extreme deco aanschaffen ???

Nog een belangrijk verschil, de arnion en de @sat kunnen eventueel door de dealer terug gezet worden naar ucas.

kan wel eens handig zijn.

 
@plop

waar haal je die wijsheid vandaan ?? ucas terug gezet door dealer? . Nee tot nu toe gaat dat dus niet . of jou dealer zou meer moeten weten als mijn bron. En geloof me die zit dichter bij de fabrikant als jou dealer :). Maar niet te min zal ik het eens even navragen .Want als het wel mogelijk is wil ik die soft natuurlijk hier wel klaar hebben liggen :)

gr

 
Dat terugzetverhaal is natuurlijk op dit moment nog steeds totale nonsens. Als het namelijk wel zo zou zijn dat moet het met alle ucas modellen en ucas ci's kunnen. Dat is namelijk totaal niet merk gebonden. Ucas is gewoon een onderdeel welke men gebruikt in de ontvanger of ci en staat echt totaal los van een ontvanger. Met het inzetten van dreemboot sloop je de loader van de Sidsa chip zodanig dat deze voor normale gebruikers niet meer terug is te zetten naar de normale ucas versie. Dit kan alleen door de chip uit de configuratie te halen en dan met een heel duur apparaat opnieuw te proggen naar ucas.

 
Het nadeel is dat je garantie na het programmeren van je UCAS verdwenen is.

Het zou overigens wel mooi zijn als je de ontvanger weer in de orginele staat kon krijgen!

 
Originally posted by drz Het nadeel is dat je garantie na het programmeren van je UCAS verdwenen is.



yep je bent de garantie kwijt op de cam , Maar niet op de rest van het toestel . Mits je natuurlijk zelf de ucas soft hebt vervangen door een ander type loader. Maar aangezien de meeste ontvangers bij de importeur al worden voorzien van alternatieve loader zal die dus ook op de cam garantie moeten geven . en dat doen ze hoor :) .

teminste mijn ervaring .

gr

 
Wie is de importeur van de Xtreme ontvanger?

 
Algevex bv in Enschede.

 
En zo te zien ook Multisat in Papendrecht

 
2 importeurs?

Dat kan/mag niet in Nederland, dus één van de twee moet de echte zijn!

 
zeker weten dat je 2 importeurs kan hebben. zoveel je maar wilt.

het gaat er alleen om wie de dealerschap heeft.

mupsje

 
@Mupsje, je draait het precies om, er kan er maar één importeur zijn en meerdere dealers cq groothandelaren!

Het toverwoord heet "concurentievervalsing", wat verboden is in Nederland.

Als je het precies wilt weten kan ik mijn vrouw daarvoor raadplegen omdat zij beroepsmatig betrokken is bij dit soort zaken.

(en anders ga ik ook de Echostar ontvangers importeren!) :)

 
Het toverwoord heet exclusief.

Het ligt helemaal aan het contract dat wordt afgesloten.

Voor wat betreft concurrentie vervalsing: ik zou eerder zeggen dat dat gewoon (gezonde ?) concurrentie is.

Voor een fabrikant is het ook zaak zoveel mogelijk van zijn produkten weg te zetten.

Als ie van een importeur niet de daarvoor benodigde afname gegarandeerd krijgt, kan ie besluiten toch zaken te doen met die importeur.

Dan kan ie de prijs hoger stellen, een boete clausule instellen wanneer die afname niet gehaald word (daar doet die importeur matuurlijk niet aan mee) of hij geeft niet het exclusieve recht tot import.

En dat houdt dus in dat er meerdere importeurs kunnen zijn.

Het is dus geheel afhankelijk van wat voor contract er afgesloten word tussen die partijen, en daar komt de consument gewoonlijk niet achter.

Er zit 1 behoorlijk voordeel aan voor die consument: meerdere importeurs zullen moeten gaan concurreren, en dus zal dat prijsconsequenties hebben...

 
Laatst bewerkt:
DigiX heeft nu ook 9000 kanalen en spelletjes. Schijnen volgens sommige berichten minder problemen met de DigiX te zijn als met de Xtreme. Daarintegen vind ik de Xtreme mooier.

Voordeel Xtreme : staat een echte importeur achter, niet een winkel die ook een beetje grossiert.

 
@ Robin Hood:

Zo redenerend moet je je dus verre houden van de dreambox, en al helemaal van de dbox2, want die is officieel niet eens in Nederland te koop, maar is wel leuk;-)

 
Als je moet kiezen uit 2 of 3 identieke ontvangers, ja, dan zou ik dat wel mee laten spelen. Die man vraagt om advies, dus ...

Het klopt trouwens wel dat de Arnions weer terug kunnen naar Ucas. Gewoon opsturen naar distribiteur, klein beetje betalen, en klaar is kees.

En inderdaad vind ik het echt ook niet kloppen, dat op dit moment ontvangers verkocht worden door "ïmporteurs" die uit een achterkamertje ontvangers opsturen. Bij een D-box 2 weet je dat je risico loopt; deze wordt ook niet door leken gekocht. De Dreambox is weer een apart verhaal. Ben benieuwd hoe dat verder afloopt...

Binnenkort komen in het rijtje ook nog de Next Wave en New Wave met een Ucas. Maar dan nog veel goedkoper.

 
Guh , een echte importeur achter extreme ?

En die verkoopt en passant ook nog even alle lokale merken, accessoires en benodigdheden ?

Ik wil niet kraken hoor, maar het betreft hier een gewone groothandel met ambities die meelift op bestaande successen.

De twee ontvangers die ze "importeren" zijn gewoon copieen van bestaande merken.Hier is overigens niks op tegen. De service is goed en daar gaat het om. Zoals dat bij ieder merk het belangrijkste hoort te zijn.

Het belangrijkste voor mij is dat de extreme volgens die importeur

gemakkelijk terug kan naar Ucas. Dat is voor mij een echte reden om voor extreme te kiezen, met de benodigde files en programmers natuurlijk. Dan weet je zeker dat je iets goeds koopt.

 
Lekker makkelijk gezegd Cul8ter! En als er een keer iets met de Penta software/Dreemboot aan de hand is kan je geen kant meer op. Ik kan mij nog herinneren dat ene T****e op een ander board al eens het einde aangekondigd heeft. Dat is pas zekerheid, doe mij dan maar een moduultje met die ellende, blijft mn ontvanger tenminste bespaard

 
Ik ben deze discussie nu 'n tijdje aan het volgen, want ik denk, dat ik ook 'n Xtreme ga kopen, alleen.... de discussie dwaalt zo ver af, ( kan mij de importeur zijn achterkamertje wat schelen), dat er voor de "simpele" man (zoals ik dus) geen touw meer aan vast valt te knopen.

Als ik bijv. kies om de Xtreme heel te laten , zoals Satwilly schreef en te rommelen met een c.i. module, welke module moet ik dan nemen??

En welke coderingen krijg ik dan met 'n bijv. 'n Funcard.

Graag dus s.v.p. wat meer gerichte informatie.

Heb al bij Satnerds gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

 
De Xtreme wordt (en dus niet zoals in Hopper Guide staat) uitgeleverd met tetracrypt.

 
Dus je kan helemaal niet kiezen om ¨Hem heel te laten¨. Het slopen is al gebeurt. Soms is zelf mogen kiezen ook wel fijn

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan