Flash probleem

R

Rovi

Nadat ik de laatste Jirka image erin gezet heb is er iets fout gegaan. Na een reboot stond hij gelijk vast in de scart optie. Hij reageerde verder nergens meer op. Helaas heb ik het hierna met mijn domme kop waarschijnlijk nog erger gemaakt want nadat ik via lan mijn dream weer kon bereiken (ip ingevuld in bootmenu) heb ik met dreamup lan het image van ronald er ingezet (dacht ik). Na de reboot wilde ik een flash erase doen, maar zo ver kwam ik helemaar niet omdat ik een linux opstart scherm krijg. Is de dream nu helemaal leeg?? of is er iets anders aan de hand?

Mazzel, Rovi
 
Dat met die scart in de display heb ik ook gehad, gewoon op OK geklikt en hups, dan werkt hij wel, ik had dat bij een Ronaldd image.

Wat je nog kunt doen? Als het goed is kun je er een seriele nullmodemkabel aan hangen.
Dan dreamup starten, die zegt dan de ontvanger te starten, dat doe je, daarna eerst eens een volledige erase doen, en daarna image flashen via Dreamup. Wel kans dat je nadat je de flash ingegeven hebt dat nog een 2de keer moet doen voordat ie begint te lopen.

Gaat ook erg traag, met 10kb/sec maar dat mag de pret niet drukken, in de meeste gevallen werkt ie daarna weer gewoon en kun je weer je netwerkinstellingen ingeven en gewoon weer via je netwerk verdergaan.

Je kunt het in elk geval eens proberen.:)
Suc6.
 
Thanx ga ik dat maar proberen van het weekend, maar ik had toch elke knop van de afstandbediening wel een keer of 5 geprobeerd en hij zat echt vast. Ik laat wel ff weten hoe het afloopt.

Mazzel, Rovi
 
Het is nu toch gelukt, ik moest het wel een keer of 5 doen omdat hij telkens vast zat bv ff tv gekeken daarna uitgezet en niet meer aangaan. Uiteindelijk eers een lege img erin gezet en daarna de 1.06 van dream multimedia erin gezet en nu werkt het. ook heb ik nu dreamflash erop gezet zodat ik eens wat img kan uitproberen, maar dit werkt prima met de jirka img maar ronaldd krijg ik er echt niet in, ook niet als ik dit doe met dreamup. Iemand misschien suggesties hoe ik hem er toch op kan zetten.

Mazzel, Rovi
 
Dat met die scart heb ik ook wel gehad hier.
Alleen kwam dat doordat de video aanstond.
Hij geeft dan een 12v op de dreambox die dan auto naar de scart gaat.
Deze kon ik ook uitzetten met de video en nu is het goed.
Ik stuur nl het signaal via de video naar boven.
Vroeger kon ik dit met de Humax zelf maar de dream heeft hier geen aansluiting voor.

gr cb1
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan