Eufy camera's

edbe

Sr. Member
Lid sinds
12 okt 2009
Berichten
304
Waarderingsscore
56
Punten
28
Locatie
🌍
zijn er mensen bekend met Eufy camera's?
 
Ik heb eens een deurbel-camera van dat merk geïnstalleerd bij iemand.
Tja, prima camera, goed beeld, relatief makkelijk in te stellen met chinese software waarbij je een nier en een lever moet verkopen om toegang te krijgen tot jouw camera.
Er is een cloudopslag die (nog) gratis is. Natuurlijk is het addertje dat je hier in de toekomst voor moet betalen.

Ik heb dat ding gewoon "neergehakt" en werkend gemaakt, maar nooit uitgelezen waar de data naar toe gaat en wie er allemaal op jouw camera zou kunnen meekijken.

De kwaliteit vond ik zeker niet slecht, al kan iedereen zo'n deurbel gewoon van het kozijn plukken om mee te nemen.
 
Gratis bestaat niet, helaas zijn er teveel andere manieren om eraan te verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
De nodigen van ons hebben ervaring met ip camera's. Het merk doet er veelal niet zo toe.

Ben je op zoek naar een ervaring in de stijl van een review? Of ben je op zoek naar ervaring i.v.m. een probleem?
 
best wel wat negatieve reacties, cloud ga ik zwz nooit aan beginnen
 
Ik heb lokaal een Milestone systeem neergezet met Bosch camera's, niet direct de goedkoopste oplossing maar wel een professionele oplossing maar niet direct weggelegd voor de 'gewone' gebruiker, ik gebruik namelijk ook de intelligentie in de camera voor analyze, aan de hand van door mij ingestelde voorwaarden wordt er opgenomen en/of een bericht naar mij gestuurd.
Ik ben gecertificeerd integration engineer van hun producten en daarbij horen wat privilege's zoals het kunnen maken van testlicenties waarin alle functies vrijgeschakeld zijn ;)
De bijbehorende app staat op mijn iPhone en ik kan zelfs beelden pushen vanaf mijn iPhone naar mijn opname recorder, iets wat ik echt. niet nodig heb maar het kan :)
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik dus niets met cloud oplossingen heb, het is jouw data niet meer, je mag er naar kijken maar dat houdt in dat een ander (lees beheerder/eigenaar/overheid) dat ook kan, je bent dus overgeleverd aan de aanbieders van die 'service'.
 
Ik heb ook mijn persoonlijke “cloud” oplossing met Foscam camera’s.
De opnamen worden thuis opgeslagen met een real time backup naar een andere locatie.
Na een bepaalde tijd worden oude beelden vanzelf gewist om ruimte vrij te maken..
Dit alles in een gesloten systeem geheel onder eigen beheer.
 
Ook ik heb foscams camera's en die slaan op ingestelde tijden de gebeurtenissen op mijn beide QNAP NASBOXEN. 2 camera's kunnen gratis in de app SURVEILLANCE ingesteld worden, wil je meer dan wordt het Kassa. Omdat ik 2 Qnap Nasboxen heb kan ik zo de beelden van 4 camera's opslaan. En ook instelbaar hoe lang de beelden bewaard moeten worden.
Met gebruik van bewegingsmelders krijg ik via Home Assist de tijden door op mijn Ipad wanneer er iets voor de camera verschijnt. En kan dan op Qnap terug kijken. Wat wie en hoelang.
Ik weet het beweging kan ook door de camera verkregen worden. Maar de bewegingsensoren "kijken breder en verder"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Het ligt er net maar aan wat je wilt. Ik heb hier een box van Ali. Voor 5 tientjes dacht ik.
Die is aan te sluiten op het netwerk en daarmee kun je inloggen op elke ip camera die ONVIF ondersteund. Behalve de Action deurbel dan.

Je kunt er een harddisk in doen en dan kan hij opnemen van al je camera's, daar zijn verschillende instellingen voor.

Dus er zijn wel mogelijkheden voor opnames als je daar naar op zoek bent.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan