Firefox tips

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Uiteraard voor wie het nog niet weten.

In Opera dat ik veel gebruik heb je de zogenaamde Speed Dial als je het opent.
Dat is een soort moza?ek met vakken waarin je de meest gebruikte URL's of sites zet en dat vind ik erg handig.

Maar in Firefox heb je zoiets niet en blijkbaar vonden meer mensen dat want ik vond deze link en doet deze Add-on precies hetzelfde.

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/speed-dial/

Gewoon installeren en ben niet bang want onder "tools" en "add-ons" kun je hem onder "extensions" disabelen of verwijderen (remove).
Gewoon met de rechtermuisknop op het vakje onder edit de URL invoeren.
Het werkt hier uitstekend.

Iets dat me bij Opera opviel was dat steeds vaker met het pijltje naar links linkboven om naar de vorige webpagina te gaan de webpagina blijft hangen dus niet verder terug wil.
Ik weet niet of het iets te maken heeft met de windows of opera versie of waar het door veroorzaakt wordt of wat het doet.
Ik weet alleen dat als ik de pijltje links knop ingedrukt hou er een pull-down lijst verschijnt met alle webpagina's.
Vervolgens kun op elke klikken en weer naar alles terug zoals je wenst.

Grtz.




 
Leuke tip waarvppr dank, maar ik betwijfel zwaar of hij nodig is want....

Dat is een soort moza?ek met vakken waarin je de meest gebruikte URL's of sites zet en dat vind ik erg handig.

Maar in Firefox heb je zoiets niet
Hoe kom je daarbij? Dat zit standaard in Firefox aanwezig. Je hebt gewoon je hoofdpagina waar je mee begint. Als je dan het volgende tabblad open klikt, dan heb je daar die mozaiek met meest bezochte websites.
Die kun je daar ook nog eens verschuiven en vastzetten zodat je de populairste bijv. bovenaan hebt staan.

En dat dus allemaal zonder addon maar gewoon standaard.
 
Ach so!
Maar allereerst nog een zeer goed nieuwjaar gewenst voor u!

Dat er in een nieuw tabblad de laatst bezochte websites verschijnen dat wist ik inderdaad ook.
Maar dat had ik juist uitgeschakeld omdat ik het onhandig en rommelig vond.
Dus elk tabblad opent bij mij leeg en blank.
Ook is de startpagina steeds leeg dus blank en dat heb ik steeds bij elke browser zo ingesteld gehad.

Het voordeel van die Speed Dial is dat je in elk vakje EEN DOOR JOUW GEWENSTE URL zet dus niet een door de browser gekozen.
Zo kun je er de URL's inzetten van bv google, binsearch, nzb sites, duck, of andere die je vaak wil bezoeken.
Sites die je bezoekt en wel wil onhouden kun je gewoon ergens in de bookmarks opslaan.
In elk tabblad kun je ze vervolgens weer onder bookmarks terug vinden.

Maar goed, het is aan iedereen vrij te bepalen op welke manier hij wil werken.
En voor mij is dit de makkelijkste manier.

Grtz.




 
Ook voor jou een zeer goed nieuwjaar gewenst.

Ah kijk aan. Dat is wel een significant verschil als je zelf een gewenste url kunt invoeren.
Dan hoef je niet te wachten totdat je de pagina vaak genoeg bezocht hebt zodat hij in de door de browser gekozen lijst komt. Dat kan voor sommigen inderdaad handig zijn.

Ik bedoel de sites die ik graag wil zien zo vaak dat ze automatisch al goed staan en sites als Duck en Fun heb ik al vastgezet op een plek die me goed uit komt.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat deze tool dan handig kan zijn voor mensen die het graag zelf willen instellen.
Toppie!
 
Nog iets, een adblocker.
Ook nog instelbaar.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus/

Grtz.
 
Yep, da's een goede, die draait hier al meer dan een jaar.
Helaas is het inmiddels zo dat bij een aantal sites ook gecontroleerd wordt op ad-blockers en deze ook al herkent wordt.
Maar dan komt dus het fijne van deze blocker, dat je deze ook per site of zelfs per pagina kunt uitschakelen.
Een aanrader voor wie hem nog niet heeft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan