Firmware Reset [Format en defragmentatie]

M

multigek10.0

is dat eens aan te raden om de zoveel tijd?
om de humax eens helemaal nieuw leven in te blazen?
met het programma, Firmware Reset [Format en defragmentatie]

en zoja,is het aan te raden voor een amateur zoals ik om ook de loader eruit te halen,en daarna weer opnieuw erin te zetten.!

tips zijn welkom.
 
ik vraag dit omdat ik nog nooit een loader zelf in de humax heb gezet. (of is het niet nodig om een andere loader erin te zetten?
is de 2.08 nog steedts de beste?

ik heb wel eens een andere versie van josje erin gezet.

deze wil ik nu op mijn humax zetten.

HIC-10500-06 + LOADER H2.08

maar zelf heb ik nu loader h2.08 en sys id 0016.0600
welke versie is dan aan te raden voor mij.!!!!!!!
 
Hallo Multigek.
Loader moet je van afblijven, dit je moet je zien als een instrument om de firmware te kunnen laden.
De firmware verversen kan nodig zijn na tig aantal keren proggen sluipen er soms conflicten en kleine foutjes in de humax.
Ik spreek uit ervaring. Mijn humax reageerde op een gegeven moment heel vreemd op de ab sprong maar zo een paar kanalen over terwijl ik slechts een kanaal verder zapte of begon ineens heel traag of helemaal niet op ab te reageren en er werkten dan nog een paar toetsen.
Hierop heb ik de orginele Firm er weer in gezet daarna opnieuw gepatched en alles was weer ok.
Maar als je hummie goed werkt hoeft het niet.
Never change a winning team.
Grt. Jacob.
 
ja oke dank je.
maar het probleem is dat mijn humax niet meer lekker zapt.
en ook die zenders van her naar der springen.
en vaak blijft hangen met zappen.

daarom is mijn vraag als ik dat programma gebruik,voor leeg te halen van de humax.
haal ik dan ook de loader ermee af?

zo ja!
welke volgorde moet ik dan hebben om daarna er weer helemaal nieuw leven in te blazen.

1 de loader eerst downloaden en erin zetten.(met welke software ?)
2 de josje erin zetten.
3 van welke site haal ik een patch?

er is wel een humax site waar dat staat beschreven wat ik wil,maar ik durf het zelf niet zo.
ik ben bang dat ik bv de ontvanger niet meer aan de praat krijg.

oke,ik heb jullie hier wel als hulp,op dit forum,maar toch.!

waar moet ik zeker voor uitkijken als ik dit zou doen?
 
ik heb er al trouwens zeker 20 x een andere zender lijst er in gezet,sindts ik de humax heb.
dat is nu al 3jaar.
daar zal dat inderdaad vast aan liggen.
en niet te vergeten al die bin keys die ik er in heb gezet.
die humax zal wel gek worden van mij.!!!!!!
 
Jouw probleem lijkt erg op wat ik heb gehad dus.
Bij mij trad het probleem ongeveer een jaar terug op het leek wel of ik de enige was op geen enkele humax forum of site was er iets over te vinden.
Als je het niet aan durft met dat progje moet je de veilige weg kiezen en WDNOAK gebruiken orginele firm er in en daarna weer patchen sindsdien werkt mijn hummie al weer een jaar probleemloos en ik draai gewoon alle nieuwe soft over de oude heen en daardoor zal het probleem ooit ontstaan zijn.
Hier is veel voor de Hummie te vinden http://www.irsecaboard.bc-host.cc/wbb2/.
Grt. Jacob.
 
Deze site heb ik in mijn favorieten gezet ,Thx.
Ook Josje kom je tegen op de site die ik eerder noemde.
Veel succes.
Grt. Jacob.
 
deze wil ik nu op mijn humax zetten.

HIC-10500-06 + LOADER H2.08

maar zelf heb ik nu loader h2.08 en sys id 0016.0600
welke versie is dan aan te raden voor mij.!!!!!!!


dat die nu langzaam zapt heeft helemaal nix met jou loader te maken.
Ik zou het zeer afraden om de loader te verversen, overigens is bovengenoemde door jou wel de goede met de ident van jou kast ( neem je een loader die niet gemaakt is voor de ident van jou kast dan kun je je hummie onherstelbaar mee beschadigen).
ik heb v/d week zelf ook de format/defragma prog eroverheen geblazen, eerst de orginele humax software erin en dan alsnog de laatste josje erin (3.3 2.01) gepompt plus de laatste settingslijst van petje(23-10). dit moet voor jou ook voldoende zijn om h'm weer zo aan de praat te krijgen hoe die het voorheen ook heeft gedaan. laat je eigen niet verleiden door allerlei (zogenaamde) nieuwe firmware die overal op het net opduikt.
Suc6 ermee.
Rootical
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan