Ergen…..

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.201
Waarderingsscore
154
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Ik zit me flink te ergen aan het feit dat we zo medelevend zijn met de omstandigheden in Qatar. Begrijp me niet verkeerd, het is vreselijk wat er gebeurd is met de bouw van al die stadions enz. Maar om nu voor de bühne geld in te zamelen voor de nabestaanden enz.
We kijken met zijn alle naar de problemen van Verweggistan en klagen steen en been over hoe erger het daar wel niet is.
Maar kijken we naar ons eigen mooie landje (zoals die klootviool van een Rutte het noemt) dan denk ik wanneer zien die klagers voor de bühne nou eens in dat het hier ook bedroevend slecht is.
Voorbeelden zijn er genoeg;
kinderen worden bij de ouders weggehaald omdat de ouders door de belastingdienst ineens niet meer konden zorgen voor hun kinderen.
Mensen die nu de kachel niet hoger kunnen zetten en in een huis zitten met een temperatuur van 14 graden en niet meer kunnen eten omdat ze het niet kunnen kopen.

Het kan aan mij leggen maar ik vind het helemaal geen gaaf landje meer!
Tis volgens mij na de oorlog nog nooit zo slecht geweest.
 
Slavernij is nog altijd gaande in die landen.... en dat gebeurde al veel eerder dan dat de europeanen daar mee bezig waren.
...maar ja, iets met olie en zo.
 
Ik erger me er ook steeds meer aan @Nummer10 en ook dat overgevoelige gebeuren en gezeik overal over. Nu zijn er weer twee reclames waarin iemand wat slecht Drents probeert te spreken, zijn er daar weer klachten over.
We gaan onze excuses aanbieden over het slavenverleden, wat weer onnodig miljoenen gaat kosten, terwijl wij daar niets aan kunnen doen. Het was een totaal andere tijd. En ik heb nog niet 1 van die donkeren excuses zien aanbieden, want het waren niet de Nederlanders die slaven ronselden, dat waren andere Afrikaanse stammen die ze dan op slavenmarkten verkochten.
Ik heb ook nog geen excuses gezien van Arabieren vanwege de blanke slavinnenhandel.
Is er iets anders ergens in de wereld, loopt de Nederlandse regering ook weer voorop om te doneren.

Het waren andere tijd en andere mensen. Zelfs de Duitsers doen al lang niet meer aan herstelbetalingen en/of excuses van wat er in WO2 gebeurt is door hun voorouders, waarvan er de nodige nog leven zelfs. En dat ligt dus veel dichter bij in de tijd.

Geld inzamelen voor nabestaanden gaat mij ook te ver. Ik hou niet eens van voetbal en Qatar heeft zelf genoeg geld om dat te doen, maar men wil dat daar niet en dan moet de rest van de wereld het doen. Als je geld genoeg hebt geen probleem.
Maar het is zoals je zegt, met name door de oorlog in de Oekraïne, zitten hier nu zelfs mensen met midden inkomens in de problemen of gaan dat binnenkort komen.
Die steun is goed, maar gezien de situatie kunnen die miljoenen die nu naar het slavenverleden gaan beter besteed worden aan de mensen in eigen land die het NU moeilijk hebben en niet 200 jaar geleden.
En zo dus met meer zaken waarbij het buitenland wel even kan wachten met geld.

En er moet veel beter nagedacht worden. Deze situatie kost ons nu miljarden, terwijl feitelijk de hoge inkomens nauwelijks last hebben van die hogere energietarieven, maar wel mee doen met die plafonds.
Als je dat beter regelde zodat de mensen die het nodig hebben dat ook echt krijgen, spaar je miljarden uit waar het nu niet nodig is, en die kun je dan weer besteden daar waar het wel nodig is.

Ik ben van '63 en heb het nodige gehoord van na de oorlog van vader en opa onder andere en veel geleerd en gelezen er over ook.
Volgens mij heb ik zo'n beetje de gouden jaren bewuster meegemaakt, althans zo wordt dat gezegd van zo tussen 1970 en 1990. Wij hadden het thuis ook niet breed (zacht gezegd). Moesten ook een beetje opletten, niet overal het licht laten branden en zo. Maar nog nooit meegemaakt dat ik iemand kende die wel of niet moest gaan bedenken of de kachel wel of niet aan zou kunnen in de winter.
Of dat je wel of niet een bad kon nemen met warm water. Douches waren er toen nog niet veel, maar zelfs daar werd niet over nagedacht.

Dus ja, ik heb de indruk dat je gelijk hebt dat het nog nooit zo slecht is geweest.
 
Het is hier niet slecht, maar er wordt te veel overdreven, en ze willen zoveel tegelijk aanpakken, maar dat gaat nooit lukken.
Ik ben 3 jaar geleden uitgevallen met mijn CES, en zag op het bedrijf waar ik werkte dat men van alles aan het proberen waren om alles op de werkvloer soepeler te laten lopen??? Maar daar lag écht het probleem niet, het management begreep niet wat wij allemaal op de vloer deden....

Maar dit ben ik steeds beter aan het afsluiten.

WO2 is nog steeds niet afgesloten, en nu vallen er helaas ook nog eens 2 raketten in Polen?

Dit vindt ik een steeds slechtere zaak.

Btw, ik heb vandaag pasta klaargemaakt, maar dan wel op een andere manier, een pot Grand Italia bij de appie, kost verdomme bijna €7,-!

Hopelijk is alles weer rap naar normaal, want ook dit forum heeft het steeds meer over dingen die helaas niks meer met de hobby te maken hebben.
 
@freggel off topic maar moet toch ff reageren , de duurste pot granditalia bij AH = 4€ en deze week in de bonus 2e halve prijs, kijk je bonnetje nog eens na. Toevallig gisteren ook een paar potten gehaald.
 
volkomen gelijk ze kunnen hier gvd de boel niet eens regelen.
bemoeien ze zich weer met buitenland betalen wij de rekening, denk alleen maar aan energie
de wereld is verrot.
 
zolang een bestuurder niet met de poten in het klei staat en niet begrijpt wat er speelt kan die bestuurder NIET besturen.
dat is in alle takken van sport en daarom gaat het mis.
dit is zeker het geval in de politiek

En er moet veel beter nagedacht worden. Deze situatie kost ons nu miljarden, terwijl feitelijk de hoge inkomens nauwelijks last hebben van die hogere energietarieven, maar wel mee doen met die plafonds.
men moet eens kijken (en ik heb het vaker gezegd) wat een huishouden totaal onder de streep heeft kwa inkomen en daar op acteren en nergens een harde grens stellen maar meer in gradaties denken.

bv met 12000 inkomen heb je overal recht op kwa toeslagen en kwijtschelding en met 12001 (een euro meer) heb je ineens nergens meer recht op.
hier lopen wij persoonlijk steeds tegen aan dus wij zijn maar gestopt met zoeken voor toeslagen of andere regelingen.
 
maar meer in gradaties denken.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. meer in gradaties denken en ook meer naar de persoonlijke situatie kijken.
We hebben een hele tijd gehad en nog steeds eigenlijk, dat we netto onder de streep minder over hielden dan iemand met een soza uitkering. Alleen maar omdat we net een paar tientjes boven een bepaalde grens zaten.
Dat die grens er moet zijn is begrijpelijk. Maar je moet wel kijken hoe het netto onder de streep uit ziet. En nee dan moet je niet de kosten van luxe zaken gaan aftrekken zoals een heel duur internet/tv abo of dikke auto. Maar gewoon de vaste lasten, dus huur, zorgkosten en energie en dan kijken wat er overblijft voor alle rest.

Natuurlijk is dat moeilijk, ook voor de overheid. Maar ze weten je ook precies te vinden als ze 4 tientjes van jou krijgen, dan moeten ze ook weten hoe het andersom werkt, maar dat schijnt altijd zo moeilijk te zijn. Terwijl ook dat eenvoudig aan te tonen is middels bijv. huur- en energiecontracten en salarisstrokken of uitkeringsbewijzen. Op die manier moesten veel mensen nu ook aantonen in aanmerking te komen voor die energietoeslag van in totaal 1300 euro.
Op die manier kunnen ze meer mensen helpen om te zien wat er onder de streep over blijft. Maar met deze regering zal dat nooit fatsoenlijk gaan gebeuren.
 
De overheid weet alles wel, maar aanmaningen en verhogingen zijn een verdienmodel..
 
De overheid weet alles wel, maar aanmaningen en verhogingen zijn een verdienmodel..
heb net de 2e "boete" onder uit getrapt bij de belasting.
onterecht vanwege ontbreken van duidelijke informatie en de andere omdat de boete buiten proportioneel was (hier is trouwens jurisprudentie van)
 
Wat voor boete was het?
 
beide 50,-
ga er verder in het openbaar niet te veel op in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan