Fijne minister zo ga je er om weg met die groningers.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
403
Punten
83
Leeftijd
73
AMSTERDAM - Furieus zijn ze. Op minister Henk Kamp (Economische Zaken) en het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Jurrie Nieboer van de Partij voor het Noorden en Bettie van Veen van Groninger Bodem Beweging (GBB) waren vrijdagavond voor het programma uitgenodigd om te praten over de aardbevingen in Groningen.

Alleen toen Nieboer en Van Veen, een uur voor het begin van het tv-programma, voor de deur van de studio stonden, ging het feest niet door. Minister Kamp wilde, zo bleek, alleen maar met de tafelheren in discussie. Niet met verontruste Groningers. En dus koos De Wereld Draait Door voor de minister en mochten de twee Groningers weer huiswaarts keren. "Dit is werkelijk onbeschoft en ongehoord", foeterde Nieboer.

Het programma heet niet voor niets "De Wereld Draait DOOR"

the matrix;226984 zei:
Het programma heet niet voor niets "De Wereld Draait DOOR"

Maar de minister is er voor wegge lopen.
Oke ook de programma maker hebben een verkeerde keuze gemaakt.

Hier in Baflo is een gezin met een nieuw huis door de beving gescheurd.

Ik heb een strak plan. Laten we in Den Haag naar gas gaan boren!
De minister kan dan misschien (als wij daar dan zin in hebben) met ons komen discussieren over eventuele schade aan het gebouw van het ministerie.:biggrin:

Janblues zei:
Maar de minister is er voor wegge lopen.

[sarcasme]
Onzin.
Die is van de VVD en die lopen niet weg, kijk maar naar de verkiezingscampagnekernpunten (3 x woordwaarde) van die partij.
De minister president die ook van die partij afkomstig is kan het ook niet laten te roepen dat zij nooit weglopen, in tegenstelling tot een andere partij.
[/sarcasme]

Is dat zo erg Janblues?
Ik had niet gedacht dat de DWDD zo diep zou zakken!

Ze laten Kamp als een papagaai zijn liedje kwekken.
Van 11 miljard inkomsten via de aardgasbaten en dat anders iedereen in de kou komt te zitten omdat er niet gestookt kan worden.

Het echte verhaal is dat het aardgasnet pas in de 60-er jaren is gebouwd.
Voor die tijd had men stadsgas met van die grote ronde gascontainers om de druk te houden.
In Zuid-Limburg had men mijngas, en voor de rest was er butagas om te koken en kolen om te stoken.

Bovendien was de aardgasprijs aanvankelijk heel laag omdat de produktie kosten vrijwel nihil waren.
Daarom heeft een toenmalige regering toenmaals besloten om die prijs kunstmatig aan de olieprijs te koppelen.
Sindsdien loopt die in de pas met de olieprijs.

Wat de huizen in Groningen betreft vind ik het logisch dat de staat (of die er voor verantwoordelijk is) de aktuele huiswaarde vergoedt en niet de veilingswaarde ofzo.

Grtz.

De aktuele waarde van die woningen is 0,0 . Wie wil nu een woning kopen in dat kritische gebied die bij de eerst volgende beving beschadigd kan worden.

Dit is voor de bewoners rampzalig, verkopen en elders gaan wonen ?? vergeet dat maar.

Voor de mensen met schade is het wel erg Kilroy want die wordt niet redelijk vergoed.
Wij hebben hem in aug. gevoeld dat was net echt prettig.
We hebben geen schade maar een aantal huizen hier wel.
Sommige huizen zijn onherstelbaar vernield.

Kennen jullie nog het spreekwoord het kalf moet eerst verzopen zijn dan dempt men de put.
Eerst zal een schok dermate schade moeten toebrengen dat we over honderden zoniet duizenden slachtoffers gaan praten, want ik denk dat we hier niet ver vanaf zitten.:[

Och de aktuele waarde is natuurlijk de waarde die op zijn minst bij de EZB staat.

Ik meen zelfs gehoord te hebben dat de verantwoordelijken wettelijk verplicht is om alle schade te vergoeden.
Het lijkt erop dat Kamp weer van alle kanten probeert weg te duiken voor zijn verantwoordelijkheden.
Indien dit zo is zal de Kamer maatregelen moeten nemen.
Maar het kan ook dat de VVD en pvda het weer met de mantel der liefde gaan bedekken!

Grtz.

kan wel zijn dat de aktuele waarde overeenkomt met de OZB bedrag maar zou jij dat er voor geven Mr Kilroy???

the matrix;227003 zei:
kan wel zijn dat de aktuele waarde overeenkomt met de OZB bedrag maar zou jij dat er voor geven Mr Kilroy???

Ik denk het niet.
Maar los daarvan er wordt niet eens meer naar ze om gekeken.
Het aanwezig zijn in de zaal was al te veel.

Weinig verrassend hoor.
Vergeet je niet welke propaganda machine achter dat programma zit ?
Dat heet nog net niet "Pravda".
Als je dat in het oog houdt, weet je gelijk hoe betrouwbaar die "actualiteiten" programma's zijn.

Vandaag alweer 2 aardschokken.

Janblues;227017 zei:
Vandaag alweer 2 aardschokken.

Verhuizen Jan naar een stukje zuidelijker Drenthe of zo zit je ook veilig als er ooit overstromingen komen dat ligt iets hoger.

Ik woon op een terp dus het water is niet het probleem aart.
Verhuizen maar wie koopt mijn huis Henk Kamp????

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan