FireFox 9

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
80
Punten
48
Leeftijd
122
De nieuwe versie van Firefox is ter download aangeboden, hoewel deze nog niet op de frontpage van Mozilla te vinden is. De nieuwe versie van Firefox zou zijn voorzien van een betere Javascript-engine en verbeteringen voor ontwikkelaars.

De verbeterde Javascript-engine in Firefox 9 zou javascript 20 tot 30 procent sneller moeten kunnen renderen. Dit komt door de ondersteuning voor type inference, dit zorgt ervoor dat de javascript-code wordt geanalyseerd voordat deze wordt gecompileerd.
Daardoor hoeft de compiler met minder scenario's rekening te houden. Type inference wordt al gebruikt in enkel programmeertalen met statische typeringen, maar dit is ongebruikelijk in talen met statische typering.

Verder is opnieuw te ondersteuning voor HTML5 en CSS3 verbeterd. Ook is font-stretch toegevoegd. Het grappige is dat font-stretch al in CSS2 gedefinieerd was, maar is komen te vervallen in CSS2.1. In CSS3 wordt opnieuw een poging gedaan om font-stretch erin te krijgen.

Verder is de integratie met Mac OS X Lion verbeterd. Zo is het thema beter toegesneden op de nieuwste OS X-versie en kan er met twee vingers worden geswiped. Tot slot is de stabiliteit van de browser verbeterd, claimt Mozilla. De versie kan worden gedownload voor Windows, OS X en Linux.

Ja eendenteam, die blijven goed bezig die gasten van Firefox.
Firefox 8 was nog maar net uit.

Dat java script is echter niet pers? nodig.
Het nadeel is dat het vaak door spammers en malafide sites wordt gebruikt omdat het zo makkelijk is.
Het is echter ook uit te schakelen dacht ik, want de meeste sites werken ook zonder.
Echter niet verwarren met java wat iets anders is.

Inderdaad wel mooi dat Firefox net zo goed draait op andere OS'en.
In (Suse) linux heb ik het ook altijd draaien, en is het ook al zo'n beetje standaard geworden.

Grtz.

Nou gebruik ik zoals bekend meestal opera in windows.
Maar die blijven ook goed bezig want als laatste is versie 11.60 alweer beschikbaar.
Je kunt natuurlijk de automatische update hebben aanstaan maar ook de notify (herinnering) dat er een update is wat ik doe.

Natuurlijk zijn er een boel zaken in te stellen.
Maar dat ligt eraan wat voor jouw gebruik het beste is.
En wat voor add-ons en plug-ins nodig is.

Grtz.

veel op elkaar volgende versies , kan zijn dat ze goed bezig zijn , maar ik vind het onbetrouwbaar klinken.
(dat geldt ook voor de ontieglijk lullige gebouwde IE9 wat eeen rampprogramma en als er met IE9 iets mis gaat dan loop je het risico dat je PC het niet meer doet. reinstall of als je mazzel hebt herstelpunt.)

firefox nieuw nu met verbeterde recept (smaak versterkers?)

Ah, u is klaar met de feestelijkheden.

Maar goed, die snelle opvolgingen van hoofdversies bij firefox is pas iets van de laatste tijd, en ik weet ook niet waarom.
Voorheen waren er gewoon updates binnen een hoofdversie om het zo uit te drukken.
Bij opera weet ik het niet zo want die heb ik wel steeds erop gehad maar pas de laatste jaren veel gebruikt.
Of dat goed of slecht is die versies kan ik niet zeggen, maar mogelijk heeft het wat te maken met de veelheid van patches en updates van de windows versies zelf.

Anyway, die zieke IE heb ik zowiezo al lang afgezworen, dus daar ga ik me niet eens meer in verdiepen.
Dus mooi met opera of firefox als het de dream betreft.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan