Fausto en Nokia Mediamaster 9500

S

sat99user

Heb 2 e hands een Nokia Mediamaster 9500 gekocht.

Daar heb ik een seasons interface in geplaatst (ird emu 9600N1 8Bit 150 vert ook andere instellingen geprobeerd )

Dan zie ik diverse malen een ATR voorbij komen maar verder niets (geen COCO etz)

De IRDETO2 kaart werkt wel gewoon.

Dus maar een nieuwe firmware (DVB2K Wanissa) en cam software geplaatst (AMON 54)

Helaas nog steeds hetzelfde in Fausto , cam nu wel freecam (Mezzo werkt met fun kaart)

Kan iemand mij op weg helpen om Fausto aan de praat te krijgen???

Wat is nu nog de beste software voor deze box DVB2000 Open Source Version 1850 ?

Bij voorbaat dank .

 
Hoi Sat99user, welkom op Satellite Fun.

Phew... die Nokia 9500 is zwaar verouderd maar voor bepaalde zaken best nog wel bruikbaar.

Misschien kun je echter aangeven wat je precies ermee wilt bereiken/zien, welk pakket bijv. opdat men beter antwoord kan geven op je vraag welke firmware het best geschikt is.

Als het goed is hebben we hier op het forum nog wel een paar Nokia liefhebbers. We kunnen echter niet over funkaarten en keys praten, dat is tegen onze regels (klik).

 
@ Black Tiger ,

Dat de Nokia verouderd is ben ik mij van bewust maar lijkt mij toch nog leuk speelgoed.

De Seasons heb ik inmiddels lopen voor 90% , Het probleem is dat je bij de nokia de voeding voor de max232 niet uit het kaartslot mag trekken.

Ik heb nu pin 1 van de modem connector gebruikt, alleen blijft hier helaas in standby ook spanning op staan.

Het Nederlandse irdeto2 pakket 0622 werkt nu prima met de seasons.

Helaas krijg ik Cryptoworks vragen niet door 0D0504 en 0D0510 ORF en Austria Sat.

Met dezelfde season interface en een losse irdeto freecam in een andere ontvanger werkt het wel.

Hopelijk zijn er nog Nokia liefhebbers die het wel voor elkaar hebben en mij laten weten hoe.

Inmiddels "DVB2000 Open Source Version 1850" in de box!

 
Ik heb nooit met Fausto gewerkt , maar ik denk dat de 54p cam het probleen voor cryptoworks is .

Ik heb nog wel lege eproms liggen en kan ze ook proggen als je maar weet met wat .

welke spanning heeft die season nodig , kun je niet de 12v aansluiting achterop de nokia gebruiken ? deze kun je configureren zodat hij in stb uit staat .

Waarschijnlijk is er ook een optie ( 6 V en 12 V) te vinden in het scart menu

 
@trust,

Bedankt voor het meedenken.

Seasons spanning is gewoon 5V , De nokia gaat continu resetten als de stroom uit de cam te groot is.

Ik heb dit inmiddels opgelost door een 82 ohm weerstand in de voedings lijn (4v is ook genoeg!).

Verder wat eproms geprobeerd :

Amon54Samy01.bin van 4-1-2003 1e geprobeerd ,irdeto ok, via en seca ok cw geen EMC.

AllSas2.1.bin van 17-7-2001 werkt bij mij totaal niet.

AllSas2.2.bin van 17-7-2001 ook ok Behalve Cryptoworks.

ALLSAS43A.BIN van 21-6-2003 ook ok Behalve Cryptoworks.

metro-seca3.nocut.bin 12-8-2009 laat ontvanger vast lopen op alle encrypted kanalen (werkt vermoedelijk alleen met seca kaart) .

Dus helaas geen versie gevonden die Crypto EMC doorgeeft .

Kan zelf eproms programmeren , heb dan wel geen plcc versie maar heb een verloop gemaakt naar dip.

Inderdaad Sathobby houd je van de straat nokia was in originele staat met c+ software en loader.

Ook geen voetje in de cam.

 
Ik heb een hele lijst cam-files (Ulster , lamer , 4.1 conax ,magic v.1 enzv )

als je wilt kan ik je die mailen .

 
@ trust ,

Ja Graag , heb je een prive bericht gestuurd met mijn E-mail aderess.

 
Je email adres is ook gewoon te zien als men op je naam klikt, zo makkelijk kan het.;)

Het is wel leuk om te zien dat er toch nog mensen bezig zijn met deze enorm leuke hobby. Het loggen met o.a. Voyager en de Season interface vond ik vroeger altijd een van de leukste dingen om te doen.

En dan mag de Nokia 9500 wel verouderd zijn, maar voor dit soort dingen is hij nog uitermate geschikt. En als je geen HD hoeft te kijken is hij ook nog goed als ontvanger te gebruiken.

 
@trust

Bedankt!!

Lammer.bin=Ulster.bin Verder reargeren de meeste als amon5_4.

Titan.bin , magic en 41-connax.bin zijn ongeveer gelijk en werken met Fausto en Season Prima.

De originele Irdeto2 kaart geeft met deze files helaas geen beeld (kaart info is wel ok) , dus ik moet kiezen of kaart of season.

@all

Heeft iemand nog een firmare op bazis van V2.00.0 Beta 5 (zeker niet beta 8 Record niet ok) met EMC menu?

Liefst auto maar handmatig is ook ok.

Dan graag in mijn E-mail bakje.

Ook zou record software voor LINUX prettig zijn,dus als je die hebt dan graag in mijn e-mail box (B.V.B grab version 1.31 of von peter's grab fuer linux)

Ook zou ik graag Liveplay (windows) proberen.

Helaas zijn veel links niet meer in gebruik dus is het nu moeilijk deze software te vinden op het net.

Bij voorbaat dank .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan