Ervaringen met Wave Frontier 90

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ik zoek mensen die ervaring hebben met de Wave Frontier schotel.

Ben van plan om iets nieuws op het dak te zetten en overweeg een WF-90 (Wave Frontier 90cm). Maar zou graag willen weten van mensen die hier ervaring mee hebben wat de voor en eventuele nadelen hiervan zijn..

 
Die heb ik ook; lekker razendsnel zappen van de ene sat naar de andere.

Weet eigenlijk niks negatief te verzinnen.

Misschien dat de installatie op 'n schuin dak wat moeilijk is, want hij is natuurlijk wel wat massaal (op zijn breedst 1.08), maar daar heb ik geen ervaring mee

 
Heb hem maar even hier naartoe gemoved want dit is niet alleen voor beginners maar ook algemene vragen die je nergens anders kwijt kunt. Het betreft immers geen hardware probleem. Maar da's verder niet erg hoor.:)

De Wave frontier werkt prima. Heb ik een kennis mee geholpen, wel een beetje opletten met opzetten, maar werkt best wel goed en ook grappig.

We zijn er alleen nog niet aan toegekomen om er meer dan 4 lnb's in te hangen omdat we nog niet weten hoe we de diseqc's dan moeten koppelen en al helemaal niet hoe ze aan te sturen, dus da's misschien nog een leuk stukje voor iemand om een handleiding over te schrijven.

Maar voor de rest werkt het perfekt, je kunt zelfs ook zelf nog wat beugel maken en er dan lnb's in hangen als ie de aanwezige beugel waar de lnb's op zitten niet ver genoeg reikt.

 
Om een Wavefrontier op te zetten is genoeg over te vinden zoals dit,

http://dream.sjerom.com/modules/soapbox/print.php?articleID=14

En Tijgertje er sinds een jaar een 10-1 swich te koop van het merk Satconn die met een progger ook nog te proggen is van bijvoorbeeld disq 1.2 naar 1.0 of 1.1

Deze SatConn DiSEqC-Switch kan met verschillende DiSEqC modussen werken. Deze switch kan tot 10 LNBs aansturen.

De 6 verschillende DiSEqC-Modussen:

Modus 1: normale DiSEqC 1.0 of 2.0 (ABCD), max. 4 LNB

Modus 2: normale DiSEqC 1.1 of 2.1, max. 10 LNB

Modus 3: DiSEqC 1.0 of 2.0 + Toneburst A/B, max. 6 LNB

Modus 4: Door gebruiker gedefineerde DiSEqC, tot 10 LNB

Modus 5: DiSEqC 1.1 of 2.1 uncommitted, tot 10 LNB

Modus 6: DiSEqC 1.2 of 2.2, tot 10 LNB

Deze werkt op een Dreambox prima maar in welke modus ben ik even kwijt.

 
@nono

Nou schuin is mijn dak niet tenminste hij loopt iets af om het water weg te krijgen dus dat zal wel gaan. Hij komt op een plat dak te staan van 9 x 5 meter dat moet gaan. En snel zappen ja want ik moet nu lang wachten wil ik van de ene sat naar de andere (draaibaar).

@Black T

Ja wist ook zo gauw niet waar ik hem moest plaatsen.

Misschien dat je er wat aan hebt om even op mijn site te kijken staat ook het een en ander over DiSEqC. configuraties van 16 lnb's en meer. voor verschillende ontvangers. o.a. dreambox.

 
Ah kijk aan da's mooi, dan kan ik die kennis van me daar naartoe verwijzen.

Dat van die 10 in 1 diseqc's wist ik trouwens ook nog niet, maarja toen hij die schotel plaatste bestonden die dingen ook nog niet want da's meer dan een jara geleden.

Bedankt voor de informatie in elk geval mensen!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan