F1 Silverstone

M

mapoule

Een interview met Eddy Irvine (Ik hoop B T verstaat duits)

In den Augen von Eddie Irvine hat David Coulthard die Weltmeisterschaft sowieso schon verloren: "Michael kann man nur in einem besseren Auto schlagen, aber auch wenn der McLaren besser ist, so ist er nicht gut genug, um den Unterschied zu Michael wett zu machen", so der Ire im 'Sunday Mirror'. "Ich habe schon von Anfang an nicht daran geglaubt, dass David Coulthard Weltmeister werden kann. Ferrari hätte niemals ein ausreichend schlechtes Auto gebaut. DC spielt nicht in der gleichen Liga wie Michael. McLaren hat in der Vergangenheit Weltmeisterschaften gewonnen, weil sie ein viel besseres Auto hatten. Coulthard war nicht schnell genug, wenn er es hätte sein sollen. Das hat nichts mit Glück zu tun, das ist eine Tatsache."

Dass sich David Coulthard in diesem Jahr zu einem besseren Fahrer entwickelt hat, glaubt Irvine nicht: "Er hat sich nicht verbessert, Häkkinen ist zurückgefallen. Er braucht ein besseres Auto, um Michael zu schlagen. Wenn man nicht in einem besseren Auto sitzt, kann man nicht sagen, dass man Michael schlagen wird. Das ist schrecklich und ich sage das gar nicht gerne, aber so ist es nun einmal."

Fabian Hust

greetz

mapoule.

 
1. De "gelukscurve" van Michael moet nu toch onderhand wel eens zijn maximum bereikt hebben. Het is alleen te hopen dat anderen hiervan kunnen profiteren...

2. De Ferrari is allround de beste auto op dit moment. Dat is jammer voor McLaren maar als "magic Hakki" het pechduiveltje verdrijft kan het nog leuk worden.

3. Coultard is een degelijke coureur maar heeft niet dat beetje extra...

4. Irvine staat gewoon graag in de belangstelling, hij kreeg het nog niet voor elkaar in de zelfde auto, dus laat hem zijn mond houden en zich op Jaguar concentreren. Werk zat dacht ik...

Ik hoop dat we met z'n allen op het puntje van de bank zitten dit weekend (i.p.v. geeuwend naar het klokkie kijken zoals de afgelopen twee races) en we weer eens een verrassende uitslag zien. :biggrin:

Iemand ook al geruchten gehoord dat Hakki overweegt om te stoppen aan het einde van het seizoen? :sad:

 
Ik versta zeker Duits, maar ben het er niet mee eens, in een even goede auto zou Coulthard het kunnen. Wel ben ik het met Irvine eens dat Coulthard nog niet in de klasse van Schumi zit, maar dat Hakkinen daar wel in zit.

Het loopt echter niet echt lekker met McLaren en voor Hakkinen is het al te laat.

Overigens.... Valt me op dit soort uitspraken te horen van een Irvine, die ze eerst zelf ook gedaan heeft toen ie nog bij Ferrari reed en het dus met een snelle en goede wagen ook niet kon waarmaken.:)

 
Dienstag, 10.07.2001 - 14:40 Uhr (Quelle: dpa)

Häkkinen-Manager: "McLaren-Vertrag für nächstes Jahr"

München (dpa) - Im Rätselraten um die Zukunft von Mika Häkkinen hat sein Manager Keke Rosberg auf vertragliche Verpflichtungen des zweimaligen Formel-1-Weltmeisters verwiesen. "Er hat einen McLaren- Vertrag für kommendes Jahr. Und Panis hat einen bei BAR", sagte Rosberg der Tageszeitung "Die Welt" zu den Spekulationen um einen möglichen Rücktritt Häkkinens zum Saisonende.

"Es würde mich sehr wundern, wenn eine Zeitung früher von Mikas Rücktritt erfährt als ich", sagte der finnische Weltmeister von 1982 weiter. "Auto Bild motorsport" hatte berichtet, Häkkinen höre zum Saisonende auf und werde bei McLaren-Mercedes durch den jetzigen BAR- Piloten Olivier Panis ersetzt. Mercedes-Motorsportchef Norbert Haug hatte dies als "reine Spekulation" bezeichnet.

Haug glaubt offenbar trotz der Pechsträhne von Häkkinen weiter an die Motivation des Finnen. "Das Tolle an ihm ist, dass das eben seine Moral nicht bricht. Er hat sehr viele gute Rennen und lange Erfolgsphasen gehabt in den letzten Jahren und die will er wieder, das sagt er mir", sagte der Mercedes-Motorsportchef in einem Interview der Münchner Tageszeitung "tz". Er glaube, dass Häkkinen "jetzt ganz befreit auffahren" könne. "Und wenn wir ihm das technische Paket liefern, dann kann er zeigen, dass er gut, schnell und siegreich ist. Ein Weltklasse-Fahrer wie er verlernt nicht, was er einmal gekonnt hat."

PS Ik hal dit van Duitse sites,want in Vlaanderen is blijkbar weinig interesse over het F1 gebeuren.

mapoule.

 
BRON: Formule 1

==================================

Mika Hakkinen rijdt volgend jaar gewoon voor McLaren. Dat heeft de Fin gezegd bij aankomst op circuit Silverstone. Hij reageerde ondubbelzinnig op vragen over zijn vermeende pensionering. "Geen enkele kans. Ik treed in geen enkel geval terug", was zijn boodschap.

Zondagavond schoot ineens het bericht dat Hakkinen zou stoppen met Formule 1 over de wereld. De Fin vernam het bericht zelf ook uit de pers. "Niemand heeft mij iets gevraagd. Dat had toch eigenlijk wel gemoeten", meent Hakkinen. Hij zegt nog altijd hoog gemotiveerd te zijn. De onderhandelingen over een contractverlenging zijn volgens hem in volle gang .

Door alle commotie over zijn contract, bleef een ander belangrijk nieuwsfeit onderbelicht: Hakkinen heeft ook gezegd dat hij zijn teamgenoot David Coulthard gaat steunen in de strijd om het wereldkampioenschap. Met negen punten uit tien wedstrijden is hij zelf kansloos voor de titel. "Maar als de mogelijkheid zich voordoet, zal ik ook proberen om zelf te winnen."

Mercedes-directeur Norbert Haug toont zich enthousiast over de vechtlust van Hakkinen. "Het geweldige aan hem is dat alle tegenslagen zijn moreel niet breken",stelt hij in de Duitse krant Die Welt. "Hij heeft in de afgelopen jaren veel goede races gereden en succesgolven meegemaakt. En dat wil hij nog steeds." De Mercedes-baas wijst er verder op dat Hakkinen nu bevrijd van prestatiedruk kan rondrijden. "En als wij hem het juiste technische pakket leveren, dan zal hij weer laten zien hoe snel hij is. Een coureur van wereldklasse verleert immers niet wat hij heeft beheerst."

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Goede zaak, go Mika!

 
Wat er toch al negatief over je geschreven moet worden om weer eens een beetje in de picture moet staan. Net als "Grossmaul"" Irvine moet Hakinnen met negatieve berichten in de pers opduiken omdat deze 2 talenten het op de baan blijkbaar niet kunnen waarmaken.

Was het jaar 1996 (Canada en de verloren krukas) niet het begin van een nieuwe Ferrari euforie met een kersverse wereldkampioen die kwam van het, met succes verwende Benneton team? Een team als Benneton van nul naar wereldnivo, Ferrari van minder dan niks naar weer een top-team. Telkens duikt hier weer een naam op, juist diegene kan het allemaal wel waarmaken (met vallen en opstaan)............................ FORZA SCHUMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grtz Mike The Bike

 
Volgens mij is de enige tegenstrever van Michael Schumacher geen piloot maar de ontwerper

en designer Adrian Newey.

In 1992 was Nigel Mansel met een van Newey ontworpen auto werldkampioen,in 1993

Alain Prost met een model dat de Brit ontworpen heeft.

1994 en 1995 was het Schumacher met Beneton, 1996 en 1997 Hill en Villeneuve met een

Williams ontworpen door Newey. Opvallend als deze naar Mc Laren wisselde Häkkinen op

zijn gemak twee mal wereldkampioen werd.

Een feit is,dat Michael Schumacher veruit de beste piloot van de laatste tien jaar is.

Wat voor bevrediging is het kampioen te worden met een bolide van stardesigner Adrian Newey welke van Prost, Hill en Villeneuve een, en van Häkkinen twee Kampioenen maakte ?

Met zekerheid kan dit minder bevredigen als Michael, die met Benetton en darna met Ferrari

het ultimatieve doel altijd in een onderlegen voertuig bereikt heeft.

Zolang men niet Schumacher is, kan men zonder Newey-auto niet winnen.

mapoule

 
Hakki was toch wel rap op de vrijdag. Hopelijk gaat ie er in de kwalificatie weer een ouderwets lekker voor zitten.

Jos doet vast een regendansje voor zondag, ik doe mee, wie volgt... :biggrin:

 
Ik dans de hele dag al,schummi is de beste coureur,maar ik wou verstappen wel eens zien in een ferrari,

Heeft er verder nog iemand ervaring met 300km per uur op een motor of auto in real life [gaat wel echt heel hard]

:biggrin:

 
@Hayabusa!

Op een Hayabusa en een Blackbird op de A61 Venlo ri Koblenz.

Maar in het dagelijks leven verplaats ik mij op VTR1000 (honda uiteraard)

Grtz Mike

Enne McLaren snel tijdens de eerste vrije training dat heb ik al eerder gezien dit seizoen. dus..........

 
Leuke naam !!haha

ik heb natuurlijk een hayabusa,hoe hard heb je gereden op die hayabusa?

Wel een verschil he ,die acceleratie is 1 blaast naar zen top...:biggrin:

 
Schumi heeft weer een bekeuring aan de broek , de baan was nog niet officieel "nat" verklaard , en hij reed al met regenbanden :)

Ach hij zal het niet voelen in de knip , die 6000 piek .

 
Iedereen kon toch zien dat het regende! Waarom dan een officiele nat verklaring! Oh Oh die regeltjes toch!

Als de zon schijnt dan hoeven we toch ook niet te wachten tot het KNMI verteld dat we in de zwembroek naar buiten mogen.

Grtz Mike

 
Tjonge jonge wat zijn we weer Schummi achtig bezig op dit forum.

Zeker vergeten hoeveel geluk en cadeautjes deze man dit seizoen heeft gekregen.

Als Hakkinen dit seizoen niet zo vaak was uitgevallen ( overigens alle keren buiten zijn schuld en geen rijdersfouten ) Had Schumacher een zware tegenstander aan Hakkinen.

Nou ik wil straks nogwel eens zien tijdens de race wie er wint, want dat kon Hakkinen ook nog wel eens zijn, maar we zien het wel.

Wat motoren betrefd is er voor mij maar een, en dat is de Kawasaki ZZR1100, is voor mij al weer de derde.

Dus dat zegt al genoeg hoe ik daar over denk.

Maar straks eerst de race maar eens zien, ik hoop dat dit weer eens een mooie race word want de laatste 2 vond ik niks aan.

Groeten fredje

 
Nogal logisch dat het een "Schumi-achtig"-forum is, over de rest van het veld valt gewoon weg niks te vertellen.

Dat Schumi op pole staat vind ik heel verassend, daar het hier toch het thuis en test-circuit van MC Laren betreft. Dat maakt de schande van McLaren-Mercedes alleen nog maar groter.

Maar ja we zullen zien vanmiddag.

Grtz Mike

 
@SchumiNL (What's in da name?),

:biggrin: Thanx 4 ure clear Vision!!!!! :biggrin:

Grtz Mike

 
Het doet me goed dat Hakkinen Schumacher een paar klinkende draaien om z,n oren heeft gegeven en dat met maar liefst 33.646 seconde.

Als er geen pech of andere calamiteiten aan de auto zijn en het op rijden aankomt is Hakkinen een van de besten, dat heeft hij nu wel bewezen.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Groeten speciaal aan @mike en @schummiNL

fredje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan