firmware upload op stg8000

O

outside

ik heb geprobeerd de firmeware op stg8000 te updaten, echter ik krijg een foutmelding en er komt een afdrukfout van de printer (generic/text-only printer is aangemaakt), kabels zijn in orde. Systeem is XP. Zou het kunnen zijn dat er een communicatiefout ontstaat door gebruik van de strong firmware uploader in combinatie met XP. Heeft iemand hier ervaring mee?

-Nu met P3 733Mhz en XP nogmaals geprobeerd. Dit is wat er in de tweede veld staat van de STR loader na het inschakelen;

?WYZ#012346789ABCDEFGXHI

@WYZ#012346789ABCDEFGXHI

bosc2k_LIBDAT_2.0.3 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 )
LOADING REQUEST
Parallel transfer launched
Waiting parallel negociation:

- En dit verschijnt na het drukken van start in de loader;

ram_a01f0000
ERROR: command key (0xbafecede,a1200000

-Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Ja dat weet ik wel het is dus een 8100
en je probeert er firm in te zetten van een 8000
of de kabels zijn niet goed

Er staat op dat apparaat duidelijk SRT8000, zo ook op de sticker met serienummer achterop. Hoe zie je dan of het een 8100 is?
Het versienummer is V2.2.

Ik zal nogmaals de kabel controleren.

Gr

Leest eerst eens bij Rebel op zijn site dan weet je het.

om de 2 soorten decoders uit elkaar te houden zeggen ze tegen die van jou een 8100 omdat het versie 22 is alle versie daar onder zijn een 8000 snapt U

Je had gelijk! Ik heb nu originele versie 2.2 nld er weer in staan.

Klopt onderstaande tekst:

...
flash_b43d0000
flash_b43e0000
flash_b43f0000
Stop key
End of parallel transfer
!!!!! PLEASE SWITCH OFF THEN SWITCH ON THE DECODER

Power uit- en ingeschakeld, volgende melding verschijnt:

?WYZ#012346789ABCDEFGXHI

bosc2k_LIBDAT_2.0.3 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 )
BOOT_LOADED_NOT_LAUNCHED

zet de emu versie er maar in deze is 100% stabiel op irdeto en werkt zonder kaart een hoop zenders meer hier kun je hem downloaden bij de strong topic
dit is een versie van mij zelf die bijna geheel nederlands is en als je de hotbird ook hebt dan de sky patch eroverheen zetten heb je die er ook nog bij.

www.freesat.nl

Ik heb nu de emu en sky erop gezet, werkt goed. Is deze patch auto update? Ik heb nu de dish op hotbird staan. Is naast de kabel, die ik toch al heb interessanter. Zijn er nog andere mogelijkheden tot updaten van de kanalenlijst en welk progversie heb ik nu nodig om de emu bij te houden? Is emu 5.5f het juiste prog?

Gr

outside

Nee dat is een editor voor de kanalenlijst en om de emu erin te plaatsen bij rebel kun je strong 8000 EMU keys howto downloaden daar staat alles juist beschreven om een emu te maken.

Cobus,

Is het nu nog noodzakelijk regelmatig te updaten? en wat geft zo'n funcard voor extra mogelijkheden? Je kan eventueel pm sturen.

Bedankt

outside

Nee ligt aan je eigen voorkeur voor de zenders wie jij graag wilt zien bijvoorbeeld de irdeto1 files (de ned zenders) gaan zeer lang mee een maand of 2/3 maar de viacces voor de multivision gaan meestal maar een week of 2/3 mee dus het is persoonlijk en je kunt met downloader ook even een emu maken en de nieuwe files bekijken want dat geeft hij weer op beeld en waneer dus alle file`s bijna nieuw zijn kun je het ook overwegen een nieuwe file te vloaden naar de reciever.

de fun kun je bij wijze van spreken weggooien want de emu werkt zonder kaart.

Ik ga van de week eens stoeien met die emu, ik zal nog wel wat vragen hebben. Zeer interessant deze materie.

outside

De nieuwste versie is er ook weer de ed v5.3 emu beta
voor de 8100 weer bij freesat te downloaden.

ps hoef geen sky patch overheen zit er al in.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan