Flashen via de webbrowser lukt niet

M

Mazi

E2 flashen via webbrowser lukt niet zo dadelijk !!!
Ik heb Dreambox 8000 aangesloten alles werkt, nu probeer ik image te installeren met webbrowser, hier gaat er iets verkeerd !!!
Als ik voeding afzet dan terugaanzet en linkerknop onderaan ingedrukt hou, komt er geen IP adres in display te voorschijn maar blijft er DHCP staan en verder niets, ik ga dan naar menu noteer bij netwerk instellingen ip adres dat daar staat, noteer dit bij webbrowser, nu komt dreambox Webcontrol te voorschijn hier kan ik tv op pc bekijken en zo maar ik vind nergens waar firmwareupdate staat doe ik iets verkeerd ??? En zo ja wat, ip adres zou toch goed moeten zijn want vanop pc kan ik dreambox bedienen!! Help !!
 
Als je nieuw flasht staat de dreambox keurig in dhcp mode (om het zo maar uit te drukken). Indien je geen ip ziet in het display dan staat waarschijnlijk je modem/router niet in dhcp mode. Je modem/router moet natuurlijk wel in die mode staan om je dm8000 een ip te kunnen geven. Of gebruik je soms OpenPLi 2.0 image....
 
Dag Hr Duck,

Ik heb het zelfde probleem.

Heb ook een dreambox 8000

Maar met een seriele nullmodemkabel,dan krijg ik wel een IP NR,maar dan wel met dreamup er bij, op de pc aangesloten natuurlijk.

Ik zie het nr staan, wil het in mijn brouwser zetten,dan woord het nr niet herkend.
Kan het niet vinden krijg ik als melding.

De dhcp van mijn modem staat aan.

Kan u mij vertellen wat ik hiermee fout doe?
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr D?s
 
misschien een domme opmerking maar zit je dream in dezelfde range dan je pc waar je je webbrowser op opent?bv dreambox 192.168.0.10 moet de pc ook 192.168.0.xx zijn
 
knop links onder ingedrukt houden VOORDAT je voeding weer aan zet.
 
Dag Jaap,

Mijn Experia box van KPN ziet mijn dreambox,en heeft de dreambox een IP nr gegeven.

Als ik in mijn experia box inlog zie ik ook het IP nr staan.
De dhcp staat aangevinkt.

Op de Experia box zitten 2 pc`s,Laptop,dreambox8000,smart Phone.
Allemaal voorzien van een eigen IP adres

Ik kan Fila zila,Dreambox edit,Dcc gebruiken dat werkt perfect.

Maar als ik een nieuwe Image er op wil zetten dan kom ik in de problemen.

Ik doe de hoofd schakellaar uit,hou de knop in gedrukt dan krijg wel ***stop*** dhcp
Maar ik krijg er geen Ip nr bij!

Gebruik ik de seriele nullmodemkabel en start dream up op dan krijg ik wel een IP nr.
Als ik dat IP nr in mijn brouwser zet van mijn pc krijg ik weer de melding! Kan het IP nr niet vinden.

Ben ik hier mee duidelijk genoeg?

Kan jij mij vertellen wat hier fout gaat?
Alvast bedankt.
Gr D?s
 
Gebruik je Wlan?
Via Wlan kan je niet met webbrowser flashen.
 
Dag Jacob,

Ja ik gebruik de Wlan verbinding, van de dreambox.

Kan jij mij zeggen welke verbinding wel gaat werken?

Dat ik dan toch een IP nr op de box krijg.

Waarmee ik kan flashen?

Alvast bedankt.
Gr D?s
 
Euh... gewoon de normale LAN verbinding dus met netwerkkabel gaat het wel lukken.:)
Bij de Action heb je voor 3,95 een netwerkkabel van 10 meter kant en klaar, mocht je de router wat verder weg hebben staan. Ideaal om tijdelijk even iets mee aan te sluiten.
 
Hallo Heren,

Het is, wat ik al zei,zie boven.

Als ik een netwerk kabel er bij aansluit,dan krijg ik wel een IP nr!

De dreambox geeft mij wel een IP nr,maar ik kan het nr niet benaderen via mijn brouwser,als ik dat IP nr in tik.

Dan zegt mijn pc kan het nr niet vinden.

Ik ga het nog eens 1 keer proberen,ik ga eerst de kabel aansluiten.

Daarna ga ik dat IP nr in tikken met kabel om te kijken wat het doet!

Dan haal ik de kabel los!! ik hoop dan wel, of dat IP nr in het schrem blijft staan.

En tik dan het IP nr in zonder kabel dan weer kijken of dat dan wel lukt.

Ik zit nu zo`n 13 mtr van de box af,tik het IP nr in op mijn loptop enter heb ik gelijk dreambox controle op mijn laptop scherm staan.
Wat dat betreft heeft de box een zeer goeie internet bereik.

De dreambox heeft een eigen desktop pc,die ik alleen voor de dreambox gebruik.

Morgen is de dreambox weer aan de beurt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr D?s
 
De DM8000HD kan op 2 manieren van een nieuwe image voorzien worden.
1)Flashen met Dreamup
2)Flashen via de webbrowser (b.v. Internet Explorer)
Ik ga nu uitleggen hoe je een image kunt laden via stap 2 (via de WEBBROWSER)
Benodigdheden:
? DM8000HD
? PC
? Netwerkverbinding tussen Router, PC en Dreambox
? DHCP server (de meeste routers delen standaard automatisch IP adressen uit)
Stap 1: Download de gewenste image voor de juiste box. Let op de extensie dit moet
xxxxxxx.nfi zijn.
Stap 2: Zet de dreambox met de voedingsschakelaar achterop de box uit.
Stap 3: Druk op de toets met de pijl (1)naar beneden (linksonder naast de display van de
de box )hou deze ingedrukt terwijl je de hoofdschakelaar op de box weer inschakeld hou
de pijltoets ingedrukt tot er stop verschijnt (3) er komt een IP nummer tevoorschijn. (4)
Stap 4: Ga nu naar je PC en tik in de webbrowser het IP wat je net te zien kreeg.
(http://192.x.x.x)
Stap 5: Je krijgt nu de webinterface van je dreambox zoek dan naar firmwareupgrade (2)
en klik deze aan er wordt nu gevraagd om een bestand te selecteren. Zoek de image op
die je gedownload hebt en selecteer deze. (LETOP ! de image moet wel uitgepakt zijn
anders zie je deze niet) Klik nu op flash. Dit proces kan even duren. Daarna wordt de
pagina wit en zie je een voortgangsbalk tot 100 tellen. SCHAKEL DE DREAMBOX NIET
UIT, MAAR WACHT GEDULDIG EEN PAAR MINUTEN!
Stap 6: Als de balk op 100% staat druk je op de standby toets voorop de Dreambox. Nu
zal de box op gaan booten en zit de image erin.
Stap 7: Nu de box configureren met de installatie wizard op je TV.
 
Hallo t757498,

Hartelijk bedankt voor de uitleg.

Het is nu eindelijk gelukt.

Gr D?s
 
graag gedaan
daar doen we het voor
en mooi dat het jou gelukt is
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan