flash wizard loopt vast,dreambox start niet meer op

R

remco31

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik wou een nieuwe image op mijn dreambox 7000 zetten via flash wizard.
Maar hij bleef hangen op 79%,na een aantal uren moets ik hem wel herstarten.
Nu start mijn dreambox dus niet meer op,komt niet verder als het dreamlogo in de display.
Zowel dcc als flashwizard geeft aan dat er geen verbinding is met de dreambox.
Heb wel een rs232 naar usb kabel maar die werkt dus niet.
Heeft iemand misschien enig idee wat ik nu nog kan doen?
Heb al wel rondgekeken maar kon geen specifiek antwoord vinden.
 
Toch zoeken naar een oude pc/laptop met een rs232 poort, en met dreamup de boel proberen te herstellen. Mischien insteekkaarte met compoort nog een optie.
Ook kan het zijn dat je wel een rs232 poort op je moederbord heb, maar dat deze niet naar buiten is aangesloten. dus ff de speks van je moederbord bekijken.
 
Ok? bedankt voor je reactie.
Ga maar eens even op zoek naar een pc met aansluiting,heb net een nulmodemkabel bestelt.
In de meeste winkels kijken ze je zeer vreemd als het woord nulmodem of rs232 kabel noemt.
 
Is er niemand bij jou in de buurt, vrienden en of kennissen die een pc hebben staan met een compoort?
 
Hier het zelfde probleem als remco 31 maar ik kom er ook niet in met een nul modem kabel
HELP A.U.B
 
Waarom gebruiken jullie geen adapter van usb naar serieel.
Ik weet niet anders meer.
 
Heb de nulmodemkabel nu aangesloten en hij herkent mijn dreambox.
Maar nu heb ik een nieuw probleem,als dreamup wil uploaden naar de dreambox geeft hij na een paar sec aan "aborted by user".
En ik doe verder helemaal niets met de pc,wat kan ik hier aan doen?
 
Misschien wat spelen met de Baudrate van de compoort? 19200 is geloof ik de beste Baudrate.
 
hmm baudrate wordt meestal automatisch geregeld , Vraag en antwoord spelletje juist wat trager zetten wil soms helpen. 9600 B is de meest gebruikte
 
Wat ze ook adviseren is een andere Dreamup versie installeren, bijvoorbeeld Dreamup 1.3.3.4.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan