even voor de slimme jongens

M

Max Roozendaal

Ik ga een weekje op vakantie, nu wil ik een automatisch bericht versturen naar een ieder die mij mailt.
wat ik ook doe ik krijg steeds het pad: C:\programfiles\microsoft office\templates\1034\mail.oft

mail.oft is het bestand wat dan automatisch verstuurd wordt, maar dat wil ik niet, ik wil een ander bestand versturen of ik moet het kunnen bewerken.

Wie weet raad?

ik werk met outlook (geen express)

met vriendelijke groet,

Afwezigheidsassistent
Ben je tijdelijk niet in staat je mailberichten te beantwoorden? De "afwezigheidsassistent" van Outlook laat mensen weten in welke periode je niet op het werk bent.
Het opstellen van een Bericht van afwezigheid verloopt in twee stappen. Je moet ten eerste een bericht opstellen met de tekst van afwezigheid en dit als sjabloon opslaan. En vervolgens moet je Outlook instructie geven in welke situatie het een bericht van afwezigheid moet verzenden.

1. Bericht opstellen
Maak in Outlook een nieuw bericht. Laat de Aan-regel leeg. Typ in de Onderwerpregel het doel van het bericht. Typ in de hoofdtekst de tekst van het bericht
Open het menu Bestand/ Opslaan als. Het gelijknamige dialoogvenster verschijnt op het scherm
Selecteer in het dialoogvenster de map waar je het bericht wilt bewaren, typ een naam voor het sjabloon en selecteer in de keuzelijst Opslaan als de optie Outlooksjabloon (*.oft)
Klik op Opslaan. De eerste stap is gezet. Nu volgt de instructie aan Outlook om met een Bericht van afwezigheid te reageren

2. Instructie defini?ren
Open het menu Extra/ Wizard Regels. Het dialoogvenster Wizard Regels verschijnt
Klik op Nieuw. De wizard wil antwoord op de vraag Wat voor type regel wilt u maken?
Selecteer de optie Berichten controleren als deze aankomen
Klik op Volgende. De wizard wil antwoord op de vraag Welke voorwaarden wilt u controleren? Outlook kan bijvoorbeeld reageren als een bepaald woord in de hoofdtekst van het bericht voorkomt, of als het een bericht met afwezigheidsmelding ontvangt
Zet de optie Alleen aan mij verzonden aan
Klik op volgende. Nu moet je antwoord geven op de vraag Wat wilt u met het bericht doen?
Selecteer de optie Beantwoord het bericht met een specifieke sjabloon. Je ziet dat de laatste drie woorden met een hyperlink gemarkeerd zijn. Klik op deze hyperlink. Het dialoogvenster Selecteer een antwoordsjabloon verschijnt op het scherm
Selecteer het sjabloon dat je in de eerste stap van dit verhaal hebt opgesteld en klik op Openen
Klik op volgende. Selecteer op de vraag Uitzonderingen toevoegen (indien nodig) de optie Behalve als het een afwezigheidsmelding inhoudt. Jouw computer hoeft tijdens jouw afwezigheid niet te reageren op een bericht van afwezigheid van een andere computer
Klik op Volgende. Typ een naam voor de instructie die je hebt opgesteld. Bij een volgende vakantie kun je volstaan met het aanzetten van deze instructie
Klik op Voltooien.

Tot slot
Zorg dat je computer tijdens je vakantie aanstaat en regelmatig controleert of er nieuwe berichten zijn (menu Extra/ Opties, tabblad E-mailbezorging, sectie Opties voor e-mailaccount, optie Elke 240 minuten controleren op nieuwe e-mail).

Bertje is dus nu officieel een Slimme jongen!!!!

Keurig.

Gr Fred.

Beste Bertje,

Dankzij jou worden we al warm, we komer er natuurlijk uit.

jij schrijft: selecteer in de keuzelijst Opslaan als de optie Outlooksjabloon (*.oft)

maar die staat niet in mijn lijst alles staat er in, zelf opslaan als
documentsjabloon.

weet jij raad?

Quote:
---------
Tot slot
Zorg dat je computer tijdens je vakantie aanstaat en regelmatig controleert of er nieuwe berichten zijn (menu Extra/ Opties, tabblad E-mailbezorging, sectie Opties voor e-mailaccount, optie Elke 240 minuten controleren op nieuwe e-mail).
---------

Vorige week zondag zat mijn vrouw te computeren, gewoon een beetje E-bay afstruinen.
Zomaar uit het niets ontplofte de voeding van mijn p.c.
De schade viel achteraf mee, maar de verkoper bij de computershop waar ik maandag een nieuwe voeding kocht vertelde dat dat regelmatig gebeurd, en ook gepaard kan gaan met steekvlammen.

Ik laat mijn p.c. dus niet meer dag en nacht aanstaan als er niemand thuis is.

Grtz Hangslot

Wel vreemd want bij mij staat deze optie wel degelijk in de lijst met extensie .oft. Misschien zit je dan toch in Outlook express want daar staat deze extensie niet in de lijst bij opslaan als.

Misschien iemand anders nog een optie?

Zal denk niet in outlook moeten zoeken. Want waarschijnlijk staat je computer niet wanneer je weg bent.
Probeer via je provider die de email beheerd na tevragen

Bij mij kan ik als ik inlog via http. (heb qweb)
Daar kan ik de optie aanvinken en een berichtje type.

Uiteraard moet je pc aan staan anders valt er weinig te auto-reply-en. Heeft wel degelijk met Outlook te maken en met het maken van sjabloon met afwezigheidstekst.

Andere optie is om inderdaad te checken bij je provider of deze optie aanwezig is in b.v. webmail. (bij Planet in iedergeval niet)

Beste Bert,

Ik werk met outlook 2003 en je hebt gelijk die opslaan optie zit daar niet (meer?)in, ik heb het opgelost door op mijn werk, waar ze wel de oude outlook hebben, het bestand (Mail.oft) te bewerken en op te slaan als outlook sjabloon, en die als atachment naar mijn huis verzonden.

Het is een beetje omslachtig maar het is toch gelukt, je hebt me in iedergeval op het juiste spoor gezet en mijn dank is groot.
vertel mij even de woonplaats waar je woont (een fles wijn heb je wel verdiend)

groeten Max

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan