Ergernis aan TV, wat doen we er aan?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik erger mezelf steeds meer aan het aanbod wat tegenwoordig op de tv te zien is!

De ene na de andere herhaling, steeds meer en langere reclames, en streamdiensten die een hoop ouwe meuk aanbieden.

Zojuist zat ik nog even te zappen, en zie tot mijn schrik bij film1 dat Rocky 2 op dat moment uitgezonden werd???

Als men nou eens stopt met een programma 2 keer per week uit te zenden, 3 reclames per uur minder, scheelt ook weer 24 minuten, voor, na en tussen beschouwingen, en nog veel meer!


Vorige week de F1 van Australië gemist, en wou dit terug kijken, maar eerst ruim 5 minuten reclame.

Ik denk als men dit gaat doen dan hebben we per week nog 1 avond waar we alles kunnen kijken wat we willen kijken. :biggrin:

Gek dat veel mensen naar een ander alternatief zoeken, zoals iptv oid.

Maar hoe gaan we dit opvullen???

Ik heb hier op zolder nog een volle kast met spellen, en een sjoelbak, als we toch op de ouwe toer blijven.

Of wacht ff, nog een stuk of 5 tv's, computers, en harde schijven.....
 
Ik heb van die reclames geen last. Het meeste aanbod boeit me niet en val na de eerste reclame blok al in slaap.

De radio of eigen muziek is een zeer goed alternatief.
Wil ik een film kijken dan is een streaming van netflix videoland of disney (deel aboos) een optie.
 
Ik erger me rot aan die shows waar we bekende nedelanders verkleed zien gaan als travestiet en dan moeten de dragqueens raden wie er staat te zingen.
Het nieuwe normaal zeg maar zodat er nog meer mensen het normaal gaan vinden!
Alles is zo geregisseerd, kijk je naar een reclame dan zie je een samengesteld gezin et een donkere persoon getrouwd met een blank persoon. Alsof er geen donkere of blanken gezinnen meer zijn in Nederland.
Dit is 1 van de redenen dat ik veel opneem en dan de reclame doorspoel de andere is dat de reclame blokken soms 10 tot 12 min duren. 3 blokken en je kan bijna 2 programma’s kijken in dezelfde tijd.

Iedereen fijne paasdagen!
 
Maar hoe gaan we dit opvullen???
Een eigen tv zender starten? :biggrin2:
Commerciële zenders hebben de reclame inkomsten nu eenmaal hard nodig om te kunnen blijven bestaan. Met de komst van meer zenders en streamingsdiensten zal een zender ook minder kijkers overhouden (de concurrentie snoept natuurlijk de nodige kijkers af). Minder kijkers betekend ook minder inkomsten per reclameblok, dus is meer reclame nodig voor de benodigde inkomsten. Nieuwe films betekend ook nieuwe licenties om de films uit te mogen zenden. Met oudere films zal dat minder spelen.
Zelf heb ik 3 steamingsdiensten om het gat op te vullen (al kijk ik niet continu) en bestel ik zo nu en dan een bluray of dvd om mijn collectie aan te vullen. Tip: op Marktplaats kom je soms voor een leuk prijsje iets tegen.
 
Ik erger me rot aan die shows waar we bekende nedelanders verkleed zien gaan als travestiet en dan moeten de dragqueens raden wie er staat te zingen.
Het nieuwe normaal zeg maar zodat er nog meer mensen het normaal gaan vinden!
Alles is zo geregisseerd, kijk je naar een reclame dan zie je een samengesteld gezin et een donkere persoon getrouwd met een blank persoon. Alsof er geen donkere of blanken gezinnen meer zijn in Nederland.
Dit is 1 van de redenen dat ik veel opneem en dan de reclame doorspoel de andere is dat de reclame blokken soms 10 tot 12 min duren. 3 blokken en je kan bijna 2 programma’s kijken in dezelfde tijd.

Iedereen fijne paasdagen!
Neem je een abonnement op NLZiet dan kun je reclame vrij terug kijken, ik kijk bijna geen live tv meer (soms enkel met sport) en ziet daardoor ook vrijwel geen commercials meer. Gemiste uitzendingen kun je met de juiste tooltjes ook reclame vrij downloaden(Tenzij ze beveiligd zijn met DRM). Er zijn nog wel wat opties te gebruiken om commercials te omzeilen gelukkig. Maar helaas is de kwaliteit van het huidige TV aanbod om te janken.
 
Ik heb toevallig Viaplee (via iemand ;-) ) en heb vorige week de race ook teruggekeken en het viel me op dat je inderdaad eerst met reclame begint maar die kan je wel doorspoelen, althans dat kon ik op dat moment maar als dat inderdaad niet mogelijk is ben ik blij dat ik er geen cent voor betaald heb.
Wat betreft de andere kanalen, je zou maar een abo op Film1 hebben en al die oude meuk voorgeschoteld krijgen, Rokje 1 t/m 50 zit ik niet echt op te wachten.....
 
Ik heb even de titel aangepast want die was nogal misleidend, ik zie nergens de vraag voor komen die in de titel stond of enigerlei verwijzing daarna.

Gezien de ergernissen me al lang tegen staan kijk ik al veel minder TV, alleen nog dingen die ik leuk vind of die wij leuk vinden en die worden dan veelal opgenomen, althans voor mij.
De vrouw kijkt meer op de Duitse zenders. Die hebben vaker allemaal films op TV met bijv. feestdagen terwijl er op de Nederlanders totaal niets te zien is.
Oke daar zitten ook oude films tussen, maar vaak die wat al heel lang niet meer geweest zijn, daarom is Rocky 2 dan misschien ook niet zo heel erg, want ook lang niet meer geweest, maar voor Pasen?? Pffff..

Dus ik doe opnemen wat ik leuk vind, reclames doorspoelen en verder enkele streamingsdiensten kijken.

Waar ik me het meest aan stoor op TV is het veelvuldig verkeerd leggen van klemtonen door vaak mensen die voor journalist gestudeerd hebben, dan mag je beter verwachten.
Nu ook weer bijv. de klemtoon vaak gehoord op -dag in plaats van op Paas bij Paasdag. Niet om aan te horen.
Schijnt geen heel officiële regel voor Paasdag te zijn, maar het was nooit anders.
Ook bij plaatsnamen zoals Kerkrade heel vaak de klemtoon op RA of RADE gelegd wordt, IEKS. Die Hollanders kennen schijnbaar geen Nederlands.
Ik maak me niet zo heel druk om type of taalfouten op een forum, maar op TV mag je beter verwachten en de klemtoon verkeerd leggen hoort zich hetzelfde aan als vals zingen.

Wat een nog grotere ergenis voor me is dat is dat woke gedrag op TV. Dat er wat meer kleur in mag komen en misschien duidelijker mag zijn dat er ook homo's en lesbische mensen zijn (de rest acht ik onzin), zo zij het.
Maar nu wordt er zowat in elke serie (ook oudere series) opeens homo's gepushed, sommigen blijken opeens homo of bi te zijn of lesbisch, je komt bijna geen serie meer tegen waar het niet in voor komt.
Nou ik heb nieuws voor de seriemakers, zo ontzettend veel komt het ook niet in echte leven voor zoals het tegenwoordig lijkt te gebeuren in series.

V.w.b. de toevoeging van gekleurde mensen valt het dan best nog mee, dat wordt nog niet zo overdreven gedaan als met homo's en lesbisch. Niets op tegen, maar dat overdrijven met dat in series duwen zo erg veel en zelfs in films, niet meer normaal.
Alsof er niets anders meer bestaat.

V.w.b. mijn uitspraak omtrent onzin, die behoeft wellicht wat uitleg.
Er bestaan voor mij 2 soorten mensen. Mannen en vrouwen. Daarnaast zijn er nog mensen die bezig zijn een van beiden te worden. Zolang dat niet volledig klaar is zijn dat wat mij betreft nog steeds of man, of vrouw, en niets anders. Is ook niet natuurlijk v.w.b. de mens.
Dan zijn er nog 4 sexualiteitsvormen wat mij betreft, zoals het altijd al geweest is, zij het dat sommigen vroeger minder of niet geaccepteerd werden (met name door de kerk), maar het was er wel. Hetero, lesbisch, homofiel en stereofiel. Laatstgenoemde bedoel ik uiteraard bisexueel mee.
En daarmee houdt het op, niks van die andere ongein.
 
Laatst bewerkt:
"Stereofiel".. Das nieuw voor mij. Zou je dan ook quadraofiel hebben? Of Dolby DTS-5.1ofiel?
 
Nee zo mooi en muzikaal is die sexualiteit niet. :biggrin: Het is een vrij analoog verhaal. :)
Vroeger werd gezegd als iemand homo was, dan was ie van "de verkeerde kant", dus hetero's waren een kant, en homo's/lesbisch waren de andere kant. Een bi-seksueel was dus van twee kanten, vandaar stereo-fiel.
En ik vergat in die tijd regelmatig de term bi dus noemde ik dat stereofielen.

Net zoals ik telkens de naam... ehmz.. ahja poulet vergat c.q. er niet op kwam, dus dat noem ik gewoon altijd hondenbrokken.
Vrij recent heeft mij eens iemand vaag/vies aangekeken toen ik mijn recept voor zuur vlees en goulash uitlegde want in beiden gaan hondenbrokken. Voorzichtig volgde toen de vraag of ik dat dan in blik kocht gewoon bij de supermarkt en of dat geen vreemde smaak gaf. Waarna ik enkele seconden de vraag in eerste instantie niet begreep, maar toen vlug schakelde en even uitlegde hoe de vork in de steel zat.
Dat gaf dan weer opgeluchte blikken... LoL.. maar die gezichten in eerste instantie. :biggrin: :biggrin:
Maar ik had er ook geen rekening mee gehouden dat die persoon me nog niet echt kende, die was bij kennissen op bezoek en die waren zich inwendig al enorm aan het amuseren ondertussen.
 
Laatst bewerkt:
Wij nerds zijn af en toe niet te begrijpen voor de buitenwereld! :ROFLMAO:
:ROFLMAO:
 
toen ik mijn recept voor zuur vlees en goulash uitlegde want in beiden gaan hondenbrokken

Zo'n recept maar dan voorgoulash heb ik ook van jou met dezelfde bewoordingen ontvangen .Heb enorm gelachen want uiteraard ken ik je weliswaar op enorme afstand al heel lang

Goulash

1 kilo hondebrokken
3 gele uien
1 of 2 bakken verse champignons
3 paprika's liefst rode
1 glazen potje van 340 ml groente- of runderbouillon
1 pak Honig Goulashmix (mag ook 2 als je dat beter vindt)
Beetje knoflook
Paprikapoeder
Kerrie
Cayennepeper en/of chilipoeder
Zout/peper
Olijfolie of zonne-/slaolie
 
Laatst bewerkt:
Ahja, precies dat is waar ook, had ik je ook gestuurd, gelukkig ken jij mij op afstand inderdaad wel. :biggrin:
Maar dat is wel het bewijs dat ik geen flauwekul vertel. ;)
 
Waar gaat dit over.
BT Ik denk dat je de titel hier boven weer moet aanpassen. Stampot tv of zo.:giggle:

Ik zag er wel een beetje tegen op maar heb nu
glasvezel internet en tv maar het gaat goed.
NL Ziet bevalt ook prima. En als je iets later naar iets kijkt kun je de recl. gewoon doorspoelen.
 
Laatst bewerkt:
Waar gaat dit over.
Was even een tussendoortje Jan. :)

Maarreh... betalen voor NLZIET?? Ja handig zonder reclame, kan ook zonder reclame terugkijken als ik op neem.
Maar NLZiet is een samenwerking van RTL, NPO en Talpa en voor de NPO betalen we al. Ik begrijp dan ook niet dat zoiets deels met belastinggeld opgezet mocht worden...
 
Ik ga in geen 100 jaar betalen voor NLZiet, de NPO app is gratis want daar betaal je via de belasting aan mee, die andere baggerbende van de commerciëlen wil ik al niet eens live bekijken, laat staan in de herhaling.....
 
Zo weinig mogelijk kijken :) flauw dat doe ik al heel lang. Ik geef weinig om tv kijken. Ben er selectief met wat ik kijk.
 
Een abo pp nlz is niet zo duur.
Maar je moet kunnen omgaan met de knop van de tv.
 
Maarreh... betalen voor NLZIET?? Ja handig zonder reclame, kan ook zonder reclame terugkijken als ik op neem.
Maar NLZiet is een samenwerking van RTL, NPO en Talpa en voor de NPO betalen we al. Ik begrijp dan ook niet dat zoiets deels met belastinggeld opgezet mocht worden..
Velen hebben NLZiet in het buitenland een stuk goedkoper en beter dan Canal Digitaal online kijken, en in het buitenland hebben de zenders de orginele audio track keuze waardoor je al die betaal kanalen gewoon prima kunt volgen. Zo heb ik alle extra zenders die Canal Digitaal ook heeft een stuk goedkoper met de Engelse taal. Ook hier hoef je niets op te nemen je kunt terug kijken en reclames doorspoelen.

Kwaliteit van NLZiet is ook stukken beter dan die van Canal Digitaal online en stabieler(heb ze beiden in gebruik kunnen vergelijken). Ook bij Canal Digitaal betaal je al een tijdje extra voor de NPO zenders net zoals bij NLZiet.

En taal ja als je in het buitenland woont kun je met Nederlands vrijwel nergens terrecht dus is de taal van het land een pre en een goede kennis van de Engelse taal en kun je het landelijk aanbod prima volgen.

Zo kijk ik nu ik nu het muziek programa van afgelopen vrijdag(reclame vrij) Tu cara me suena.

Commercials zijn overal een pijn in de k... Maar gelukkig zijn er opties.
 
Velen hebben NLZiet in het buitenland een stuk goedkoper en beter dan Canal Digitaal online kijken
Ja oke. Maar in het buitenland zit je dan ook qua mogelijkheden heel anders dan hier in Nederland.
Dan is zeer zeker begrijpelijk dat je eerder iets pakt als NLZiet dan een CD abo of online kijken, temeer daar je NLZiet dan via app kunt zien en terugkijken en reclames doorspoelen.
Dat scheelt dan wel een bak in dat geval, helemaal mee eens.

Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar v.w.b. hier in Nederland zelf vind ik het best wel een aardige cent als je het vergelijkt met film streamingdiensten waar dan films en series in zitten die je niet gratis kunt kijken. Terwijl de publieke en commerciële omroepen feitelijk "gratis" zijn.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan