Flashen Dreambos

Roberto

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi,

Ik draai gemini 2.90 en ik wil naar 3.00 ik heb via diverse manieren de file geupload, nl:

via FTP naar var/tmp
via dreamuplan
en via dreamup serieel en combi van serieel en UTP

en dan mag ik volgens diverse beschrijvingen op de knop dream drukken om eea manueel te installeren

Maar ik druk de dreamknop uit z'n kasje maar er gebeurt nix, helemaal nix [ja ik raak van de leg....]

Iemand enig idee wat ik nu mag doen??

Groeten Rob

Het is wat omslachtig, maar als je de file al in tmp hebt ga je naar het blue-panel, addons, manual install, are you sure bla bla, yes, one moment please, en dan je box opnieuw starten.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt dat wel.

Hoi,

Er staat een file root.cramfs en een file "flashimg.img" in de directory /var/tmp
ik ga met de blauweknop naar [2]toevoegingen en dan handmatige installatie en de response is dan "sorry addon not found"
wat ik ook probeer ik kom geen fluit verder
Heb je nog een andere suggestie??

Groet Rob

Menu - 6 - software update - manual

Zo gaat de root.cramfs methode.

Ja hangslot je vergist je:)))))

Hoi,

Durf het bijna niet te zeggen......

menu [6]instellingen en dan heb ik niet de optie software installeren
dus kom ik ff niet verder met deze tip

moet ik misschien terug naar fabrieksinstellingen?

Maar wat als het dan weer niet lukt?

iemand nog een tip?

Groet Rob

Flash Wizard Pro 6.3 - NL installeren en op PC zetten en daar maar eens mee proberen.

menu [6]instellingen en dan heb ik niet de optie software installeren

Software Update!!

Als je die keuze niet hebt? Dus zo he:

Menu - instellingen - geavenceerde instellingen - software update - manual

Inderdaad Flash Wizard Pro 6.3 makkelijker kunnen ze het niet maken.
Gewoon de gewenste image aanklikken en gaan met die banaan :)

Gaat zeker lukken, zelfs mijn vrouw kan het :)

Guardian zei:
Ja hangslot je vergist je:)))))

Klopt, dat was dus om handmatig een addon te proggen.
voor een image gebruik ik zelf ook Flash Wizard.

Maar wat me meer intereseerd, Roberto, heb je het nu aan de gang?

en via dreamup serieel en combi van serieel en UTP
Ik neem aan dat je dan wel een seriele nulmodem kabel genomen hebt en niet een gewone seriele kabel.

Ook ik ben benieuwd, gezien de vele tips of het je gelukt is inmiddels.

Hoi,

Ik heb gisteren Flash Wizard gedownd en vandaag op mijn lappie geinstalleerd, via Flash Wizard mijn reeds gemounte USB stick aktief gemaakt en multiboot aangezet, gemini 3.00 geinstalleerd op de USB stick en verdomd 1x uit en aan en het werkt tadeloos.

Ook de telnet sessie werkt weer zoals het beschreven staat, dat wil zeggen ik moet gewoon weer met root:dreambox inloggen terwijl ik bij 2.9 gewoon via een willekeurige telnet sessie zonder login in mijn dream kon komen en drives mounten.
Dat mounten ging ook niet zoals het hoorde want "eendenteam" beschreef:

mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1
terwijl ik moest mounten door:
mkfs.ext3 /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/part1
in te typen [let op host3]

Inmiddels geeft de dreambox weer de normale reactie op de commando's dus ik vermoed een corrupte image of een beschadiging in de image waardoor ik nix meer kon.

Nou heb ik nog wel een vraag en het zou kunnen dat ik deze in een nieuw draadje moet stellen maar hier komt ie.

Is het beter om de box standaard op enigma te laten draaien en de alternatieve images op USB te zetten of maakt dat niet uit?

Ik wil alle antwoorders bedanken en een goed weekend wensen

Groeten Rob

.....hmm, zoals Confusius in 845 vChr al zei "shit happens"

ja Tiger, ik heb via nulmodem serieel, straight utp via switch, twisted UTP direct en alle mogelijke combinaties daarvan geprobeert verbinding te krijgen totdat mijn meisje zei dat ik moest stoppen omdat ze bang was dat er een Dreambox 1 satelliet gelanceerd zou worden ;-)

ben wel blij dat ie het nu doet, gewoon via mijn netwerk aan tafel zittend ipv in een limbostand kabeltjes proberen te wisselen.

Groeten Rob

Okido, het was dan ook maar om even zeker te gaan, normaal gebruik je "straight" (nja... kabelaansluiting 1, 2, 3, 6 qua oranje en groen) utp en nulmodem serieel en dan moet het werken.
Maar toch fijn te horen dat je alles nu via Flashwizard aan de praat hebt gekregen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan