fat 32

Satrat

Jr. Member
Lid sinds
20 aug 2002
Berichten
149
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Nog ff een vraagje....heb net mn pc-tje geformateerd en nu staat alles weer op Fat 32...Ik wil het graag weer naar NTFS zetten maar moet dat perse met partionmanager of kan het ook anders???

De Satrat
 
Ik weet niet of dat je alweer alles hebt geinstaleerd, maar als je bijvoorbeeld xp-home installeerd dan krijg je de vraag tijdens het instalatie proces of dat xp je schijf naar fat-32 of ntfs moet converteren.
Ik heb voor jou gemak ??n en ander even opgezocht en hier weggezet...

Dit staat in de help en ondersteuning:


Een volume naar NTFS converteren vanaf de opdrachtprompt.
Open Opdrachtprompt.
Typ de volgende opdracht in het opdrachtpromptvenster:
convert stationsaanduiding: /fs:ntfs

Als u bijvoorbeeld convert D: /fs:ntfs typt, wordt station D: geformatteerd met de NTFS-indeling.

Opmerkingen

U opent de opdrachtprompt als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.
Met deze opdracht kunt u FAT- of FAT32-volumes converteren naar NTFS.

en dit bij deze link:

http://forum.faqman.nl/messages/7/43928.html?1063868608

Je kunt converteren mbv het convert commando, hierbij blijft de Data gewoon behouden.
Kies start>uitvoeren en type op de commandprompt de volgende opdracht convert x: /fs:ntfs en druk op enter.
(x: vervangen door de Driveletter van de partitie die je wilt converteren naar ntfs)
Het converteren zal direct beginnen of nadat je de PC opnieuw hebt opgestart.
Maak voor de zekerheid toch maar een Backup van de Data die je echt niet kwijt wilt raken, je weet tenslotte maar nooit.

Maar als je toch partitionmagic hebt, waarom daar dan niet mee?

Succes.
 
Hoi Freggel 1....bedankt voor alle moeite...ga het morgen ff veranderen. Ik moet de vraag tijdens de installatie wel over het hoofd hebben gezien

groet van de Satrat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan