films afspelen via pc naar DB500

S

sara14

heb sinds een paar dagen db500 gehaald :) wat ik eigenlijk als eerste ermee wil doen is films via het netwerk erop afspelen dus niet streamen als het mogelijk is... ik wil namelijk dat de pc uit staat terwijl ik mn film bekijk.. ik ben namelijk erg milieubewust!! (of dat ding maakt gewoon een pokkeherrie:biggrin:)

dit is wat ik tot nu heb gedaan:

aan netwerk gehangen, gemini erop gezet, geflashed. tot nu toe is alles goed gegaan..

maar nu weet ik niet hoe ik eigenlijk verder moet... moet ik nog andere software of tooltjes installeren ofzo??

als jullie zo vriendelijk willen zijn om een soort van stappenplan voor me te maken:biggrin: dan zoek ik wel uit hoe dat gedaan moet worden!!

thnx guys

sara14 added 166 Minutes and 19 Seconds later...

ben er al inmiddels uit hoe dat moet maar nu stuit ik tegen het volgende probleem... ik heb wel beeld als ik een .vob file afspeel via pc naar dreambox maar geen geluid!! is er een toepassing wat ik moet veranderen??

dit is de link wat ik heb gebruikt.

http://www.rmikes.nl/smftp/index.php?PHPSESSID=3a062b7a83b614c4522ba0e8d9ba6cdd&page=20

Laatst bewerkt:
Hoi sara14, welkom op het satellite FUN board !

Als ik het goed begrijp wil je omgekeerd streamen ?

Dus de inhoud van je pc afspelen op je dream 500 ?

(is het een 500 of een 500+ )

En dan dus die inhoud afspelen maar wel terwijl die pc uitstaat, heb ik dat goed begrepen?

Dan moet je misschien toch nog even wat meer informatie geven over hoe je netwerk in elkaar zit.

Want wat je vraagt is wel mogelijk, maar niet als je netwerk uit niet meer bestaat dan een pc, 500 en een modem/router.

Ik zeg dus niet dreambox, want het ligt aan het model van de dreambox of zoiets kan of niet.

Met name of je in die box een harde schijf hebt, of kunt inbouwen.

In een 500 kan dat dus niet.

Daarom moet je gebruik maken van een externe harde schijf met netwerk aansluiting (een NAS; Network Attached Storage unit).

Maar dan loop ik alweer vooruit op zaken.

Dus wat had je precies in gedachten en wat heb je precies in huis ?

nog even bijwerken :biggrin:

heb net een mp3 afgespeeld via netwerk en heb wel geluid maar met een vob file niet..

ra ra ra hoe kan dat??

sara14 added 11 Minutes and 54 Seconds later...

voor zover ik weet is het geen 500+

tot zover heb je het inderdaad goed begrepen :)

netwerk bestaat ui:

1 pc

UPC modem

Sweetx wireless router

DB500 wat ik op de port van de router heb aangesloten

hoop dat dit genoeg info voor je is :)

sara14 added 1032 Minutes and 19 Seconds later...

niemand die me kan helpen?? :) als het te moeilijk is mag de pc ook wel aan blijven!! als image heb ik trouwens de laatste versie van gemini erop geflashed

Laatst bewerkt:
Kijk eens onder de audio knop.

AC3 (digital) audio is wel te beluisteren via optische kabel.

Grt,

Cor

bedankt voor je uitleg hardstikke bedankt fransje

fransje added 1 Minutes and 39 Seconds later...

bedankt fransje

Laatst bewerkt:
Dus jij hebt een setje achter je Dreambox.

Mooi, dan vliegen de kogels door de kamer bij een mooie film.

Veel plezier Fransje.

Groeten,

Cor

Laatst bewerkt:
Dame en heren, Sara, LNB en Fransje, ik heb even de quotes verwijderd in jullie vragen/antwoorden, om de boel een beetje overzichtelijk te houden.

Gelieve dan ook het post-reply knopje te gebruiken. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan