Ervaringen met clone DB800?

Heb inmiddels nabilosat erop proberen te zetten en inderdaad kompleet vast dan ding.
Maar proberen dat ik hem kan resetten

Black Tiger;198135 zei:
Ik ben benieuwd kjonker.

Wat mij nogal erg tegenvalt aan de DM800 is dat ook de nieuwere modellen nog behoorlijk (mijns inziens TE) warm worden t.o.v. andere Dreamboxen en verder zijn ze erg traag, vooral het opstarten duurt erg lang. Kun je gerust even een ketel water gaan opzettenop je gemak.

Als het ding eenmaal draait, werkt ie verder ook prima en is het een kwestie van wennen aan Enigma2.
Behalve de temperatuur dan, dat blijft toch wel.

Die hoge temp., dat zit mij ook niet lekker. Lijkt mij dat het niet zo gezond is voor zoń box.
Maakt het trouwens nog wat uit of je interne- of externe hdd gebruikt?

Eerst was de temperatuur nog hoger heb ik begrepen. Bij de nieuwere modellen zou dat al gefixed zijn, maar als ik zo aan het apparaat voel dan vindt ik het zelf toch echt nog niet "fixed" genoeg.

En zo bekeken maakt het dan inderdaad zeker nog uit of je een interne of externe hdd gaat gebruiken.
Sowieso zijn hoge temperaturen voor een HD en levensduur daarvan zeker niet goed. Zover ik kan voelen is de omgevingstemperatuur van de Dream 800 al te hoog om er een HD in te leggen. De HD produceert zelf ook nog warmte en je zit dan al geheid heel erg snel rond de 60 graden of hoger.
Ongeacht wat ze je wijs maken, dat is dus NIET goed voor een hd.
Daarnaast stijgt dus ook de temperatuur van de ontvanger mee aangezien die sowieso al warm is, de HD warmte produceert en dan ook nog eens vanwege het feit dat de ruimte die de HD in neemt, niet meer gebruikt kan worden om warmte kwijt te raken c.q. warme lucht door te laten circuleren danwel koelere lucht.

De HD is maar klein, dat is correct, maar gezien het formaat van de DM800 kun je de benodigde ruimte dus al groot noemen.

Er zijn vast mensen die een HD in de DM800 hebben liggen en ik ben eens benieuwd hoe lang die dingen goed blijven werken. Een aantal maanden zeker, maar of ze het ook 1,5 jaar of 2 jaar uithouden? Ik ben bang van niet.

Met een externe hd heb je dat probleem een heel stuk minder, omdat je al niet het probleem hebt van de hoge omgevingstemperatuur van de ontvanger zelf die door je HD wordt overgenomen.

Ik heb inmiddels de clone aan de gang met de oozoon image,zodra ik bv de nieuwste PLi of nabillio erin zet krijg ik een ca error melding.
Ik heb het een omgebouwde dm600pvr,omdat ik die webinterface kreeg.
Ook heb ik geprobeerd om er bootloader 70 erin in te zetten,toen lk kreeg de zelfde foutmelding.
Zodra je een image erin zet die met een hogere bootloader krijg je een ca error melding.
Verder werkt ie nu oke,allhoewel het infra rood van de afstandbediening slecht reageert,maar het zappen van de ene naar de andere is oke.
Iemand nog een oplossing om de bootloader te veranderen ???

Dat zal niet gaan denk ik volgens mij zit er in die bootloader een check ingebouwd die kijkt naar dat simmetje. gaat ie wel met bootloader 0.69?

Ik kan en second bootloader 69 er wel in zetten geen probleem,en kan er dan er ook nog een image erop krijgen.
Alleen als de bootloader 70 erin zet,kan ik de imaker erook wel opzetten maar dan krijg ik die foutmelding CA ERROR

Black Tiger;198158 zei:
Eerst was de temperatuur nog hoger heb ik begrepen. Bij de nieuwere modellen zou dat al gefixed zijn, maar als ik zo aan het apparaat voel dan vindt ik het zelf toch echt nog niet "fixed" genoeg.

En zo bekeken maakt het dan inderdaad zeker nog uit of je een interne of externe hdd gaat gebruiken.
Sowieso zijn hoge temperaturen voor een HD en levensduur daarvan zeker niet goed. Zover ik kan voelen is de omgevingstemperatuur van de Dream 800 al te hoog om er een HD in te leggen. De HD produceert zelf ook nog warmte en je zit dan al geheid heel erg snel rond de 60 graden of hoger.
Ongeacht wat ze je wijs maken, dat is dus NIET goed voor een hd.
Daarnaast stijgt dus ook de temperatuur van de ontvanger mee aangezien die sowieso al warm is, de HD warmte produceert en dan ook nog eens vanwege het feit dat de ruimte die de HD in neemt, niet meer gebruikt kan worden om warmte kwijt te raken c.q. warme lucht door te laten circuleren danwel koelere lucht.

De HD is maar klein, dat is correct, maar gezien het formaat van de DM800 kun je de benodigde ruimte dus al groot noemen.

Er zijn vast mensen die een HD in de DM800 hebben liggen en ik ben eens benieuwd hoe lang die dingen goed blijven werken. Een aantal maanden zeker, maar of ze het ook 1,5 jaar of 2 jaar uithouden? Ik ben bang van niet.

Met een externe hd heb je dat probleem een heel stuk minder, omdat je al niet het probleem hebt van de hoge omgevingstemperatuur van de ontvanger zelf die door je HD wordt overgenomen.

Hoi,
Die van mij met interne HDD draait al maanden prima! Neem ook redelijk veel op. En de temperatuur is normaal. Eerst werd hij wel erg warm, maar nadat hij terug geweest is is het geen probleem meer.

gr
Opie

Wat is er aan gedaan zodat hij nu dus niet meer heet wordt?
Wil dat zeggen, dat de nieuwe(dus die momenteel verkocht worden) dat warmteprobleem niet meer hebben?

De nieuwe die nu verkocht worden zouden dat probleem niet meer moeten hebben.
Ik vraag me ook af wat eraan gedaan is, ik heb namelijk een nieuwe en die wordt nog steeds erg warm.

Misschien niet zo warm als de oude modellen maar leg er maar eens een hand op.

Dus ik ben ook reuze benieuwd naar welke aanpassing er gedaan is.

Black Tiger;198200 zei:
De nieuwe die nu verkocht worden zouden dat probleem niet meer moeten hebben.
Ik vraag me ook af wat eraan gedaan is, ik heb namelijk een nieuwe en die wordt nog steeds erg warm.

Misschien niet zo warm als de oude modellen maar leg er maar eens een hand op.

Dus ik ben ook reuze benieuwd naar welke aanpassing er gedaan is.

Geen idee wat ze gedaan hebben. Voor mij was alleen de nieuwe bootloader zichtbaar!
Hij draait perfect en normale temp.!

gr
Opie

gerardo;198193 zei:
Wat is er aan gedaan zodat hij nu dus niet meer heet wordt?
Wil dat zeggen, dat de nieuwe(dus die momenteel verkocht worden) dat warmteprobleem niet meer hebben?

Tja de meenste geschakelde voedingen worden vrijwel loeier heet. als ze wat voor hun kiezen krijgen hebben ze haast geen buffer. dus componenten worden heet alsmede al om de slechte warmte afvloei.

Dit komt in de meenste app. voor zoals ook dvd players want de levensduur word bewust bepaald net als een spaarlamp (levensduur) neem je travo gerealieerde voedingen die gaan haast niet stuk. hier draaien dag en nacht al 25 jaar van deze soort.

Maar er kwam een tijd dat alles zo dun mogelijk moest vandaar die rottige geschakelde voedings. zat daar een voeding in van oude opbouw met 25% capiciteit over had je geen last. maar helaas het oog wil ook wat. ten koste van.

Ook menige condensators zijn slecht in dat soort spul.er was maar 1 merk elco die aan specificaties voldeed en dat was van plips.

Had voor tien jaar geleden een hummy gekocht en was binnen 1 jaar stuk je kon er eieren op braaden.heb alles vervongen met plips elcos met hogere warmte graad en draaid nu al 9 jaar zonder extreme hitte. en later kwamen ze met een verbetere supply.

Er word naar mijn inzicht te veel bezuinigt op voeding. natuurlijk voor hun is 0.10 euro cent heel veel op miljoenen recievers. laat staan de rest nog waar ze op knijpen.

Het kan heus wel goed maar de prijs is er ook na. en de concurentie ligt op de loer want wij willen toch altijd goedkoper . dus zit je vast aan om een bepaalde tijd de supply te vervangen of aanpassen/rep.

Vaak zijn er door velen onverklaarbare uitvals/stagnaties/vastlopers enz.dit kan ook een oorzaak zijn van een instabiele voeding vooral als hij loeier heet wordt treed dit meenstal op.

Hang je hem achter een scoop krijg je een doodschrik en verwonder je nog dat hij beeld geeft. maar telkens ressetten dat spul.

Hebben het een keer geprobeerd met een xtreme (ook zo,n kak doos) werd bloed heet liep telkens vast. hebben hem geplaatst in een diepvries en wat denk je. ja echt liep niet weer vast.

Ook komt het vaak voor dat mensen hem plaatsen op warmte bronnen. of in een slecht geventileerde ruimte.(al staat het al netjes vermeld in gebruiks handling) zorg voor voldoende ruimte .

Maar goed dat zal het probleem niet 80% afnemen het geschakelde prenciepe blijft een probleem. al kun je er zelf nog veel aan verbeteren.al is alle firmware niet gelijk in gebruik m.b.t stroom afname. laat staan alle toeters en bellen die later ingebouwt worden en de processor meer op zijn kloten krijgt. dus meer stroom gebruikt en gaat dubbel op meet hete voeding. alles is gebasseerd op minimale orginale gebruik. wat de voeding net aan kan. en dan nog wordt hij vrij heet.

Ach en die vervangende supply,s moet je ook zien als handel

ik denk dat we afdalen wat de bedoeling van deze topic is??

Klopt, laten we terug on-topic gaan. Ik wilde nog mijn ervaringen van afgelopen avond vertellen maarja ook dat was niet met een clone.

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel clones er inmiddels verkocht zijn.....

Ik moet zeggen zonder dat die bootloader70 die van mij heel goed werkt met de oozoon image

Wat betreft de Dream 8000 heeft een 400 MHz MIPS Processor
En de Cloon 8000 een 723Mhz IBM Processor.

Wat is nu beter ?? of zit daar het verschil ??

Flip

flip;198248 zei:
Wat betreft de Dream 8000 heeft een 400 MHz MIPS Processor

Wat is nu beter ?? of zit daar het verschil ??

Flip

Deze zelfde vraag heb je ook op een andere forum gesteld ??

Dat klopt, maar hier zitten andere mensen als daar en daarbij bij beide forums nog geen andwoord ontvangen.

Flip

Interessant om te weten, maarreh.... hoe zit dat met de DM800 dan? Want hier spreek je over de 8000.

In de DB 8000 zit een 400 Mhz processor
In de DB 800 zit een 300 Mhz processor

Wat er in de clone 800 zit weten we niet. Wel weten we (volgens wat berichten) inmiddels dat met de second stage loader #70 op de clone 800 de DHCP mogelijkheid wordt uitgeschakeld. Als dat zo is zou dat verklaren waarom je een clone met die loader niet kunt flashen.

We hoorden dat de 723 IBM processor een oude processor is en het maar de vraag is of die ook daadwerkelijk 723 Mhz is. Er wordt ook wel eens gesproken over een fake processor omdat de 723 Mhz niet gehaald zou worden. Maar nogmaals dit is van horen zeggen...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan