flaschen van een DB 500 HD.

J

joellie

Hallo allemaal ik zet dit bij ander onderwerpen want dit is geloof ik nog niet besproken.

Het probleem is ik heb een image in mijn 500HD staan , waar ik niet tevreden over was .

Dus ik dacht ik flash hem even in de browers. Maar ik ben nu al een paar uur bezig maar ,want als ik mijn dreambox opstart zie ik die oude image staan op mijn TV scherm en die geeft maar aan loading ,maar dat geef hij al een uur aan . Dus daar heb ik niets aan want ik kan niet in het menu komen.

En de nieuwe staat er niet in ik heb DHCP aangevinkt staan. Daarom kan ik ook de nieuwe inmage er niet overheen flashen.

Wat moet ik doen om toch over die oude image heen te flashen.

Het probleem is denk ik dat ik mijn DHCP heb vastgezet , en de dreambox geen andre IP adres kan vinden. Wie kan helpen. gr joellie.
 
Heb je dit gelezen en uitgevoerd?
 
Hallo eendenteam dat heb ik inderdaad gelezen ,want in het zoeken naar een oplossing kwam ik deze site ook tegen .

Het probleem is dat ik niet weet wat mijn IP adres van de dreambox is . Ik weet het wel , maar ik heb het aangevinkt. dus ik denk dat ik daarom de dreambox niet in de flash mode krijgt . Het groene ledje brand constant , en knippert niet.

Daarom denk ik dat de dreambox niet in de flash mode krijg. gr joellie.
 
Hallo eendenteam ik heb toch weer geprobeert om de 055HD te flashen van de site waar jullie mij naar toe verwezen hadden. Zoals ik al zij als ik de tekst volgt zoals beschreven op die site .
Dan gooit hij mij er uit naar een andere pagina. waar ik niets mee kan.

Maar er gebeurt niets . De dreambox komt niet in de flash mode ,want het groene ledje knippert niet . Maar blijft constant branden. Ik hoop dat jullie nog een andere oplossing weten. gr joellie.
 
Kijk eens in je router/modem welke apparaten een ip hebben gekregen dan weet je gelijk wat het ip van je ontvanger is. Wellicht is e.e.a. in je router/modem op basis van MAC adres in welk geval je even op je dreambox het mac-adres moet achterhalen (wellicht staat het op de sticker en anders op de doos).
 
Hallo Aart en alle andere dit heb ik gedaan ik heb hem wel 2 uur uitlaten staan , omdat ik weg moest.
Stekker er uit laat een paar minuten staan voor je iets doet, dan aan de voorkant knop indrukken en ingedrukt houden en de stekker er weer in tot je STOP zie.
Loslaten en dan krijg je je IP nummer tenminste als de internet kabel goed is.
En waar moet ik dat STOP dan zien staan.
Er komt nergens geen stop te staan. > Ik heb deze methode ook geprobeert. Eerst met dreamup opstarten zodat er HTTP komt te staan.

Ik heb vaak de melding Calculating Checksum als ik een DM500HD met DreamUp 1.3.3.5 wil flashen, deze melding blijft dan ook gewoon staan en hij begint gewoonweg niet met flashen.

De oplossing is meesterlijk simpel:

Start DreamUp 1.3.3.5, stel de juiste IP adressen in, klik nu op connect.
Als dit gebeurd is zet je de box aan met de schakelaar, nu verschijnt er een balkje met een melding dat de http interface gestart is.

Open nu een webbrowser en ipv www.google.nl type je nu het IP adres welke is opgegeven in DreamUp. Druk op enter en je krijgt het onderstaande scherm. Hier kun je nu snel en makkelijk de firmware upgraden.
Dat balkje verschijnt bij mij ook met de melding HTTP.

DE eerst keer dat ik het via deze methode probeerde.
Kwam er inderdaad die eerste chip te staan ,en in de tweede kon ik de image in type. Maar toen gooide hij mij er uit.

En bij de volgende pogingen kwam ik er niet meer in. Het ledje op de DB 500HD bleef constand rood knipperen.
Wie heeft er nog een idee , of is hij kapot? gr joellie.
 
Staat de DHCP server in je router/modem wel aan?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan