Even een toestemmings scherm.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik ben even aan het prutsen geweest, wil vanwege die 2 niet storende ads (rechts en onderaan) geen gezeur hebben met Google of de AVG.
Dus heb netjes aan de regels voldaan en zo'n toestemmingsscherm aangebracht.
Dan kan men toestemmen of opties beheren. Verder niet zo interessant maar voor wie dat belangrijk acht misschien wel.

In elk geval als het goed is krijg je dat ding maar 1x voor je neus, enkele uitzonderingen misschien 2x. :)
 
Nou ben ik toch benieuwd.
Ik krijg nu met regelmaat links onder in het beeld zo'n klein dingetje te zien dat we aan de regels voldoen, als je daarop klikt kun je de opties ook weer anders instellen. Maar dat dingetje lijkt nogal groot.
Je kunt het wel dicht klikken met het kruisje, maar werkt dat niet storend?
 
Ik ben net even door het toestemming scherm gelopen maar daarna zie ik nergens zo'n klein dingetje?

Edit: er draaide geen AdBlock of Ublock mee.
 
Nee het is niet elke keer, meestal als je tot onderaan scrollt komt het soms tevoorschijn. Misschien is het ook alleen met Firefox, geen idee.
Als ik het weer tegen kom zal ik er eens een screenshotje van maken.
 
Ik heb ook met Firefox gekeken maar toen was er ook niks te zien. ik wacht het screenshot wel even af.
 
Ik denk dat ik hem door heb en dat toestemmings scherm weer ga verwijderen.
Het veroorzaakt namelijk dat er helemaal geen reclame meer van Google wordt weergegeven, aan de hand van cookies schijnbaar.
Viel me net op dat ik ze zelf ook niet meer zag, terwijl ik geen ad-blocker aan heb staan. Ook de reclame aan de zijkant niet meer.
Terwijl er juist werd aangegeven, dat als je geen toestemming zou geven, dat er geen gepersonaliseerde reclame, maar wel gewone reclame zou worden weergegeven. En dat laatste gebeurt dus niet.

Dat ziet er dan uit als onderstaand, de foto wordt automatisch na 31 dagen verwijderd.
afbeelding.png
 
Heb het aangepast. Eens zien of er nu ook ongepersonaliseerde ads komen, anders gaat het hele ding er af.
 
ow dat bedoelde je
moest hele rits op uit zetten ineens anders kwam ik er niet meer op
JAHAA ben altijd (meestal) tegendraads
 
Hahahaha.... achja, ieder zijn vrije keuze. Maar ik heb voor mezelf geen ads uitgeschakeld, toch zie ik er geen meer dus er gaat iets grandioos mis bij Google.:)
 
Nee al jaren want het veroorzaakt ook vertragingen. ;)

Ik heb de zooi uitgezet, ga het later nog wel eens uitzoeken in de nachtelijke uurtjes, nu geen zin in.
 
Ik heb de zooi uitgezet, ga het later nog wel eens uitzoeken in de nachtelijke uurtjes, nu geen zin in.

Op een ander forum hadden ze Google advertenties volledig aangezet en Google nam het hele forum over, ook daar hebben ze het maar uitgezet.

Maar die privacy cookie instellingen heb ik eerder niet gezien maar nu realiseer ik me dat ik Google Analytics Opt-out Add-on heb geïnstalleerd.
 
hadden ze Google advertenties volledig aangezet en Google nam het hele forum over
Dat gebeurt als ze "automatische advertenties" van Google inschakelen. Dan komen die dingen op de gekste plekken terecht. Je kunt dan wel plaatsen uitschakelen via Google, maar dat werkt gewoon niet lekker. Dat had ik al eens getest dus dat automatische zal hier nooit aan gaan. Wel optimaliseren maar niet automatiseren.

Ik heb geen add-on geinstalleerd. Maar iets wat Google zelf kan doen via de advertenties en dat is een opt-out of opt-in voor gepersonaliseerde advertenties te mogen weergeven. Volgens de AVG moet je zoiets hebben als je personalised adds aan hebt staan.
Echter het probleem is dat als je geen toestemming geeft, dat je dan niet gepersonaliseerde advertenties te zien krijgt, zeg maar net zoals de keuze die je krijgt bij een Windows installatie.
Eerst dacht ik nog dat dit kwam omdat ik gepersonaliseerde advertenties had gekozen bij Adsense. Bleek dus dat je ongepersonaliseerd moest kiezen en dat er dan gepersonaliseerd toch zou worden weergegeven, indien er toestemming werd gegeven.
Resultaat: Er wordt alsnog helemaal niets weergegeven, dus ook geen ongepersonaliseerde.

En helemaal niets is geen optie want het zijn niet storende advertenties (blokje op hoofdpagina rechts en bannertje op elke pagina helemaal onderaan).
Misschien moeten die oude cookies eerst verlopen, heb geen idee, maar daarop heb ik weer bij Adsens moeten inloggen en de avg toepassing weer uit moeten schakelen bij de advertenties en vervolgens verscheen alles weer.
Dus bij Adsense zelf werkt iets verkeerd.
 
Wel vervelend dat je bij verschillende aanbieders van advertenties moet gaan uitzoeken waar de fout zit en hoe je het kan verbeteren. Het wordt er dus allemaal niet makkelijker op de laatste tijd.

Advertenties vind ik zelf niet zo storend maar wel wat er achter de schermen mee gebeurd zoals alle data die naar derde gaat. Op Fun zal dat allemaal wel meevallen dus daar heb ik een uitzondering voor gemaakt.

Veel succes in ieder geval met het zoeken naar de juiste oplossing.
 
Nou gelukkig hoef ik dat niet uit te zoeken gezien alle automatische advertenties van Google zijn, behalve die van de hosting. Dus dat mag Google lekker zelf allemaal uitzoeken.

Op Fun zal dat allemaal wel meevallen dus daar heb ik een uitzondering voor gemaakt.
Thanks. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat als het aan mij lag, dat mee zou vallen. Maar in dit geval is het net zo goed Google.
Gelukkig staat in punt 12 van onze privacy policy hoe je daar bij Google dingen kunt uitzetten.
Adblockers die laten overigens geen advertenties zien, maar dat wil niet zeggen dat daarmee de ads dus ook geen info kunnen ophalen.;)
 
Adblockers die laten overigens geen advertenties zien, maar dat wil niet zeggen dat daarmee de ads dus ook geen info kunnen ophalen.;)

Ik ga hier niet schrijven wat de aanleiding was dat ik bewust advertenties ben gaan blokkeren, ik weet wel dat jij ook zelf wil bepalen wat er op het forum zichtbaar is en jij de regie wil behouden.

Als op Fun een satelliet webshop zou adverteren met producten dan vind ik dat prima. Anders wordt het als die webshop mijn gegevens doorverkoopt aan derde en dat gaat nog eens buiten Fun om en daar wordt Fun ook niet rijker van. ;)
 
@Parabolica ik kan ook advertenties blokkeren. Als ik er achter zou komen dat er een partij tussen zit die gegevens aan derden zou verkopen of op onjuiste wijze met gegevens om zou gaan, dan blokkeer ik die advertenties.
Tot nu toe heb ik dat 1x gedaan maar dat was toen omdat een luier of maandverband advertentie of geneesmiddelen of zoiets in die geest bij enkele mensen erg irritant herhalend elke dag zowat terug kwam. Toen heb ik die geblokkeerd.

@sat-ed thanks!
 
ik kan ook advertenties blokkeren. Als ik er achter zou komen dat er een partij tussen zit die gegevens aan derden zou verkopen of op onjuiste wijze met gegevens om zou gaan, dan blokkeer ik die advertenties.

Maar dat is toch bijna ondoenlijk om dat allemaal te checken? Mooier zou het zijn als jij kan aangeven wat het doel van het forum is en dat dan de advertenties daarop op gericht zijn. En als de adverteerder dan het zelfde doet met zijn producten dan heb je een match (hoop ik).

En geneesmiddelen blokkeren, moet dat nou? Ik zoek nog volop naar goedkope Corona zelftests. :biggrin2:
 
Ja ik kan wel ergens doelen aangeven, maarja het is hobby, en als ik doelen ga aangeven moeten gebruikers daarvoor weer toestemming geven via cookies, ik vind het wel goed zo. :cool:

Als het goed is zijn de Corona zelftests nog niet geblokkeerd, dus zoek er een aantal keren op bij Google en dan zul je ze vanzelf wel tegen komen hier denkelijk. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan