Firewall...???

D

Ducom

Hallo,

Noodgedwongen internet ik nog steeds met een ISDN verbinding (is als het goed is deze week voor het laatst :) )

Maar sinds gisteren slaat mijn firewall om de minuut een attack van een Trojan af.

Werk met Windows 98 en Symantec Internet sucerity 2004.

Maakt niet uit hoe ik online ga (verschillende providers) binnen een minuut een attack!

Is iemand van jullie dit misschien ook opgevallen?

gr,
Ducom

probeer ad-aware 6.0 te dauwnlaoden even met google
even het systeem scannen voor de zekerheid en wees verrast.

gr hatz,

ps of probeer spybot.

Bedankt, zal ik doen...

Lekker kuntje trouwens (in je avator), kan mijn vriendin niet aan tippen... ;)

gr,
Ducom

Kan je niet zien welke trojan? Zo ja, dan kun je wellicht een removaltool ergens vandaan halen. En inderdaad Ad-Aware proberen. Is geen garantie dat je hem eruit scant, want zo te zien zit er in die trojan een 'tijdbommetje'. Ik heb er laatst eentje weten te achterhalen met AVG. Symantec en McAfee herkende hem niet, maar AVG wel. Dan heb je tenminste een naam en kun je via google wat meer info over het virus opzoeken. Suc6!

Je eerste en laatste link werken niet: access denied! De foto op de tweede link is onduidelijk, maar vink alles maar aan en deleten. Ik haal zelfs alles met 'laag risico' eruit. Kijk maar eens wat er gebeurd. Verder ben ik benieuwd naar het scherm van Symantec: kreeg je geen naam te zien dan????

Trouwens, google eens met psw.agent.h. Die had ik laatst dus, wilde ook iedere minuut een connect maken. Via een engels forum kwam ik erachter hoe die te wissen was. Als het die is, dan zitten er twee file's op je PC. De file die de connect maakt moet je op een bepaald tijdstip wissen, daar heb je 3 seconden de tijd voor. Vervolgens is pas het virus zelf te wissen met Ad-Aware. Er zijn meerdere varianten van psw.agent, maar de h versie is een beetje lastig. Het registreert je toetsaanslagen en stuurt die door naar een ander IP adres. Suc6!

Wat je ook kunt proberen is een van de beste Trojanscanners die er in omloop zijn, genaamd The Cleaner.
Deze kun je installeren, dan EERST updaten en dan scannen.
Vink bij de opties wel eerst aan dat hij packed files en packed executables ook moet scannen.

Is wel maar 30 dagen geldig, maar voor even een probleem te verhelpen is ie zo dus uitstekend te gebruiken want die 30 dagen werkt hij gewoon volledig.

Je hebt ook nog a2free, zoals de naam al zegt freeware en blijft het gewoon doen. Heeft alleen geen autoupdates, die moet je zelf regelmatig ophalen.

OK, heb Ad-aware gebruikt en 270 idents verwijderd...

De continu attacks zijn over, maar zo nu en dan krijg ik nog een melding dat mijn Firewall er ??ntje blockt.

Hier kan ik zolang wel mee leven omdat ik eerdaags toch ADSL heb en dan een router ga gebruiken die over een hardwarematige firewall beschikt.
Ik denk dat ik dan maar even met een schone lei ga beginnen (format C), was toch van plan om eens met Windows XP te gaan stoeien door middel van een dual boot systeem (omdat ik Windows 98se ook nog wil gebruiken, aangezien ik aplicaties gebruik die niet onder XP werken).

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.

gr,
Ducom

Tsja, dat is ook zoiets: dat probleem met die applicaties die niet onder XP draaien moet ik ook nog eens aanpakken, maar durf het eigenlijk niet aan. Vreemd eigenlijk dat MS zelf niet met een update voor XP komt, waarin dit opgelost wordt. Laat knappe Billie maar eens zweten, hehehe!! Ik draai Ad-Aware trouwens wel ??n keer in de week hier en haal er gemiddeld 20 file's uit. Vanochtend draaide de compie weer eens traaaaaag, vervolgens Ad-Aware laten lopen en het draait weer als een zonnetje!!

wat je ook nog even kan proberen en dan haal je de trojens er ook af ga naar de home page van tiscali.nl
actueel en dan naar internet klik aan scan nu en je laat een bestandje, vinkt je schijfen aan en haalt alle virisen worms en trojans van je pc !

gr hatz,

soms helpt het alleen op deze manier, maar je moet wel online kunnen blijfen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan