even de stekker uit het stopcontact te trekken. Wacht dan even 10 seconden, steek de stekker er in en laat hem even rustig opstarten, kijk dan of de EPG weer terug is.

De Nederlandstalige Wiki zegt nauwelijks iets over hoe EPG werkt. De Engelstalige Wiki (klik) heeft wat issues staat er, maar daar staat al wat meer uitgelegd hoe het werkt.

 
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb alles geprobeerd, maar geen success. Ik zou nog een volledige reset kunnen doen, maar die delete ook de ganse HDD, dus ik ga er nog even mee wachten tot mijn filmen allemaal gezien zijn. Ik heb ook TV Vlaaneren geschreven, en hun atwoord staat hieronder, ik hoop dat ze er gevolg aan geven, ik was verbaasd uberhaupt een antwoord te krijgen, dus we wachten af...( opnemen gaat nog altijd, als je zapt kan je het huidige en volgende programma zien op de lijst en eventueel programmeren )

Antwoord TV Vlaanderen

Bedankt voor uw e-mail.

Uit uw e-mail heb ik begrepen dat u al enkele dagen problemen heeft met de programma-gids.

Jammer genoeg is dit probleem gekend bij ons. Het valt ons op dat het bij toestellen is DSR8121. Uiteraard zijn onze techniekers hiermee bezig en hopen we zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Met vriendelijke groeten

Iyana 

 
Bedankt voor je terugkoppeling. (Y)

Ik had het ook gelezen op enkele plekken dat dan de now/next (dus huidig en volgend programma) het wel nog deed, maar EPG niet en de truuk met de stekker af en toe hielp. Helaas dus niet bij jou.
Inderdaad een bekend probleem wat al middels een firmware update enkele jaren geleden verholpen zou (moeten) zijn. Maar dat blijkt dus niet het geval.

In elk geval wel fijn dat ze snel een antwoord stuurden en ook goed om te weten dat het probleem ook bij hun bekend is, dat is de beste manier om het hopelijk snel opgelost te krijgen!

 
Eerst en vooral happy 2021 ! En een Update, vermits ik reeds 9 jaar vaste klant ben bij TV Vlaanderen willen ze mij een nieuwe receiver schenken ! Ik weet nog niet welke maar toch een mooi gebaar vind ik, na zovele klachten reeds gehoord te hebben van hen . Nu wachten op wat ik ga krijgen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan