F1 vermoedelijk terug bij Ziggo vanaf 2025 (als er niets tussen komt)

Dat zou zomaar kunnen want met een jaarbedrag zit je dan een stuk goedkoper dan per maand betalen.
Dat is een tijdelijke actie vermoedelijk.

Wat mij verbaast is dat dit goede nieuws voor Viaplay nog nauwelijks tot verhoging van de beurswaarde geleid heeft.
Een aandeel Viaplay is wel hoger geworden maar staat nog altijd slechts op 0,79 SEK. Omgerekend € 0,11 per aandeel. :biggrin:

Dus banken... laat die garantie maar vallen inderdaad.
 
Aan de andere kant, nu snel voor 1000 euro aandelen kopen, want de waarde kan alleen maar omhoog!
Wanneer een aandeel 1 euro gaat worden dan heb je 10k in de zak!
 
Daar heb ik over nagedacht toen die directeur opeens aandelen ging kopen terwijl die alleen maar aan het zakken waren. Staat ook nog ergens in de nieuwssectie.
Toen uitte ik ook mijn bedenkingen of dat niet handelen met voorkennis was.
En kort daarop bleek dat C+ opeens een bak geld in Viaplay ging steken. Wat dus die gedachte we ondersteund.

Tja als ik geld zat had, dan gooide ik er echt wel een 1000 euro tegen aan. :)
 

F1-zender Viaplay ziet forse daling abonnementen: bijna een vijfde haakt af​

Aangepast: 41 min geleden1 uur geledenin Financieel
5
STOCKHOLM (ANP) - Viaplay heeft de abonnementen in de eerste drie maanden van het jaar met bijna een vijfde zien afnemen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Max Verstappen bij Viaplay

© ANP / HH
Max Verstappen bij Viaplay
Het is niet de enige tegenvaller voor het Zweedse streamingplatform, dat onder andere verantwoordelijk is voor de Formule 1-uitzendingen in Nederland. Ook de schulden en stijgende kosten drukken op de financiële resultaten over het eerste kwartaal.

Kapitaalinjectie​

Eerder dit jaar werd Viaplay nog van faillissement gered met een kapitaalinjectie van 229 miljoen Zweedse kronen in ruil voor aandelen. Daardoor komt de nettowinst nu uit op 605 miljoen kronen (omgerekend 52,8 miljoen euro), maar met de dagelijkse bedrijfsactiviteiten lijdt de streamingdienst een verlies van 473 miljoen kronen.
Bekijk ook:
Trekt Talpa kwakkelend Viaplay uit het slop? ’We willen geld verdienen’
Als reactie daarop verhoogt Viaplay de prijzen van de abonnementen en is het van plan om de schulden af te lossen. Aan het einde van het afgelopen jaar stond nog een schuld van bijna 5 miljard kronen uit. Deze is inmiddels teruggebracht naar ruim 500 miljoen kronen.

bron: de Telegraaf
 
Het is een zootje. Ze zijn alle kanten uit aan het springen om het goed te krijgen. Want ze wilden ook geen jaar abonnementen meer. Maar om nog te proberen wat mensen te krijgen bieden ze nu dus een 3-tal weken jaar abonnementen met korting aan.

Ze willen daarnaast ook nog account sharing gaan tegengaan.

Dus ik zou iedereen willen adviseren die nog twijfelt over waar de F1 te gaan betalen, een abonnement bij F1 pro te nemen, zit je feitelijk ook nog een heel stuk goedkoper dan bij Viaplay.
 
, zit je feitelijk ook nog een heel stuk goedkoper dan bij Viaplay.

En dat geloof je , ik verwacht dat F1 pro ook flink in prijs gaat stijgen.

De prijzen zijn dit jaar al gestegen van 7,99 euro per maand naar 11,90 euro per maand terwijl een jaarabonnement van 65 euro naar 95 euro ging
 
En dat geloof je
Ja dat geloof ik. Om twee redenen.
1.) De prijzen zijn al flink gestegen, dat gaan ze niet 2x per jaar doen.
2.) Bij F1 Pro krijg je alleen F1, bij Viaplay meer sporten dus die kan dan ook duurder zijn dan F1 Pro die je er dan wel gratis bij krijgt.
Maar als je in de andere sporten wat ze bieden niet geinteresseerd bent, zit je dus zowel per maand alsook per jaar nog altijd een stuk goedkoper.
 
En dat geloof je , ik verwacht dat F1 pro ook flink in prijs gaat stijgen.
Ik kom er op terug, ik ben van mijn geloof af gestapt.
Ze hebben dus wel degelijk de prijzen 2x verhoogd. Want wat jij schreef die prijsverhoging naar 11,50 en naar 95 voor een jaar, dat was de eerste.

De tweede is dat je nu geen jaar abo meer kunt nemen op F1 TV Pro voor 95 euro. Die optie is gewoon weg.
Het is ofwel 11,50 per maand of doe maar de combinatie met Viaplay, daar maakt F1 TV nu ook reclame mee dus kun je er wel zeker van zijn dat die deal rond is.

Ondanks dat zit je met die 11,50 p/m nog steeds goedkoper dan 17,50 p/m bij Viaplay maar door het verwijderen van dat jaarabo is dus wel de prijs nog een keer van 95 naar 138 euro per jaar gestegen.
Het wordt hoe langer hoe gekker.
 
Black Tiger zei:
nog altijd slechts op 0,79 SEK. Omgerekend € 0,11 per aandeel. :biggrin:
@Black Tiger De waarde is niet onder de 0,60 euro geweest, misschien een omrekenfoutje vanuit de kroon.
Desalniettemin is het aantrekkelijk om nu wat aandelen te kopen, zoals Dr. Z. al aangaf.
IMG-1877.png
Een aandeel Viaplay is wel hoger geworden maar staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Nummer 10, ik durf er geen geld op te zetten, hooguit nog een jaar en dan is die tent failliet.

B.
 
Tja... dilemma en net als alles blijft het een gok. Het aandeel staat al een tijdje op 60 cent en wanneer de bankgarantie er komt dan kan het aandeel wel weer in de dubbele cijfers voor de komma terecht komen.
...lukt het niet dan is het geld op, of op zijn meest gunstigste geval gehalveerd.
 
De waarde van één aandeel is inmiddels 0,06 euro. Of 0,65 SEK.
Ooit was het aandeel 300SEK of omgerekend 25 euro. (globaal) en ik verwacht niet dat dit aandeel weer op het oude niveau komt met het gepruts van Viaplay. (ViaPay als bijnaam)
Ik denk dat Boets gelijk gaat krijgen, die toko gaat failliet.
 
@Nummer10 Ik gebruikte daar een tooltje voor en ik had het echt wel juist, geen omreken probleem.
Want 0,79 SEK is 11 cent en inderdaad is ie inmiddels verder gezakt! :)
Ik hoop dat Boets gelijk krijgt, is het gelijk afgelopen met die onzin.
Echter als ze het nog een jaar volhouden ben ik bang dat ze terug beter kunnen worden i.v.m. die F1 rechten in 5 landen. Want dan krijgen ze dus ook klanten van die andere landen erbij.
 
Wanneer is de uitspraak van de bank? Even in de gaten houden... :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan