Ff wachtuh!!!

Zoiets heb ik ook gehad @janblues, alleen toen hij een keer warm aan het worden was, en ik binnen bezig, hoorde ik een harde knal.

1 van de 2 losse stenen die in dat ding lagen was stuk geklapt door de hitte, en de schoorsteen opengescheurd. :stupid:  

 
Pizza uit een restaurant vind ik ook niet lekker.
Dan ben je toch nog niet bij een goede echte Italiaan geweest want ik heb nog geen zelfgemaakte pizza gegeten die lekkerder was.

Nja... behalve dan die van mijn voormalig Italiaans schoonbroer. ;)

Een op hout gestookte oven is een beter verhaal lijkt me. Maar men kan niet oordelen voordat men geproefd heeft dus ik zal me t.z.t. na de corona crisis eens tot freggel1 moeten wenden om een deskundige proeving te doen. :biggrin:

 
Je weet dat je welkom bent BT. ;)  

Ik zit alleen nog te denken of ik dit jaar nog de jaarlijkse BBQ kan doen? Want dat is helaas nu nog onzeker,

en heb het er met mijn maatje B. al over gehad. 

De volgende Pizza die we gaan bakken is een calzone.

En janblues, wij hebben hier ook een Italiaans restaurant, en daar kan ik nog niet tegen op boksen met mijn pizza's.

 
Wij hebben hier ook een echte Italiaan en het is er vaak druk.

Dus ik kan ze daar ook halen.

Jullie wonen wat ver weg anders zou ik zeggen kom eens proeven.?

Een stenen oven moet je wel heel langzaam opstoken freggel.

We stoken hem soms al een dag van te voren langzaam op.

 
Jan, dat je langzaam op moet stoken weet ik wel, in mijn jeugd heb ik nog in een bakkerij gebeunt waar zo'n oude houtoven stond, lekker met van die mooie tegeltjes aan de voorkant die er telkens afklapte. ;)  

En dan was het met de producten beginnen die op de warmste temperatuur gebakken moesten, en daarna langzaam naar de "koudere' taarten en cake's .

Ach het is leuk om te doen, en ik wou bij de gas BBQ ook weer een houtskool.

 
dit jaar nog de jaarlijkse BBQ kan doen?
Ik denk dat ik dit jaar sowieso Brabant niet in ga zolang die Corona zaken niet significant echt minderen.

Jullie wonen wat ver weg anders zou ik zeggen kom eens proeven.?
Een zelfgemaakte pizza bij jou zou ik zeker eens willen proeven. ? Helaas inderdaad ietwat ver weg en dan ook nog altijd het corona probleem.

 
Hier in de provincie valt het gelukkig mee.

Bij ons in het dorp 6 personen die het hebben gehad.

Mijn dochter ook maar ze heeft ons gelukkig niet besmet.

Ik denk dat ik nu ook al 7 weken het thuis ben.

 
In Groningen hebben ze een viroloog die tegen de regels gelijk is gaan testen en die de mensen aanraad in de provincie te blijven ze hebben het niet en dan blijft het ook weg.

Maar in mijn woonplaats Amersfoort 130.000 inwoners 175 besmet geweest 7 overleden.

Maar waar Jan woont Loppersum is genoeg narigheid geweest met de aardbevingen nu krijgt Brabant de grote klappen  die zijn in veel gevallen dodelijk.

Laat ze maar snel iets vinden dat die narigheid ophoud.

 
Almelo : 72500 inwoners

Aantal in het ziekenhuis opgenomen coronapatiënten: 22

Geregistreerde besmettingen: 88

Geregistreerde overledenen: 9

Toch wel  10% van aantal besmettingen overleden.  

Geen reden om de vlag uit te hangen

 
Laatst bewerkt door een moderator:
We raken een beetje "off topic" 

De volgende wordt een mini calzone, een "aangetrouwde" neef van mijn gaf vorige week een goed voorbeeld...

Hopelijk met Moederdag, maar dat hangt van de jeugd af. :biggrin:  

Hij heeft jarenlang een restaurant gehad in Rijsbergen, het Ruiterhofke.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, volg dat voorbeeld maar niet want dat ziet er op geen enkele wijze uit als een calzone. Het ziet er meer uit als een soort broodjes met ham en kaas er in opgesloten dan als een Calzone. Bij een Cazone zie je ook echt de dichtgevouwen rand en er zit nogal wat in een Calzone.

Ja sorry dat ik wat kritisch ben, maar als het over pizza's gaat kom je aan mijn lievelingsland en dan mag je niet zomaar dingen pizza gaan noemen. ;)

Neem niet weg dat dit ook lekker kan zijn uiteraard.

 
Dit is meer een tussendoortje, want de Calzone die we zelf maken is wel met zo'n rand, en heel veel vulling

dus gewoon een maaltijd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeger moest ik altijd een Quattro Stagioni hebben maar die Calzones zijn later toch mijn favoriet geworden.

Een echt goede Calzone is moeilijk klaar te maken, met name omdat er bijv. ook stukjes paprika in gaan en die worden langzamer gaar/zacht dan de rest van het spul wat er in zit.

Dus meestal worden rauwe paprika's dan wat voorgebakken in een pannetje. Daarnaast is de dichtgevouwen pizza hoger en is het de truuk om hem zo goed te maken dat alle inhoud toch goed gaat is en goed smaakt, maar de buitenkant niet aangebrand raakt.

Met een Calzone worden vaak de echte pizzabakkers en prutsers wel van elkaar gescheiden. :biggrin: De meeste nep pizzeria's (shoarmatheken o.a.) krijgen dit dus ook niet fatsoenlijk voor elkaar en/of de ingredienten komen qua smaak niet goed overeen (teveel tomatensap en/of teveel kaas). Best lastig.

Maar het water loopt me al uit de mond als ik er weer aan denk. Dus zie de foto vol goede hoop tegemoet!

 
Die zien er idd lekker uit.



 
Dat ziet er inderdaad wel smakelijk uit. Ik krijg al honger. ? :maf:

 
Die lijkt een beetje op mijn versie. ;)  

Maar de paprika voorgaren doe ik eerlijk gezegd niet, alles gewoon rauw, paprika/uien/champignons en Spaanse lekker rauw in de Calzone.

De rest natuurlijk Ham, Salami, en verschillende soorten kaas.

Maar dat is dit weekend helaas niet aan de orde, morgen wil de jeugd hier voor ons koken, en as zondag met Moederdag dan maak ik een grote pan met gehaktballen in tomatensaus klaar, lekker soppen met witbrood!!!  

 
en Spaanse lekker rauw
Wat bedoel je hiermee? Wat is dat voor iets?

Verschillende soorten kaas? Hmmz... nja oke, kan lekker zijn. Ik neem aan dat je de champignons ook niet vergeet.

Paprika voorgaren doet niet iedereen, als je van wat knapperig houdt dan hoeft dat uiteraard niet.
Maar het heeft geen haast... de foto komt t.z.t. wel, je hoeft de pizza niet morgen te maken om een foto te plaatsen. :biggrin:

 
Hoi Jongens,

Hier een waar gebeurd verhaal waar ik niet trots op ben:

Ten eerste moeten jullie weten dat er een pizzeria naast mijn stamkroeg zat.

Ik zat op het terras van mijn stamkroeg lekker een Belgisch biertje te drinken; toen kwam de pachter van de pizzeria langs en ik vroeg aan hem: "Heb je ook een lekkere pizza voor mij?" (want ik had geen zin om te koken); hij zei tegen mij: "de lekkerste pizza die ik je wil aanbevelen is er een met zeevruchten".

Ik zei tegen hem: "doe die dan maar".

Een half uur later bracht hij mijn pizza in een kartonnedoos op het terras van mijn stamkroeg.

Het zag er zeer smakelijk uit: een pizza met inktvis, mosselen, tonijn en nog met andere soorten vis.

Mijn makkers uit de kroeg wilde die pizza ook wel zien (ik had er maar 7 euro voor te hoeven betalen).

Toen ik die pizza-doos open deed keek iedereen zijn ogen uit; er was een run op die pizzeria naast mijn stamcafe.

ze wilde allemaal diezelfde pizza en voor dezelfde prijs.

Even later kwam de pachter van de pizzeria naar me toe en hij zei: "wat flik je me nou?" deze pizza was voor jou persoonlijk bedoeld".

Hij heeft dus verlies geleden die avond.

Ik heb daarna die pachter nooit meer gezien en nu zit er een Indonesisch restaurant in.

Had ik me bek maar gehouden.

 
Mooi verhaal. Maar verlies lijden op zoveel pizza's van 7 euro heb ik een beetje twijfels over. Maar hij zal zeker nauwelijks iets of niets aan verdiend hebben dat misschien wel.

Echter als hij die pizza alleen voor jou aan die prijs deed, had ie dat wel even erbij mogen zeggen. Dus eigenlijk zijn eigen schuld.

Als ie maar goed gesmaakt heeft! :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan