F1 seizoen 2023

Nondeju, hoe kun je nu naar de Belgische grandprixradio met Olav luisteren?
Ik zit al met een VPN online van België en nog krijg ik alleen maar muziek.:(
 
Ah gelukt, je moest op dat balkje boven "alleen in België" klikken.
 
Ik weet niet of het mag, maar zet even een link weg, zit hier ook te zoeken , maar zie de optie die jij geeft niet staan?

Ligt het wellicht aan het feit dat ik geen vpn heb?

Maar ik zie nu al dat Max op een andere planeet rijdt dan de rest. :unsure:
 
Jawel, ga gewoon naar https://www.grandprixradio.be en klik dan op "luister live".

Dan gaat een popup open die vroeger ook zichtbaar was. Idem trouwens als je de app gebruikt.
Normaal klikten we dan gelijk op de play knop, maar als je linksboven kijkt in die popup zie je balkjes met:
Grand prix radio
Grand prix classics
GPR met live commentaar
en daaronder staat in het blauw "uitsluitend beschikbaar in België".

Als je nu een VPN hebt met Belgisch ip en je klit op dat GPR met live commentaar, dan krijg je live weer het commentaar van Olav.

Zonder VPN kun je het vergeten. Zo gauw je de VPN uit zet schakelt hij ook weer terug op de NL Grand Prix Radio met alleen muziek en af en toe wat commentaar.
Dus helaas heb je wel een VPN nodig.

Overigens strakke en sterke overwinning van Max. Jammer dat Leclerc uit viel.
Maar wel weer geweldig gereden van de "ouwe" Alonso.(Y)
 
Als Red Bull afwezig was , dan was het een zeer spannende wedstrijd. Vooral vanaf p3
 
Als Fernando een betere start had gehad was het voor in ook een stuk spannender geweest.
Want die was ook snel.
 
Zonder VPN kun je het vergeten. Zo gauw je de VPN uit zet schakelt hij ook weer terug op de NL Grand Prix Radio met alleen muziek en af en toe wat commentaar.
Dus helaas heb je wel een VPN nodig.
Ik heb begrepen dat er ook een app is. En in tegenstelling tot een online stream mag een app wel in de gehele EU beschikbaar zijn volgens de wetgeving.
 
Ik heb begrepen dat er ook een app is.
Ja dat meende ik ook begrepen te hebben. Echter ik kon alleen de bestaande app vinden. Deze maakt verbinding met grandpixradio.nl en er was geen manier om naar de Belgische versie te luisteren.
Zelfs niet als ik daar op dat juiste knopje drukte wat ik op de PC ook kon en wat daar met VPN wel werkte. Dat werkte dus op de app ook niet.

Misschien dat er iets mis gegaan is of dat de app niet aangepast is geworden, geen idee. Vooralsnog heb ik geen andere app gezien.
Hopelijk wordt dat binnenkort gefixed want ook ik meende begrepen te hebben dat er op een app geen beperking mocht zitten. Echter de radio stream komt niet van de app maar via de app wordt je naar de website geleid, wellicht is dat de oorzaak dat ze het toch niet geriskeerd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Net een stukje binnen gekregen via de Feeds, ook een verhaaltje over de radio.
Daarin wordt ook de VPN mogelijkheid aangegeven om te luisteren naar de Grand Prix Radio.
Ben het met onze pitreporter eens. Pure pesterij en dat gaat echt geen nieuwe leden trekken voor Viaplay, dus waarom zo handelen en zelfs klanten pesten?
 
Twee control units afgeschreven? Phuuu... vind het wel zonde want hij was al uitgevallen.
 
Ik wist het gewoon, ze waren zo enorm aan het twijfelen op TV maar ik zei meteen al tegen mijn vrouw dat het een top3 ging worden, plek 3 of 2 en dat het me ook niet zou verbazen dat het 1 zou worden.
Het is dat Perez nu ook goed bleef rijden en zijn auto ook, dus die is zeker verdiend 1ste geworden! Mooie overwinning!

Niet dat ik nu zo'n overdadige Max fan ben want hij kan behoorlijk arrogant zijn, maar hij heeft toch wel weer een geweldige race gereden. En zeker ook de winnaarsmentaliteit op het eind, dat hij wilde weten wat de snelste tijd was en hem gezegd werd dat zij daar niet mee bezig waren, maar hij wel zei hij... en ja toch echt weer mooi dat hij er dan toch in die laatste ronde die snelste tijd nog uit kan halen.

Bijzonder jammer van Alonso, echt onsportief van de FIA om na de wedstrijd nog 10 strafseconden te geven.
Gegarandeerd dat er weer gezeik van Mercedes achter steekt, want ik ben het helemaal met Olav eens die nadien in de nabeschouwing in het Ziggo sportcafe zei dat het gewoon niet meer normaal was om er 32 ronden voor nodig te hebben om te bedenken dat er straf moet komen en hoeveel. Dat hadden ze eerder moeten bekend geven, zelfs commentators wisten er niets van en hoorden het via boordradio dat er misschien iets was.
Ik durf er goud om te verwedden dat dit weer door die Mercedes jankers komt. Met name die Toto cry Wolf.:(

Net als crybaby. Wil nu weg omdat ie geen winnende auto heeft, de hypocriet. Want van Max zei hij dat die alleen kon winnen als hij een winnende auto had. Nou "vriend" jij klaarblijkelijk zelf ook. En Max deed het ook nog met en langzamere ouder 2 jaar terug!!
En nu zat zelfs Russel met dezelfde auto voor Hamilton, net goed. Als je zo'n goed chauffeur bent, dan moet je ook Russel voor blijven kerel en anders niet janken.

Anyway, geen idee wat jullie er van vonden, maar ik heb genoten, juist omdat Max moest werken voor zijn geld en niet de hele race vooraan gereden heeft.
 
De FIA heeft niet op zitten letten. Mercedes had ruim 20 ronden later , op het laatste moment dus, protest aangetekent.
De auto van Alnonso zou zijn aangetikt tijdens de 5 seconden tijdstraf, Dit schijnt dus niet te mogen maar in het regelement staat het volgende:

54.4 C in de regulations :

Whilst a car is stationary in the pit lane as a result of incurring a penalty in accordance with Articles 54.3a) or 54.3b) above, it may not be worked on until the car has been stationary for the duration of the penalty.

Aangezien er binnen de tijdstraf niet aan de auto gewerkt werd, ben ik dus benieuwd wat het vervolg gaat zijn van dit verhaal.
 
Ondertussen heeft tante Til met haar roze verf gespeeld en heeft Alonso zijn 3e plaats weer terug:


pmn6HS3bvq4rvcdo9xRN5i4C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mercedes had ruim 20 ronden later
Zie je? Ik wist het! Die kloothommels van Mercedes weer... kon ook niet anders! :devilish2:
Echt het, ik vind dat er nieuwe regels moeten komen en dat als zo'n team wil protesteren zoals Toto (Cry) Wolff nu weer gedaan heeft, dat dit binnen 5 ronden moet gebeuren of zo en dat als dit na 20 ronden gebeurt dat het te laat is en niet meer in behandeling wordt genomen. Bah wat een zeikbak is die Wolff. 😡

Maar, gelukkig voor Alonso, fijn om te horen dat de zaak weer is terug gedraaid na protest van zijn team. Geweldig! 🥉(Y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Mercedes probeert via de politiek aan punten te komen, in plaats van te racen en een goede auto te bouwen.
Daarbij laat hun wannabee 'goat' ook behoorlijk wat steken vallen.
 
Leuk dat verschillende commentaar, ik wist namelijk 10 ronden voor het einde al dat Mercedes bij de FIA had nagevraagd of Alonso' s penalty wel goed was uitgevoerd.


Sky UK commentaar op F1TV Pro
 
Ik had alleen een vermoeden.
Dan heeft die Sky UK commentator een goede ingang gehad, waarschijnlijk omdat Hamilton een Engelander is en bij Mercedes rijdt dat ze het daar eerder wisten.

Hoe dan ook, verandert niets aan mijn mening, bijzonder ontsportief weer van Mercedes en veel en veel te laat ingediend.
 
Ik dacht ook dat er op een app geen extra bepalingen zit qua grensgebied, maar ik denk dat de mannen van GrandPrixRadio het wel goed hebben uitgezocht.
 
Ik denk ook wel dat ze het goed hebben uitgezocht. Vermoedelijk is die VPN nog nodig omdat de presentatie niet door de app wordt gedaan, maar gekoppeld wordt naar de live uitzending op de website en dat is dus andere koek.
Als het geluid nu door de app zelf gestuurd zou worden zou dat vermoedelijk anders zijn geweest.
Ben best eens benieuwd hoeveel "Belgen" er opeens luisteren naar die livestream. Ik ben in elk geval elk F1 weekend in België op "bezoek". :biggrin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan