films vanaf de pc

S

shaggy888

Hoi, ik heb gezocht maar niet gevonden. Dus mijn vraag, is het mogelijk om films vanaf mijn pc(doormiddel van een ftp of stream) via mijn dreambox te bekijken op de tv????????

groetjs remco

Spijt me als ik in de verkeerde forum zit

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar een paar vragen erbij:

De films die op jou pc staan, zijn die van goede kwaliteit?

Of is het iets van divx ofzo...

Als ze van goede kwaliteit zijn waarom niet branden op een herschrijfbare dvd?

Of zit er wellicht een tv-out in jou pc, want dan is het een kabeltje naar de tv vanuit de pc, en kun je ook kijken, in wat mindere kwaliteit wel te verstaan.

Ik weet dat het wel kan, maar kan zo ook niet vertellen hoe. Iemand wel ervaring met dat streamen ? In de webinterface, kun je er het een en ander voor instellen.

Hee bedankt voor jullie reactie.

Ja het zijn goeie kwaliteit films, en ja ik zou ze, en doe dat nu, kunnen branden op dvd. Maar het zou natuurlijk mooi en makkelijk zijn als ik ze via de dreambox kan afspelen. A- scheelt een hoop dvd's, B- techniek is natuurlijk altijd leuk om te proberen.

Ik heb inderdaad de webface al benaderd, en zie een hoop staan. Ben vanalles aan het proberen, maar het lukt me niet.

thxs

remco

Als ik me niet vergis was de dreamboxcpu te traag om divx af te draaien..

:-(

Een zeer goed en goedkoop alternatief is een xbox.

DivX kun je niet afspelen met de dreambox.

Ook niet als ie op de HD staat.

Daarom werd er vermoedelijk ook naar de kwaliteit gevraagd (DivX is per definitie een lage kwaliteit, al is dat niet altijd zichtbaar).

Zou het een .mpg (svcd) filmpje zijn, dan is het andere koek.

Ik vermoed dat de .ts bestanden ook zouden moeten kunnen aangezien dat is waar de box zelf ook mee werkt, maar dat weet ik dus niet zeker.

Overigens kun je dus je HD van je pc mounten op je dreambox en dan zo je dat ding vanaf de dream benaderen.

Dan heb je dus een netwerk drive gemaakt.

Theoretisch zou dat moeten werken, maar als je me nou gaat vragen hoe....

Oook divx is zover ik weet mogelijk, maar dan wel als je op de pc een proggie draaid, die de conversie doet en vervolgens naar je dream streamd. Ik heb echter met geen enkele stream naar de dream ervaring, dus uitleg geven kan ik er niet over. :sad:

Ik heb hier een mount aangemaakt naar mijn pc en kan zo o.a. mpg mp3 vob bestanden afspelen op de dreambox. Divx bestanden laat die helaas niet in de browserlist zien dus kan ook niet testen of die die ook afspeelt.

Ergens in deze forum staat een topic waar uitgelegd wordt hoe dit moet.

Ik weet niet meer uit mijn hoofd wat er allemaal ingesteld moet worden maar het moet gedaan worden onder de optie communications daar staat een optie mount.

Mooi dat het in ieder geval gedeeltelijk gelukt is.

Als je je drive mount, dan stel je hem in als een virtueel ingebouwde harde schijf.

Heb je die benaderd met de optie opnamen, of heb je ook gekeken in de bestandsmodus ?

Ik heb zelf nog niet met mounts gespeeld, maar zal dat binnenkort wel gaan doen, maar ik weet dus niet of dat ook zo werkt als je een mount gemaakt hebt.

Eigenlijk dus wel..

Wat Ptje vertelde, de optie om DiVX te bekijken werkt dus niet als het benaderen van een bestand op een schijf.

Het is het opvangen van een datastroom die gegenereerd word door de pc.

De decodering van DiVX naar die datastroom geschiedt dan dus op de pc,de dreambox hoeft m "alleen maar" op te vangen en naar de tv te sturen.

Das dus enigszins vergelijkbaar met satelliet ontvangst, alleen het medium is dan anders.

dit is een zeer interesant onderwerp waar ik ook al eens mee bezig ben geweest. ik dacht dat je met vlc mediaplayer een netwerkstream kan maken. die je dan op je dream kan afspelen. want voor je dream kan je ook vlc downloaden.

ik heb het alleen nog niet werkend gekregen beetje lastige materie.

groeten herbies

ps en alvast de beste wensen voor 2007

Ik ben al zover geraakt bij het streamen met VLC dat mijn dream vastloopt :biggrin:

dus daar hebben jullie ook niks aan , maar ik zoek verder

Prettige eindejaarsfeesten

ik heb wel eens ergens gelezen dat je je viedio bestand als .mpeg moet wijzigen. en dat het dan moet werken?

met vr groet,

opeltje

jullie kunnen een film afsplen vanaf pc op de dreambox via vlc player.

jullie kunnen een film afsplen vanaf pc op de dreambox via vlc player.
maar hoe is de vraag ik ben namelijk ook geintresseerd , alvast bedankt

Dan zul je wel vlc player als addon moeten installeren op de dream neem ik aan, ik weet echter niet of die bestaat.

Dat andersom kan weet ik wel, dus een film vanaf de dreambox op je pc afspelen.

Bij de PLi® image kun je via de blauwe toets naar downloads gaan en daar dan uiteindelijk de VLC frontend kiezen als plugin.

Wat dat precies doet weet ik ook niet maar vermoedelijk gaat het dus in die richting.

bij de gemini staat er ook ergens in het menu een vlc frontend te downloaden

maar ik krijg dat ding maar niet werkend om de stream van mijn pc te openen

zoals hierboven ergens vermeld loopt het ganse zootje steeds vast, ergens zit ik verkeerd met de instelling van vlc op mijn pc maar het zal(moet) wel eens lukken denk ik

dat is het fijne van een hobby

na 10 h savonds is er op mijn tv meestal een menutje te zien van een of ander progje op mijn dream , zoals niet zo lang geleden Inadyn ik had alles mooi, ingesteld en ongeveer 2 uur later kreeg ik een mooi maitje , abuse , ze zouden mijn dyndns account blokkeren wegens te veel updaten (ingesteld op5 sec of zoiets)

dus als je het niet probeert dan weet je het niet of lukt het nooit :biggrin:

Jah, 5 seconden is ook wel wat -erg- veel van het goede.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan