explorer

T

tendoryu

ik had een vraagje weet iemand waar dat ik kan regelen dat mijn
explorer venster altijd op grootste formaat komt
want keer op keer als ik explorer opent heb ik een zeer klein venster

gr tendoryu

Heb ik ook vaker in XP gehad.

Bij mij hielp het volgende:
1x openen (dan is ie dus klein), dan groot zetten.
Daarna Bestand->Nieuw->Venster
Als het goed is opent zich dan een nieuw browservenster maar dan in het groot.

Dan klik je het eerste venster dicht, doe je even browsen met het nieuwe venster en doet dan Bestand->afsluiten.
Als het goed is bewaart ie deze setting dan en start ie de volgende keer met een groot venster.

Het kan wel zijn dat als je daarna nieuwe vensters opent dat deze wel kleiner worden maar dat hoeft niet.
Windows doet soms inderdaad wat strange met die vensters.

Voor de duidelijkheid,, je moet dus je kleine venster met je muis groot maken,, dus uittrekken totdat je het op je hele scherm heb,, dan inderdaad een nieuw venster openen,, als die groot opend,, de eerste sluiten dan de nieuwe afsluiten en dan moet het probleem opgelosd zijn.

Ik zou niet uittrekken maar op het vierkantje klikken, dan wordt ie meteen groot scherm.
Maar ja... op die manier dus ja.
Zo is het bij mij ook vaker gelukt.
Wel zou ik voordat je die nieuwe sluit eerst een site of 2 effe bezoeken, bijv. webwereld en planet ofzo, zodat ie even gewerkt heeft.

Dit probleem heb ik ook al vaak gehad, de ene keer een groot scherm de andere keer een klein, zie ik hier nu de antwoorden dan ga ik gewoon denken dat het de manier is hoe je stopt, want als je afsluit slaat xp iedere keer de instellingen op, en vandaar dat hij de volgende keer met de volgende instellingen begint, als waar je mee gestopt bent, want windows xp is nou eenmaal ingesteld op internet want ik maak nog gekkere dingen mee!

De uitleg van Black Tiger is juist maar ik zou er nog iets willen aan toevoegen.
Deze oplossing werkt alleen als bij mapopties het vinkje aanstaat om de instellingen van je explorer te onthouden.
Ik heb W2K in het engels. Je vind dit onder het menu Extra --> Mapopties --> Vieuw.
Daar kies je in de lijst "remember each folder's settings".

Als dit niet aanstaat dan opent hij ieder venster met een default waarde.
Vermits je explorer iedere keer in een klein venster opent dan zal dit wel aan staan.
Het komt er op neer dat ieder venster terug wordt geopent gelijk het de laaste keer was afgesloten.

Standaard staat die op onthouden.
Maar het is wel goed dat je het even erbij zegt, hij kan immers uitgezet worden en dit is inderdaad iets wat erbij hoort.

Zelf heb ik overigens ook een strange probleem. Ik heb dus ook dat vinkje staan van onthouden.
Nu heb ik een foldertje gemaakt op mijn desktop waarin een aantal snelkoppelingen staan naar programma's. Deze staan als "pictogrammen" er in opgeslagen.
In het begin had ik er geen last van, maar vanaf een bepaald moment, zonder dat ik iets speciaals gedaan of geinstalleerd had bij mijn weten, slaat de boel om en wordt niet alleen het venster als het mapje geopend wordt groter, maar is ook de weergave als "details" en niet meer als pictogrammen.

Zelfs in de verkenner staan sommige mappen dan wel weer op pictogramweergave, terwijl ik in de verkenner normaliter alles op details hebt staan.

Ik kan alles goed zetten, dan opnieuw opstarten zodat ie alles bewaart, maar dat helpt niet, soms sluit ik bijv. een programma of IE af, en zie je alle pictogrammen op de desktop refreshen en hups, staat het weer verkeerd zoals boven vermeld.
Soms doet ie dat ook zonder dat je wat van refreshen ziet.

Iemand misschien enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden en hoe ik dit geneuzel kan stoppen zodat XP blijft weergeven op de manier waar ik het wil en waar ik dat wil?

Dat is eigenlijk het enige wat me momenteel nog stoort aan xp, behalve dan nog dat in IE bij het opentrekken van een tweede venster dat vaak weer als groot uitgetrokken klein venster opent in plaats van ofwel een maximaal venster ofwel een kleiner klein venster, maar dat krijg ik wel weer opgelost.:)

Heb ik toch gezegd,, je moet het kleine venster echt groot maken met je muis,, dus uittrekken,, dan eerste venster afsluiten,, dan effe surfen met het venster wat je uitgerekt hebt,, dan die afsluiten dan moet het weer normaal werken,, heb dit tenminste zelf ook zo gedaan.

Trouwens dat probleem met het veranderen van de mappenheb ik ook,, soms blijft het dagen goed en dan ineens heb ik weer pictogrammen,, raar maar waar is het soms met XP.

Nee niet uittrekken, ik moet het kleiner maken in mijn geval en uittrekken is niet hetzelfde als een gemaximaliseerd venster dat gaf ik in mijn reply ook al aan.;)
Maar ik had het probleem niet hiermee.

Maar dat is het probleem ook niet, het probleem is dat gedoe met die mapjes die steeds van pictogram naar lijstweergave gaan of omgedraait, dat had ik nu eens graag opgelost.

Ik heb W2K in het engels. Je vind dit onder het menu Extra --> Mapopties --> Vieuw.
Daar kies je in de lijst "remember each folder's settings".????
waar vind ik dat terug bij windows xp
want wat ik doe het probleem blijft keer op keer klein venster

gr tendoryu

In XP effe naar start- configuratiescherm en daar vind je ook een mapopties waar je instellingen kunt wijzigen.

Ik weet niet of dit relevant is maar wat soms ook eens helpt is om je cookies te verwijderen. Zo ook de andere tijdelijke bestanden. Hier staan soms instellingen in zodat een bepaalde folder op een bepaald grote of details wordt geopend.
Let wel op als je je cookies verwijderd zal je op elk forum of andere site waar je vroeger automatisch werd in gelogt op nieuw moeten inloggen om zo een nieuw cookie aan te maken(het lijkt of je met een maagdelijk pc surft).
Ik ben zo eens geholpen met een probleem. Misschien helpt het niet maar je kan altijd proberen.

PS. @Jack, tof dat je hier nog rond hangt.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan