Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Black Tiger;198135 zei:Ik ben benieuwd kjonker.
Wat mij nogal erg tegenvalt aan de DM800 is dat ook de nieuwere modellen nog behoorlijk (mijns inziens TE) warm worden t.o.v. andere Dreamboxen en verder zijn ze erg traag, vooral het opstarten duurt erg lang. Kun je gerust even een ketel water gaan opzettenop je gemak.
Als het ding eenmaal draait, werkt ie verder ook prima en is het een kwestie van wennen aan Enigma2.
Behalve de temperatuur dan, dat blijft toch wel.
Black Tiger;198158 zei:Eerst was de temperatuur nog hoger heb ik begrepen. Bij de nieuwere modellen zou dat al gefixed zijn, maar als ik zo aan het apparaat voel dan vindt ik het zelf toch echt nog niet "fixed" genoeg.
En zo bekeken maakt het dan inderdaad zeker nog uit of je een interne of externe hdd gaat gebruiken.
Sowieso zijn hoge temperaturen voor een HD en levensduur daarvan zeker niet goed. Zover ik kan voelen is de omgevingstemperatuur van de Dream 800 al te hoog om er een HD in te leggen. De HD produceert zelf ook nog warmte en je zit dan al geheid heel erg snel rond de 60 graden of hoger.
Ongeacht wat ze je wijs maken, dat is dus NIET goed voor een hd.
Daarnaast stijgt dus ook de temperatuur van de ontvanger mee aangezien die sowieso al warm is, de HD warmte produceert en dan ook nog eens vanwege het feit dat de ruimte die de HD in neemt, niet meer gebruikt kan worden om warmte kwijt te raken c.q. warme lucht door te laten circuleren danwel koelere lucht.
De HD is maar klein, dat is correct, maar gezien het formaat van de DM800 kun je de benodigde ruimte dus al groot noemen.
Er zijn vast mensen die een HD in de DM800 hebben liggen en ik ben eens benieuwd hoe lang die dingen goed blijven werken. Een aantal maanden zeker, maar of ze het ook 1,5 jaar of 2 jaar uithouden? Ik ben bang van niet.
Met een externe hd heb je dat probleem een heel stuk minder, omdat je al niet het probleem hebt van de hoge omgevingstemperatuur van de ontvanger zelf die door je HD wordt overgenomen.
Black Tiger;198200 zei:De nieuwe die nu verkocht worden zouden dat probleem niet meer moeten hebben.
Ik vraag me ook af wat eraan gedaan is, ik heb namelijk een nieuwe en die wordt nog steeds erg warm.
Misschien niet zo warm als de oude modellen maar leg er maar eens een hand op.
Dus ik ben ook reuze benieuwd naar welke aanpassing er gedaan is.
gerardo;198193 zei:Wat is er aan gedaan zodat hij nu dus niet meer heet wordt?
Wil dat zeggen, dat de nieuwe(dus die momenteel verkocht worden) dat warmteprobleem niet meer hebben?
flip;198248 zei:Wat betreft de Dream 8000 heeft een 400 MHz MIPS Processor
En de Cloon 8000 een 723Mhz IBM Processor.
Wat is nu beter ?? of zit daar het verschil ??
Flip
Interessant om te weten, maarreh.... hoe zit dat met de DM800 dan? Want hier spreek je over de 8000.En de Cloon 8000 een 723Mhz IBM Processor.