eprom programmer

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Ik maakte altijd gebruik van een husky programmer voor het programmeren van eproms. Nu na de aanschaf van een nieuwe computer waarop nog slechts 1 ISA slot zit, waar de programmer nu inzit, werkt het niet meer omdat de nieuwe computer voorzien is van windows ME. Waarin het niet mogelijks voor zover ik weet de computer in dos-mode te starten. In de oude situatie moest ik altijd in dos-mode werken (een dos-venster werkte niet), wat nu dus niet meer kan. Wie heeft hier ervaring mee ?

Groeten, Sat4me2.

 
Ik heb de programmer gewoon in een ouwe 386 gepropt. Lopen als een gekkie. Je kan de PC ook gewoon starten met een dos/win95/win98 bootflop, en in uiterste nood kun je je pc ook starten met een win98 cd. Kies gewoon de optie 'computer starten met cd-rom ondersteuning', en viola.

Een van de problemen waar je problemen mee kan krijgen is de timing van de ISA-bus. Vroeger liep deze op 7.14mHz als ik me niet vergis, en tegenwoordig kan dit van alles tussen 5 en 33 mHz zijn ivm de CPU-frequenties. Mocht je interesse hebben dan heb ik nog wel ergens een ouwe 386 liggen ;)

Groeten.

 
Ik heb hem even hier naartoe gemoved want dit is geen hardware maar een software probleem.

Meer specifiek een M(eer) E(llende) probleem.

Die operating soft deugt nog altijd van geen meter.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan