films afspelen via (offline)netwerk??

S

sara14

hallo,

graag wil ik jullie advies over het volgende..

ik heb de hdd van mn pc gemount en aantal films erop gezet.. nu wil ik een film bekijken maar niet elke keer mijn pc hiervoor aanzetten zodat mijn dm500 de hdd van mn pc kan zien!! wat zou ik hiervoor eventueel voor moetn aanschaffen? extra hardware apparaten ofzo?? of zou het zo ook moeen lukken?

ik heb het volgende aan apparatuur..

dm500+ met laatste gemini image

pc

router

nogal standaard dus..

dm500 is aangesloten op de router..

alvast bedankt voor jullie hulp

Als je niet steeds je pc wilt aanzetten, zul je iets moeten vinden wat kleiner is, wat over het netwerk kan streamen en wat je als externe HD over het netwerk kunt gebruiken.

In dat geval lijkt me een NAS wel een goede oplossing.

NAS lijkt me zeker een goeie optie.. maar eerst zou ik het willen proberen met wat ik op het moment heb.. uuhm... niets eigenlijk, behalve dan de hardeschijf in mn pc. is er geen enkele manier om de HD van je pc te gebruiken zonder dat de pc aanstaat? behalve met een NAS natuurlijk..

Nee, uiteraard niet.

Om dat te doen, zou je je HD van spanning moeten voorzien zonder je PC in te schakelen.

Verder moet je een interface (in echt Nederlands koppeling) moeten maken met je dreambox.

En je 500 heeft geen USB.

Wel een netwerk aansluiting en een serieel aansluiting.

Serieel word wat lastig om die te gaan gebruiken voor filmpjes kijken.

Dus kom je uit op netwerk.

NAS dus.

Pas wel op dat je een echte NAS pakt, en niet een NDAS.

NDAS staat voor Network Direct Attached Storage, en is dus anders als NAS-Network Attached Storage.

Die "direct" betekent dat het apparaat dat je via het netwerk verbindt (je PC dus) software moet draaien om deze schijf te kunnen gebruiken.

Dan is het alsof deze schijf in je PC is ingebouwd (en daar geeft men dan de naam direct aan).

Maar het betekent ook dat de schijf afwijkt van de gangbare netwerk protocollen.

En dus ook dat je dreambox er helemaal niets mee kan.

Waarom dit verhaal ?

Onlangs werd een dergelijk apparaat besproken op een collega board; de eigenaar kreeg het niet voor mekaar om 'm te laten werken op zijn dreambox, ondanks de netwerk aansluiting.

Op dit moment heeft de LIDL een Targa harde schijf in de aanbieding (€129,- ) welke een e-SATA, USB en NDAS interface biedt.

(er staat bij dat ie NDAS powered is)

Daarmee is 'ie ongeschikt voor een dreambox met alleen een netwerkaansluiting.

Ik weet niet zeker of NDAS per se een standaard netwerk verbinding uitsluit, maar dat lijkt me wel waarschijnlijk.

En dat ding (ander merk en type) dat elders besproken werd, sloot het in ieder geval wel degelijk uit.

Conclusie:

NAS is the way to go.

Niet NDAS of whatever.

Let dus op als je goedkope externe HD's met netwerkaansluiting aantreft !

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan