flashwizard 6.3

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
80
Punten
48
Leeftijd
122
Release 6.3 23/01/2006

- Multidreambox !!
FlashWizard can now address up to 10 dreamboxes, each one with its Name, IP, Login, Passwd, Multiboot used devices, NFS share status, NFS ip, NFS shared directory.
You can easily select the target machine from a drop down list, on any window (Flash and Multiboot), before starting install procedure.
All parameters are set-up on Configuration and Utilities panel.
The connection parameters for all dreamboxes are saved to "fwconnections.ini" file, the file is encrypted and the passwords are hidden while FW is running.
To preserve your connection data, keep that file, and replace it in FlashWizard's folder when you will upgrade to a new program release.

- Channels and Favourites are now saved in different "MyLastSettings" dirs,
depending on which dreambox is selected.

- Fixed recognizing of old .fwz files in multiboot restore.

- Fixed message when trying to install .nfi image on flash (not yet supported)

- FW7020: Revised bootmenu's install/upgrade procedures

=======

* IMAGES INFOWIZARD what is it?
Starting with FW 6.x, a new powerful tool is born: Image InfoWizard
It is a complete editor for backups distribution infos, maybe for images too in the future.
You can add texts and graphics, plus a background picture and a music, plus a sponsored link too.
Texts are in Rich Text Format, you can edit/write them with WordPad (you can run it direct from
InfoWizard tool Window).
The background picture (optional) is a BMP bitmap file.
The background music (optional) can be included from *.mid, *.mp3, *.wav files,
and will be played while saving and restoring backups (both flash and multiboot).
The "sponsored" link (optional) can be input on InfoWizard window, and will show on
your distributed backup, a click will open your browser on linked page.
Image InfoWizard can be used both for flash and multiboot backups, generating a *.FW2 file.

Download: hier

heb ik gisteren meegemaakt heb ik bij jullie colega`s geschreven
na het gedoe met mijn memorystick en gemmini en dit te hebben opglost even dit.
na gisteren nog een drambox te hebben geflashd met gemmini 2.6 die voorzien was van een sandisk cruzer micro dacht ik zo gedaan ,maar niks is minder waar even naar de site van musicbob gegaan, nieuwe flashwizard pro 6.3 opgehaald,opdracht gegeven stick formateren ,begonnen de problemen ,unmount na 5 minuten nog steeds unmount
box opnieuw opgestart,computer opnieuw opgestart ,weer hetzelfde,de stick mee naar mijn dream deze opnieuw opgestart ,geljik stick verwiseld ,flashwizard 6.1 opgestart en alles zonder problemen
M A W er zit een fout in F W 6.3
en als andwoord
Er zit geen fout in FlashWizard 6.3

Maar wat je waarschijnlijk niet gedaan heb , is het verwijderen van het Flashwizard BootMenu van de versie die je eerst in gebruik had / heb .

Dus eerst verwijderen van het Boot Menu van de huidige versie .

Dan het Bootmenu van 6.3 Installeren , dan heb je geen Probleem .
wat ik weer schreef
wat ik heb gedaan
oude fw iets in de versie 5 weggegooid
box leeggemaakt (erase.img) daarna gemmini erop ,daarna memorystick in de box,en proberen te formateren ,dit ging dus niet,kwam niet verder dan unmount
daarna de stick dus in mijn mijn box met fw61 en dit ging dus wel terwijl dit toch ook een heel andere versie is
dus doe je voordeel hiermee

We kunnen van hier uit niet vaststellen wat nu de oorzaak is. Wel weten we dat programmeurs een hekel hebben als de software snel de schuld in de schoenen geschoven krijgt. Recent is er nog iemand om die reden gestopt met het maken van software.

Laten we proberen eens analytisch naar je probleem te kijken. De enige constante factoren zijn, zover we hebben kunnen vaststellen: je dreambox, je memorystick en flashwizard. We gaan op die drie factoren ietsje dieper in:

Dreambox
je heb them geflasht zeg je en zelf erase.img gebruikt. Het lijkt ons onwaarschijnlijk dat je probleem door de dreambox wordt veroorzaakt. Of je moet een hardwareprobleem hebben in je dreambox. We nemen aan dat je dreambox verder goed functioneert, dus zonder je memorystick en zonder flashwizard.

Flashwizard
Wij draaien hier met tevredenheid met Flashwizard 6.3 en memorystick en HD. Het feit dat deze software bij anderen met of zonder memorysticks goed draait, lijkt het onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.

Memorystick
Blijft dus over je memorystick. Dit wordt mede ingegeven door de door ons gebruikte volgorde, maar aan de andere kant denken we dat er nog wat zaken te onderzoeken zijn. Zoals: wat doet je dreambox met flashwizard zonder memorystick en dan direct na een geflashte dreambox. Of, heb je al eens een andere memorystick geprobeerd. Of heb je al eens geprobeerd je memorystick opnieuw te formatteren b.v. eerst op je PC. Heb je de memorystick al eens bij iemand ander geprobeerd.

Wat ook zou kunnen is een andere image nemen en niet een Gemini, puur voor het vergelijk. Wij draaien hier met PLi en daar gaat - zoals gezegd - het goed mee, geen problemen dus.

We weten niet of je aan dit bericht veel hebt, je hebt wel een aantal zaken die je kunt uitzoeken. Maar we weten als geen ander dat op een gegeven moment je er wel moe van wordt.

Trouwens een andere ding dat we even willen opmerken is de vraag waarom een memorystick in combinatie met flashwizard wordt gebruikt. We snappen dat niet, alhoewel het natuurlijk een persoonlijke keuze is. Voor het verwisselen van images heb je echt geen memorystick nodig. Met Flashwizard kun je echt in no-time een image naar je dream sturen en dan zonder memorystick.

In ieder geval veel suk6 verder met je zoektocht naar de veroorzaker van je probleem.

Misschien dat anderen een totaal andere kijk op dit euvel hebben, wij zijn per slot van rekening ook maar een stel eenden...

Deze namiddag aan het spelen geweest met de 6.3 en ik heb geen problemen ondervonden
mijn USB stinck werkt goed na het formateren

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan