Erase (empty) Image

E

ECHO_DELTA

Heb van de uploadsite een lege image voor de dreambox gedownload,helaas zonder een text bestand over hoe te gebruiken. Zou iemand me uit willen leggen hoe ik deze toepassen moet, voor ik onverhoopt mn dreambox om zeep help?

Bvd,
ECHO!
 
Gebruik dreamup met een seriele nulkabel aan de dreambox, dreamup opstarten, vraag wat dingen enz.
Daarna ff een erase en flashen met erase.img.
Daarna dreambox uit, dreamup weer opstarten, een erase en nieuwe iamge er op knallen.
Voor mij werkt dit.
groetuhhh
 
BEDANKT VOOR JE REACTIE! Ik heb mn dreambox in het thuisnetwerk opgenomen en ben niet meer in het bezit van een 0 modem serieel kabel. Kan deze lege image ook net als een gewone image hernoemd worden in root.cramfs en dan naar de dreambox temp map geftpt worden? Is er na het plaatsen van de lege image nog wel toegang tot het menu om de nieuwe image er weer overheen te kunnen flashen??? Anders zit er weinig anders op dan eerst een seriele 0 modem kabel te kopen.
 
Je hebt echt ff een seriale nulkabel nodig om te flashen.na je erase.img moet je ook weer flashen en dan heb je geen ip meer
 
Zie bij Sjerom op de site een stukje over flashen met DreamUpLAN is dit progje hievoor te gebruiken?

Greetzz,
ECHO
 
Ja hoor, een seriele kabel is veiliger, maar niet verplicht. DreamupLan werkt ook, en zelfde truukje, het beste kun je DreamupLan in safe mode zetten, dan eerst erasen en daarna programmeren.

Over het algemeen werkt dat prima, maar het -kan- ook mis gaan, in de meeste gevallen krijg je hem dan weer aan het werk, maar dan heb je dus -wel- een nullmodemkabel nodig.
Het verdient dus aanbeveling om er toch gewoon eentje aan te schaffen, zo duur zijn die dingen niet en is atlijd wel ergens voor te gebruiken.

Overigens noem je daar een heel goede site om te kijken, staat erg veel info, ook faq's en handleidingen over hoe je dingen doen moet met de dream, dus als ik jou was zou ik die zeker even bookmarken.
 
Je hoeft de erase.img niet te gebruiken, in het proggie Dreamup (voor de 0 modem kabel) zit een functie erase m.i. al voldoende.

Grtz Mike
 
Correct Mike. Zit trouwens ook in DreamupLan.

De erase.img hoef je eigenlijk alleen te gebruiken als er iets mis is gegaan of de upload maar half gelukt of raar loopt ofzo, om effe de zaak helemaal goed clean te krijgen. Anders heb je hem niet nodig en kost het alleen maar onnodig tijd die je beter kunt besteden aan het kijken op de Dream.:)
 
Ik wil mn box flashen omdat ik een aantal images geprobeerd heb en weer terug wil naar de sf14-09 image omdat die het beste liep bij mij,maar deze loopt nu een stuk minder,heb het idee dat er bits of bytes 8er gebleven zijn van de vorige images. De 14-09 image schakelde alles perfect vrij,maar nu niet meer moet geregeld heen en trug zappen terwijl dit eerst niet hoefde. Wil alvast iedereen van harte bedanken voor de snelle en bruikbare reacties!!! THNX 2 U ALL!!!!!

ECHO
 
In dat geval kun je inderdaad wel beter eerst eens de erase.img erop zetten, daarna zal het een stuk beter gaan.
In dat geval kun je ook het voorlaatste of laatste SF image erop zetten i.p.v. zo'n oude.
Ik heb er hier de voorlaatste nieuwe op en die draait nog altijd heel erg stabiel en perfekt.
Goede kans dat na een goede erase at bij jou ook het geval weer is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan