externe boxen aansluiten op tv

S

snah

Hallo ,

Mijn moeder heeft een nieuwe samsung led tv welke in een kast staat , zij wil de tv niet tegen de muur hebben . Doordat de tv in een kast staat is het geluid slecht en dof .

Nu wil zij geen home cinema set en de tv aansluiten op haar geluidsinstallatie wil zij ook niet , deze staat nl. niet bij de tv .

Nu is er nogwel ruimte in haar tv kast waar 2 kleine luidsprekerboxen kunnen staan , nu mijn vraag , kan ik 2 home cinema boxen of van die computer boxen op de tv aansluiten en als dat kan waar moet ik op letten bij de koop ?

Mvg Hans

 
Je zou computerboxen er op kunnen aansluiten, zou je even moeten kijken naar de aansluitingen van de TV. Deze heeft een tulp-stekker uitgang als het goed is. Nadeel van computerboxen is weer dat die over het algemeen zonder a/b zijn en je moeder dus zal moeten opstaan om het geluid harder en zachter te zetten.

Bij aanschaf van computer of home cinema boxen is het derhalve belangrijk met name te letten op de aansluitmogelijkheden (bijv. AUX ingang met tulp stekkers zodat het eenvoudig aan te sluiten is).

Misschien is het beter om met de instellingen van je TV te werken. Ik heb zelf bijv. de autovolume op AAN (is niet bij alle films geschikt), dan de SBS op AAN. Verder zit er nog een soort equalizer in, een uitgebreide volumeregeling.

Deze heb ik op custom gezet en toen zelf met de meters gaan bewegen. Eerst alles op de helft en dan de rechter buitenste zijn meestal voor de hoge tonen en links voor de lagere tonen. Bij sommige is dat omgekeerd.

Maar op die wijze heb ik de hoge tonen meer gegeven, de middentonen teruggezet en de bas wat hoger gezet.

Zo is het geluid een stuk beter geworden zonder dat ik extra zaken heb moeten aanschaffen.

 
Ik heb alle geluidsinstellingen uit geprobeerd en het wordt niet veel beter .

Dus ik denk toch aan kleine boxen ( ongeveer 18x15 cm ) en het volume moet te regelen zijn met de tv ab , bij computer boxen kan je toch ook het volume regelen met de muis .

Op die samsung led tv ( 82 cm ) zitten heel veel aansluitmogelijkheden , dus wat dat betreft kan ik kiezen .

Hans

 
Neem de hoofdtelefoon uitgang , die kun je regelen met de AB .

 
Heb jij nog suggesties welke boxen en waar te kijken op internet

Hans

 
Beetje fatsoenlijke computer speakers nemen aub

Heb je gelijk het goede stekkertje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan